Seminarium licencjackie literatura i kultura 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3301-SEM-LIC-LK-1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie literatura i kultura 1 |
Jednostka: | Instytut Anglistyki |
Grupy: |
Obowiązkowe zajęcia dla trzeciego roku studiów pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria licencjackie |
Skrócony opis: |
Seminarium licencjackie ma na celu przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej w obszarze literatury i kultury krajów anglojęzycznych zgodnie z wymogami formalnymi i metodologicznymi dla prac licencjackich oraz z poszanowaniem prawa własności intelektualnej. |
Pełny opis: |
Seminarium licencjackie ma na celu przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej zgodnie z wymogami formalnymi i metodologicznymi dla prac licencjackich oraz z poszanowaniem prawa własności intelektualnej. Seminaria są oferowane w obszarze literatury i kultury krajów anglojęzycznych. Podczas zajęć studenci omawiają ogólny zakres swojego projektu dyplomowego, zaznajamiają się z metodologią badań i wybierają konkretny temat do analizy. Uczą się również zasad pisania i ogólnej struktury pracy akademickiej. Kurs również obejmuje elementy nauki języka w zakresie słownictwa akademickiego i ćwiczenia umiejętności wypowiadania się na piśmie. Istotnym elementem jest też uczulenie studentów na kwestie praw autorskich i ochrony własności intelektualnej przy pisaniu tekstów naukowych. Ważnym elementem spotkań są konsultacje indywidualne, na których studenci omawiają postępy w pracy wspólnie z promotorem. |
Literatura: |
Literatura merytoryczna zależna od tematyki konkretnej pracy dyplomowej i podstawowa dotycząca techniki pisania prac akademickich. Podstawowe źródła ogólne to: Pinker, Steven. The Sense of Style: The Thinking Person's Guide to Writing in the 21st Century. Booth, Wayne C. et al. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, 7th ed. Graff, Gerald and Cathy Birkenstein. They Say/I Say: The Moves That Matter in Academic Writing. McCarthy, Michael and Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student zna i rozumie: K_W02 w zaawansowanym stopniu kluczową terminologię, główne metody i teorie badań nad literaturą i kulturą w ramach filologii angielskiej w obszarach istotnych dla tematyki seminarium K_W05 w zaawansowanym stopniu gramatykę, składnię, fonologię, fonetykę, morfologię, pragmatykę języka angielskiego w obszarach istotnych dla tematyki seminarium K_W07 zasady projektowania badań literaturoznawczych i kulturoznawczych, a w szczególności stosowania metod i narzędzi w formułowaniu problemów badawczych w obszarach istotnych dla tematyki seminarium K_W11 pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego K_W12 ekonomiczne, prawne i etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej, związanej z kierunkiem studiów Umiejętności Student potrafi: K_U01 posługiwać się terminologią i aparatem pojęciowym z zakresu literaturoznawstwa i kulturoznawstwa w obszarach istotnych dla tematyki seminarium K_U02 posługiwać się metodologią badań literaturoznawczych i kulturoznawczych w ramach filologii angielskiej, z poszanowaniem norm etyki naukowej i prawa autorskiego K_U03 analizować i syntetyzować treści i zjawiska literackie i kulturowe w obszarach istotnych dla tematyki seminarium w kontekście społecznym, historycznym i gospodarczym K_U04 wykorzystać zdobytą wiedzę do opisania i rozwiązania problemu oraz wykonania zadania w obszarach istotnych dla tematyki seminarium z zakresu dyscyplin literaturoznawstwo i nauki o kulturze i religii K_U05 wyszukiwać informacje w różnych źródłach, poddać krytycznej ocenie źródło, ocenić przydatność informacji i dokonać analizy i syntezy informacji w odniesieniu do zagadnień związanych z tematyką seminarium K_U07 korzystać z nowoczesnych technologii w procesie zdobywania wiedzy oraz porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych K_U08 planować i organizować pracę indywidualną i w zespole by skutecznie realizować wyznaczone cele K_U09 przedstawić zdobytą wiedzę i komunikować się w sposób spójny, precyzyjny i poprawny językowo, posługując się językiem angielskim na poziomie minimum C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w szczególności w odniesieniu do realizacji projektu badawczego związanego z pracą licencjacką K_U11 projektować własną ścieżkę rozwoju, w szczególności w odniesieniu do projektu badawczego związanego z pracą licencjacką Kompetencje społeczne Student jest gotów do: K_K03 wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej oraz zasad i norm etycznych w działaniach projektowych i innych aktywnościach podejmowanych w ramach pracy zawodowej, wolontariatu itp. Kształcenie językowe na poziomie B2+. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność: dopuszczalne 3 nieobecności - uczestnictwo w dyskusjach - prezentacje - konspekt pracy licencjackiej wraz z bibliografią |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM-LIC
SEM-LIC
CZ SEM-LIC
SEM-LIC
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kamil Chrzczonowicz, Przemysław Grabowski-Górniak, Jack Harrison, Lucyna Krawczyk-Żywko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
Dopuszcza się możliwość prowadzenia konsultacji online. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.