MA Seminar in Linguistics - Finnish Studies
General data
Course ID: | 3320-ZMF-3S-J |
Erasmus code / ISCED: |
09.0
|
Course title: | MA Seminar in Linguistics - Finnish Studies |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie językoznawcze II - linia fińska |
Organizational unit: | Department of Hungarian Studies |
Course groups: |
(in Polish) Seminaria magisterskie językoznawcze |
ECTS credit allocation (and other scores): |
20.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | Master's seminars |
Prerequisites (description): | (in Polish) Dla studentów specjalizacji fińskiej II roku studiów magisterskich. Dla studentów zainteresowanych tematami językoznawczymi oraz znających język fiński na poziomie C1 (umożliwiającym swobodne czytanie literatury przedmiotu i analizę źródeł). |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest przygotowanie studentów do napisania i obronienia pracy magisterskiej z zakresu językoznawstwa fińskiego. |
Full description: |
(in Polish) Celem seminarium magisterskiego jest pogłębienie wiedzy z zakresu językoznawstwa fińskiego na interesujące studentów tematy poprzez zbieranie, referowanie i krytyczną analizę literatury przedmiotu oraz materiału źródłowego, a także udoskonalenie warsztatu pisania pracy naukowej. W trakcie seminarium pogłębione zostaną zagadnienia związane z konstrukcją pracy naukowej, metodologią, argumentacją, sposobem przedstawienia treści, sposobem sporządzania przypisów i bibliografii. W tym celu na zajęciach zostaną omówione przykładowe teksty akademickie z zakresu językoznawstwa pod kątem ich układu i kompozycji oraz frazeologii i sformułowań typowych dla tekstów akademickich. W trakcie zajęć studenci będą referować wybrane przez siebie prace naukowe, uczestniczyć w dyskusjach oraz przedstawiać postępy w pracy. Będą także uczyć się pisania abstraktu swojej pracy w języku angielskim. |
Bibliography: |
(in Polish) Eco, Umberto. 2007. Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Lebrun, Jean-Luc. 2011. Scientific Writing 2.0: A reader and writer's guide. World Scientific Publishers. Schimel, Joshua. 2012. Writing Science: How to write papers that get cited and proposals that get funded. Oxford University Press. Siuda, Piotr & Wasylczyk, Piotr. 2018. Publikacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko. Warszawa: PWN. Stępień, Beata. 2016. Zasady pisania tekstów naukowych. Prace doktorskie i artykuły. Warszawa: PWN. Svinhufvud, Kimmo. 2009. Gradu-takuu. Tammi. Tieteellinen kirjoittaminen. 2002. Merja Kinnunen & Olli Löytty (red.). Tampere: Vastapaino. Tutkiva suomen kielen opiskelija. Ohjeita seminaarityöskentelyyn ja tutkielmantekoon. 2008. Helsingin yliopiston suomen kielen ja kotimaisen kirjallisuuden laitos. czasopisma językoznawcze: Virittäjä, Kielikello, Sananjalka, Puhe ja kieli, AFinLA literatura językoznawcza zgodna z wybranym przez studenta tematem pracy magisterskiej |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu seminarium student: - bardzo dobrze zna terminologię związaną z tematem swojej pracy magisterskiej i umie się nią posługiwać - ma bardzo dobre rozeznanie w zagadnieniach z językoznawstwa ogólnego, zwłaszcza związanych z tematem swojej pracy - posiada wiedzę o zaplanowaniu, metodyce i prezentacji swoich badań naukowych - potrafi profesjonalnie przeanalizować badany materiał językowy - potrafi wyszukiwać, krytycznie oceniać i dobierać informacje niezbędne do napisania pracy - posiada umiejętności badawcze: umie sformułować i wytyczyć problem badawczy, dobrać metodę pracy, literaturę przedmiotu oraz materiał do analizy, potrafi samodzielnie opracować tekst naukowy i przedstawić wyniki pracy - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności naukowe, korzystając ze wskazówek opiekuna naukowego - posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów - potrafi wyciągać i formułować wnioski badawcze - potrafi nawiązać kontakt ze specjalistami z danej dziedziny w celu pogłębienia i wzbogacenia analizy (np. z autorami, tłumaczami, znawcami tematu) - potrafi zaprezentować swoją pracę na szerszym forum - potrafi napisać streszczenie swojej pracy w języku angielskim - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji swojego zadania - ma nawyk śledzenia współczesnych zjawisk zachodzących w języku fińskim i w badaniach językoznawczych - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ustawicznego dokształcania się. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Aktywny udział w zajęciach, referowanie wybranej literatury przedmiotu, referowanie postępów pracy, przygotowanie i złożenie w terminie pracy magisterskiej. |
Internships: |
(in Polish) Brak. |
Classes in period "Winter semester 2025/26" (future)
Time span: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Go to timetable
MO TU W TH FR SEM-MGR
|
Type of class: |
Second cycle diploma seminar, 30 hours, 20 places
|
|
Coordinators: | Anna Buncler | |
Group instructors: | Anna Buncler | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Pass/fail
Second cycle diploma seminar - Pass/fail |
|
Notes: |
(in Polish) . |
Copyright by University of Warsaw.