Współczesne trendy w nauce języków obcych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3302-WTN3-Z |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Współczesne trendy w nauce języków obcych |
Jednostka: | Instytut Germanistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy oraz zdobycie nowych umiejętności w zakresie współczesnych trendów w nauczaniu języków obcych w perspektywie interdyscyplinarnej, uwzględniającej szeroko pojęty obszar nauk humanistycznych i społecznych, w tym takich dyscyplin naukowych, jak glottodydaktyka oraz elementów dydaktyki ogólnej, psychologii i pedagogiki w glottodydaktycznych kontekstach. Zajęcia przeznaczone dla studentów III roku studiów I stopnia (V semestr) na kierunku germanistyka. Zajęcia mają charakter naukowo-badawczy i nie stanowią elementu przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela języka niemieckiego. Student posiada znajomość języka niemieckiego na poziomie B2+/ C1 wg ESOKJ. * W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej, zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość (Google Meet). |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot Współczesne trendy w nauczaniu języków obcych obejmuje aktualne zagadnienia związane z innowacyjnym nauczaniem języka niemieckiego / języków obcych nowożytnych w perspektywie interdyscyplinarnej, uwzględniającej szeroko pojęty obszar nauk humanistycznych i społecznych, w tym takich dyscyplin naukowych, jak glottodydaktyka oraz dydaktyka ogólna, psychologia i pedagogika w glottodydaktycznych kontekstach. |
Pełny opis: |
Omawiane tematy są wybierane przez nauczyciela akademickiego i należą do nich: 1. Współczesna glottodydaktyka jako nauka. 2. Wybrane aspekty pedagogiczne współczesnych tendencji w nauczaniu języków obcych. 3. Wybrane aspekty psychologiczne współczesnych tendencji w nauczaniu języków obcych. 4. Wybrane aspekty ogólno-dydaktyczne współczesnych tendencji w nauczaniu języków obcych. 5. Wybrane aspekty glottodydaktyczne współczesnych tendencji w nauczaniu języków obcych. 6. Inne wybrane aspekty współczesnych tendencji w nauczaniu języków obcych. |
Literatura: |
Literatura zostanie podana na pierwszych zajęciach. |
Efekty uczenia się: |
K_W03, K_W04, K_W07, K_W09, K_U02, K_K01 Wiedza 1. Student ma podstawową wiedzę z zakresu glottodydaktyki, a także wybranych zagadnień z dziedziny dydaktyki ogólnej, psychologii i pedagogiki w glottodydaktycznych kontekstach. Zna miejsce i znaczenie tych dyscyplin w nauczaniu języka niemieckiego/ języków obcych oraz ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną. K_W01 2. Student zna podstawową terminologię z zakresu glottodydaktyki oraz wybranych zagadnień z dziedziny psychologii, pedagogiki i dydaktyki ogólnej w zakresie nauczania języków obcych w języku niemieckim. K_W02 3. Student ma uporządkowaną wiedzę ogólną, obejmującą terminologię, teorię i metodologię z zakresu glottodydaktyki. K_W03 4. Student ma podstawową wiedzę o powiązaniach glottodydaktyki z innymi dziedzinami nauki, takimi jak dydaktyka ogólna, psychologia i pedagogika. K_W06 5. Student ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach i innowacjach w zakresie nauczania języka niemieckiego (języków obcych). K_W08 6. Student posiada wiedzę pozwalającą na rozumienie procesów nauczania i uczenia się języka niemieckiego oraz dobrych praktyk w wybranych kontekstach edukacyjnych. K_W14 Umiejętności: 1. Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z zakresu glottodydaktyki oraz dydaktyki ogólnej, psychologii i pedagogiki. K_U1 2. Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze z zakresu (glotto)dydaktyki z elementami psychopedagogiki zgodnie z metodologią badań glottodydaktycznych. K_U02 3. Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami z zakresu glottodydaktyki psychopedagogiki, dydaktyki w typowych sytuacjach profesjonalnych, jak i do analizowania konkretnych procesów i zjawisk edukacyjnych. K_U03 USOSweb: Szczegóły przedmiotu: 3302-WTN3-Z, w cyklu: <brak>, jednostka dawcy: <brak>, grupa przedm.: <brak> Strona 2 z 2 30.05.2018 19:01 4. Student posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków, a także potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie psychopedagogiki, dydaktyki i glottodydaktyki w języku niemieckim. K_U05 K_U07 5. Student posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych w języku niemieckim, w zakresie glottodydaktyki, z elementami psychopedagogiki i dydaktyki ogólnej, dotyczących współczesnych tendencji w nauczaniu języków obcych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł. K_U9 K_U10 6. Student posiada umiejętność posługiwania się językiem niemieckim w zakresie psychopedagogiki, dydaktyki, glottodydaktyki, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+/C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. K_U11 Postawy: 1. Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności glottodydaktycznych oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania i rozwoju osobistego. Potrafi dokonać oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych. K_K01 2. Student potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role (w tym np. badacza, moderatora, refleksyjnego praktyka). K_K02 3. Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. Student odpowiedzialnie przygotowuje się do zajęć, projektuje i wykonuje działania glottodydaktyczne z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. K_K03 4. Student prawidłowo dostrzega dylematy związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela języka niemieckiego. Jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania rzetelnych działań pedagogicznych. Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i przestrzegania zasad etyki. Wykazuje cechy refleksyjnego praktyka. K_K04 |
Metody i kryteria oceniania: |
W semestrze zimowym 2020/2021 zaliczenie pisemne odbędzie się w formie zdalnej. Student uzyskuje zaliczenie przedmiotu na podstawie: 1. kontroli obecności (limit nieobecności nieusprawiedliwionych: 2 w semestrze); 2. oceny ciągłej (samodzielnego przygotowania do zajęć na podstawie literatury fachowej), prezentacji wybranych zagadnień w formie zdalnej; 3. pisemnej pracy semestralnej o charakterze teoretyczno-praktycznym. * Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 33 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Sobańska | |
Prowadzący grup: | Beata Peć, Katarzyna Posiadała | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.