Pisanie akademickie w wariancie brazylijskim języka portugalskiego I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3305-PTAPB1-31 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.0
|
Nazwa przedmiotu: | Pisanie akademickie w wariancie brazylijskim języka portugalskiego I |
Jednostka: | Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich |
Grupy: |
Plan specjalności brazylijskiej 3 rok 1 stopnia Przedmioty podstawowe dla 3 roku studiów 1 stopnia, specjalność portugalska |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | portugalski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Nauka języka portugalskiego w wariancie brazylijskim dla celów literaturoznawstwa I 3305-NJPBdCL1-21 |
Założenia (opisowo): | Bardzo dobra znajomość języka portugalskiego w wariancie brazylijskim. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów trzeciego roku studiów licencjackich specjalności brazylijskiej do napisania pracy dyplomowej, a w drugiej jego części przeprowadzenie uczestników zajęć przez proces jej pisania i korekty. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu przygotowanie studentów do pisania pracy dyplomowej. W ramach kursu studenci otrzymają szereg narzędzi niezbędnych do pracy akademickiej ze szczególnym naciskiem na instrumentarium techniczno-literaturoznawcze w wariancie brazylijskim języka portugalskiego. Zostaną rozwinięte kompetencje z zakresu norm redakcyjnych (ABNT). Studenci zostaną także zapoznani z kwestiami technicznymi (np. układ pracy dyplomowej) oraz z wymiarem językowym pracy (np. kwestie związane z interpunkcją, ortografią, językiem właściwym dla pracy akademickiej). Przeprowadzona zostanie także wspólna korekta treści naukowych stworzonych przez studenta. Przedmiot służy rozwinięciu kompetencji w dyscyplinie wiodącej (literaturoznawstwo). |
Literatura: |
Eco, Umberto. Como se faz uma tese em ciências humanas”. São Paulo: Perspectiva, 2020. Becker, Howard S. Truques da escrita: Para começar e terminar teses, livros e artigos. Rio de Janeiro: Zahar, 2015. Durão, Fábio Akcelrud. Metodologia da pesquisa em literatura. São Paulo: Parábola, 2020. Lakatos, Eva Maria; MARCONI, Marina de Andrade. „Fundamentos de Metodologia Científica”. 5.ed. São Paulo: Atlas, 2003. Pacheco, Agnelo de Carvalho. A dissertação. São Paulo: Atual, 1988. Parra Filho, Domingos. Apresentação de trabalhos científicos: monografia, TCC, teses e dissertações. São Paulo: Futura, 2000. Vieira, Francisco Eduardo e Carlos Alberto Faraco. "Escrever na universidade: fundamentos. São Paulo: Parábola, 2019. Normas Técnicas da ABNT: http://www.abnt.org.br/normas-tecnicas/normas-abnt |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie: S1_W02, podstawową terminologię nauk humanistycznych w literaturoznawstwie, językoznawstwie, kulturoznawstwie oraz historioznawstwie, jej źródła, oraz zastosowania na poziomie zaawansowanym w normie brazylijskiej języka portugalskiego S1_W03, metodologię badań w literaturoznawstwie, językoznawstwie, kulturoznawstwie oraz historioznawstwie, w szczególności w odniesieniu do studiów brazylijskich S1_W05, zasady dotyczące wiedzy językowej niezbędnej w profesjonalnej analizie i interpretacji tekstów reprezentujących różne rejestry i style funkcjonalne języka portugalskiego na poziomie zaawansowanym w normie brazylijskiej S1_W08, wyznaczniki niezbędne w profesjonalnej analizie procesów literackich, kulturowych, historycznych i językowych związanych z Brazylią Umiejętności: absolwent potrafi S1_U01, z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów - wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje S1_U02, samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego S1_U03, stosować podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, w literaturoznawstwie, językoznawstwie, kulturoznawstwie oraz historioznawstwie S1_U04, posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla dyscyplin, w których prowadzony jest kierunek studiów, w typowych sytuacjach profesjonalnych S1_U06, merytorycznie argumentować z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do S1_K01, uczenia się przez całe życie S1_K04 określania priorytetów służących realizacji określonego przez siebie i innych zadania |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnicy zajęć będą oceniani na podstawie obecności, aktywności na zajęciach oraz prac zleconych wykonywanych w trakcie kursu. Dozwolone 2 (dwie) nieobecności nieusprawiedliwione. Szczegółowe zasady, metody i kryteria oceniania zostaną omówione na pierwszych zajęciach i przekazane na piśmie. |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.