Redakcja tekstów naukowych w języku hiszpańskim I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3305-RTNH1-31 | Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Redakcja tekstów naukowych w języku hiszpańskim I | ||
Jednostka: | Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich | ||
Grupy: |
Plan specjalności hiszpańskiej 3 rok 1 stopnia Przedmioty podstawowe dla 3 roku studiów 1 stopnia, specjalność hiszpańska |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | hiszpański | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest wsparcie Studentów w procesie redakcji pracy licencjackiej. Wsparcie to obejmuje: korektę językową, wdrażanie technik nadających jasność tezom, które mają zostać postawione w pracy, porządkowanie dyskursu, wprowadzanie strategii bycia "blisko" tekstu (close writing) oraz rozpoznawania jego wartości. |
||
Tryb prowadzenia: | w sali |
||
Skrócony opis: |
Zajęcia mają za zadanie wdrożyć Studentów w praktykę czytania tekstów naukowych, z zachowaniem precyzji rozumienia lecz także przy świadomości nieoznaczonego charakteru wiedzy. Podczas zajęć ustalimy w jaki sposób zachować w podejściu do tekstu jednocześnie postawę bezwarunkowej uważności przy jednoczesnym uniknięciu nadmiernego perfekcjonizmu. Ważnym elementem zajęć będzie poszukiwanie wartości pisania i czytania tekstów naukowych dla ich autorów i czytelników, poza ich wymiarem związanym z karierą akademicką. Zmierzymy się z pojęciami takimi jak: subiektywizm i obiektywizm, krytyka, błąd, oryginalność etc., poszukując efektywnej i przyjaznej formuły pisania. |
||
Pełny opis: |
W formule zajęć mieszczą się następujące czynności: - wspólna lektura fragmentów artykułów oraz książek o charakterze naukowym, wybranych w oparciu o zainteresowania Studentów. - ćwiczenie umiejętności logicznej rekonstrukcji treści tekstów. - dostrzeganie w omawianych tekstach cech języka naukowego oraz badanie jego funkcji. - tłumaczenie na język hiszpański tekstów naukowych w języku polskim i angielskim. - ćwiczenia z zakresu nadawania spójności tekstowi naukowemu: poszukiwanie elementów łączących poszczególne zdania i akapity. - zapoznawanie się z zasadami tworzenia zapisów bibliograficznych oraz formatowania pracy. - parafrazowanie tekstów źródłowych. - przedstawienie przez Prowadzącego oraz przez Studentów,w formie krótkich komunikatów, informacjami na temat ochrony własności intelektualnej. - praca z tekstami akademickimi napisanymi przez Studentów. - wspólne poszukiwanie dobrych praktyk badawczych i twórczych. |
||
Literatura: |
Zestaw tekstów dobrany zostanie do charakteru prac badawczych prowadzonych przez Studentów w celu napisania pracy licencjackiej. Tematyka lektur ustalona zostanie na pierwszych zajęciach w oparciu o rozmowę z ich uczestnikami. |
||
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie: K_W01 w podstawowym stopniu powiązania hispanistyki z innymi dyscyplinami nauk humanistycznych w tym z nauką o kulturze i religii krajów hiszpańskojęzycznych K_W03 podstawową terminologię, przedmiot i kierunki badań obejmujące wybrane obszary dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiów iberystycznych; K_W09 podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego Student potrafi: K_U01czytać ze zrozumieniem teksty w języku hiszpańskim; K_U08 posługiwać się językiem hiszpańskim na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego; K_U05 napisać oraz zredagować pracę pisemną w języku hiszpańskim (semestralną, roczną, a także licencjacką) z zastosowaniem odpowiednich metod oraz właściwych źródeł właściwych dziedzinom nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiów hispanistycznych; Student jest gotów do: K_K01 krytycznej oceny własnej wiedzy i umiejętności i rozumie także potrzebę ciągłego doskonalenia się i rozwoju; |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci będą oceniani na podstawie aktywności na zajęciach oraz wyniku egzaminu końcowego (pisemnego). Egzamin będzie się składał z dwóch części: 1. korekty tekstu o charakterze akademickim 2. przedstawienia wybranego pojęcia istotnego w ramach prowadzonych badań. Ocena tej części egzaminu opierać się będzie na następujących kryteriach: - odwaga w formułowaniu oryginalnych spostrzeżeń - logika wywodu - dbałość o estetykę tekstu - poprawność językowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 40 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Magdalena Brykczyńska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Brykczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 30 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Ana Garrido Gonzalez | |
Prowadzący grup: | Ana Garrido Gonzalez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.