Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

WordPress w e-commerce - Sprzedaż w sieci od strony technicznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3302-WPEcom-OG
Kod Erasmus / ISCED: 04.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: WordPress w e-commerce - Sprzedaż w sieci od strony technicznej
Jednostka: Instytut Germanistyki
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie ścisłe
Strona przedmiotu: https://www.kursyecommerce.pl/kursy-uw/
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Założenia (opisowo):

Kurs jest skierowany do osób początkujących lub ewentualnie z podstawową wiedzą o WordPress.


Kurs realizowany jest w ramach pracy e-learningowej. Uczestniczy otrzymują dostęp do przygotowanych treści wideo na platformie e-learningowej i samodzielnie realizują dostępne moduły tematyczne. Prowadzący weryfikuje zadania cząstkowe oraz projekt końcowy.

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Celem kursu jest poznanie kluczowej funkcjonalności systemu zarządzania treścią (CMS) WordPress oraz możliwości wykorzystania systemu w działalności e-commerce, jak również do działań marketingowo-promocyjnych.

Pracujemy na instalacji roboczej WordPress. Kurs jest otwarty dla wszystkich. Pracujemy w języku polskim.

Kurs jest częścią nowej oferty nowoczesnej germanistyki, gdzie łączymy naukę współczesnych kompetencji cyfrowych z wiedzą na temat krajów niemieckiego obszaru językowego. #digitalstrong

Pełny opis:

Kurs "WordPress w e-commerce - Sprzedaż w sieci od strony technicznej" nauczy cię, w jaki sposób wykorzystać system zarządzania treścią (CMS) WordPress do budowy prezencji w sieci i sprzedaży e-commerce.

Cele szczegółowe to:

- praktyczne zapoznanie się z technicznymi możliwościami wykorzystania systemu zarządzania treścią (CMS open source) WordPress do działalności e-commerce, czyli do uruchomienia sprzedaży w sieci w postaci sklepu internetowego (e-sklepu) lub serwisu internetowego

- zaznajomienie praktyczne z technicznymi możliwościami wykorzystania systemu WordPress do działań marketingowo-promocyjnych

- przećwiczenie podstawowych czynności technicznych związanych z wdrożeniem sprzedaży w sieci (e-sklep lub serwis internetowy) poprzez pracę na roboczej instalacji systemu WordPress

- wdrożenie podstawowych czynności technicznych związanych z budową strefy do content marketingu, konfiguracją systemu do e-mail marketingu, optymalizacją SEO na roboczej instalacji systemu WordPress

Podstawowe punkty programowe to:

1. Uruchomienie systemu WordPress

2. Podstawowa funkcjonalność systemu WordPress

3. Wybór odpowiedniego motywu (praca na zajęciach bazuje na motywach darmowych, choć omawiane są także wybrane motywy płatne)

4. Uruchomienie infrastruktury sprzedażowej systemu WordPress, tj. wtyczki WooCommerce (do budowy e-sklepu lub stron sprzedażowych z funkcjonalnością koszyka)

5. Uruchomienie funkcjonalności wspierających działalność e-commerce (i nie tylko), w tym do obsługi logistyki, płatności, e-mail marketingu, formularzy kontaktowych, analityki, SEO, kwestii związanych z ochroną danych osobowych itp.

6. Budowa strefy contentowej (blog, galeria itp.) do realizacji strategii content marketingowej

7. Inne narzędzia systemu WordPress

Literatura:

- Materiały własne autora

- Materiały wideo dostępne na platformie kursyecommerce.pl

- Materiały dydaktyczne dostępne na platformie kursyecommerce.pl

Efekty uczenia się:

Uczestnik kursu potrafi:

- uruchomić system WordPress do działalności e-commerce i działalności marketingowo-promocyjnej

- zastosować wiedzę na temat podstawowej funkcjonalności systemu WordPress

- wybrać odpowiedni motyw darmowy lub płatny pod kątem produktu i modelu biznesowego

- uruchomić infrastrukturę sprzedażową systemu WordPress za pośrednictwem wtyczki WooCommerce

- uruchomić funkcjonalności wspierające działalność e-commerce (logistyka, płatności, e-mail marketing itp.)

- zbudować strefę contentową (blog, galeria itp.)

- zoptymalizować strony pod kątem SEO

- wykorzystać inne narzędzia systemu WordPress

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą weryfikacji wiedzy z kursu będzie:

- ocena bieżącej pracy z instalacją roboczą WordPress

- ocena projektu końcowego, czyli wdrożenia przykładowego sklepu lub serwisu internetowego zgodnie z treściami lekcji wideo

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)