Seminarium magisterskie językoznawcze II - linia fińska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3320-ZMF-3S-J | Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie językoznawcze II - linia fińska | ||
Jednostka: | Katedra Hungarystyki | ||
Grupy: |
Seminaria magisterskie językoznawcze |
||
Punkty ECTS i inne: |
10.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Dla studentów specjalizacji fińskiej II roku studiów magisterskich. Dla studentów zainteresowanych tematami językoznawczymi oraz znających język fiński na poziomie C1 (umożliwiającym swobodne czytanie literatury przedmiotu i analizę źródeł). |
||
Tryb prowadzenia: | w sali |
||
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do napisania i obronienia pracy magisterskiej z zakresu językoznawstwa fińskiego. |
||
Pełny opis: |
Celem seminarium magisterskiego jest pogłębienie wiedzy z zakresu językoznawstwa fińskiego na interesujące studentów tematy poprzez zbieranie, referowanie i krytyczną analizę literatury przedmiotu oraz materiału źródłowego, a także udoskonalenie warsztatu pisania pracy naukowej. W trakcie seminarium pogłębione zostaną zagadnienia związane z konstrukcją pracy naukowej, metodologią, argumentacją, sposobem przedstawienia treści, sposobem sporządzania przypisów i bibliografii. W tym celu na zajęciach zostaną omówione przykładowe teksty akademickie z zakresu językoznawstwa pod kątem ich układu i kompozycji oraz frazeologii i sformułowań typowych dla tekstów akademickich. W trakcie zajęć studenci będą referować wybrane przez siebie prace naukowe, uczestniczyć w dyskusjach oraz przedstawiać postępy w pracy. Będą także uczyć się pisania abstraktu swojej pracy w języku angielskim. |
||
Literatura: |
Eco, Umberto. 2007. Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Lebrun, Jean-Luc. 2011. Scientific Writing 2.0: A reader and writer's guide. World Scientific Publishers. Schimel, Joshua. 2012. Writing Science: How to write papers that get cited and proposals that get funded. Oxford University Press. Siuda, Piotr & Wasylczyk, Piotr. 2018. Publikacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko. Warszawa: PWN. Stępień, Beata. 2016. Zasady pisania tekstów naukowych. Prace doktorskie i artykuły. Warszawa: PWN. Svinhufvud, Kimmo. 2009. Gradu-takuu. Tammi. Tieteellinen kirjoittaminen. 2002. Merja Kinnunen & Olli Löytty (red.). Tampere: Vastapaino. Tutkiva suomen kielen opiskelija. Ohjeita seminaarityöskentelyyn ja tutkielmantekoon. 2008. Helsingin yliopiston suomen kielen ja kotimaisen kirjallisuuden laitos. czasopisma językoznawcze: Virittäjä, Kielikello, Sananjalka, Puhe ja kieli, AFinLA literatura językoznawcza zgodna z wybranym przez studenta tematem pracy magisterskiej |
||
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu seminarium student: - bardzo dobrze zna terminologię związaną z tematem swojej pracy magisterskiej i umie się nią posługiwać - ma bardzo dobre rozeznanie w zagadnieniach z językoznawstwa ogólnego, zwłaszcza związanych z tematem swojej pracy - posiada wiedzę o zaplanowaniu, metodyce i prezentacji swoich badań naukowych - potrafi profesjonalnie przeanalizować badany materiał językowy - potrafi wyszukiwać, krytycznie oceniać i dobierać informacje niezbędne do napisania pracy - posiada umiejętności badawcze: umie sformułować i wytyczyć problem badawczy, dobrać metodę pracy, literaturę przedmiotu oraz materiał do analizy, potrafi samodzielnie opracować tekst naukowy i przedstawić wyniki pracy - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności naukowe, korzystając ze wskazówek opiekuna naukowego - posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów - potrafi wyciągać i formułować wnioski badawcze - potrafi nawiązać kontakt ze specjalistami z danej dziedziny w celu pogłębienia i wzbogacenia analizy (np. z autorami, tłumaczami, znawcami tematu) - potrafi zaprezentować swoją pracę na szerszym forum - potrafi napisać streszczenie swojej pracy w języku angielskim - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji swojego zadania - ma nawyk śledzenia współczesnych zjawisk zachodzących w języku fińskim i w badaniach językoznawczych - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ustawicznego dokształcania się. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach, referowanie wybranej literatury przedmiotu, referowanie postępów pracy, przygotowanie i złożenie w terminie pracy magisterskiej. |
||
Praktyki zawodowe: |
Brak. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 20 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Buncler | |
Prowadzący grup: | Anna Buncler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium magisterskie - Zaliczenie |
|
Uwagi: |
Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 20 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Buncler | |
Prowadzący grup: | Anna Buncler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium magisterskie - Zaliczenie |
|
Uwagi: |
Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.