Praktyczna nauka języka węgierskiego II - konwersacje
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3320-ZPNW34K |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.102
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka węgierskiego II - konwersacje |
Jednostka: | Katedra Hungarystyki |
Grupy: |
Języki specjalności |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | węgierski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Praktyczna nauka języka węgierskiego I 3320-LW12C-PW1 |
Założenia (opisowo): | Ćwiczenia są przeznaczone dla studentów, którzy już posiadają wiedzę na poziome A2. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest ćwiczenie rozumienia tekstu czytanego oraz konwersacji na codzienne tematy. Po kursie student potrafi wyrazić w mowie swoją aprobatę i dezaprobatę, życzenia, nadzieje, marzenia i potrzeby, opinię o filmach, książkach, wyrazić swoje prośby w stylu formalnym i nieformalnym. Zajęcia mają też na celu rozwój kompetencji językowej związanej z rozumieniem tekstu ze słuchu ze szczególnym naciskiem na rozwój aktywnie wykorzystywanego słownictwa w dziedzinach wyznaczonych przez dobrany podręcznik. Ćwiczenia są ukierunkowane na globalne i szczegółowe rozumienie tekstu mówionego w różnych sytuacjach komunikacyjnych. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studenta do tego, by swobodnie posługiwał się językiem węgierskim w mowie, odnośnie do tematów związanych z pracą, szkołą, czasem wolnym itp. Student powinien rozumieć najważniejsze informacje dotyczące wydarzeń współczesnych, zainteresowań, uczuć i życzeń. Po kursie student potrafi wziąć udział w rozmowach na znane mu tematy, odnoszące się do życia codziennego, opisać doświadczenia i wydarzenia, a także marzenia, nadzieje, ambicje. Umie podać przyczyny i wyjaśnienia, sformułować opinie i plany. Potrafi opowiedzieć treść filmu lub książki oraz odpowiednio reagować w rozmaitych sytuacjach. Wśród omawianych na zajęciach tematów znajdą się takie, jak rodzina, cechy charakteru, mieszkanie i dom, prace domowe, miasto i wieś, hobby, kultura, programy, spędzanie czasu wolnego, dni powszednie i weekendy, nauka, system szkolnictwa i nauczanie języków obcych. Podstawowym celem zajęć jest też rozwój kompetencji językowej związanej z rozumieniem tekstu ze słuchu ze szczególnym naciskiem na rozwój aktywnie wykorzystywanego słownictwa w dziedzinach wyznaczonych przez dobrany podręcznik. Ćwiczenia są ukierunkowane na globalne i szczegółowe rozumienie tekstu mówionego w sytuacjach komunikacyjnych związanych z wyżej podanymi tematami. |
Literatura: |
1. Szita Szilvia - Pelcz Katalin, MagyarOK. Magyar nyelvkönyv és Nyelvtani munkafüzet A2+, 2. kötet 2. Szita Szilvia, Görbe Tamás: Gyakorló magyar nyelvtan, Akadémia Kiadó 2009 3.Fülelő. Gyakorlatok hallott szövegek megértésére. HungaroLingua Debreceni Nyári Egyetem 1998 4.ECL Nyelvvizsga feladatok Materiały pomocnicze: artykuły z gazet, czasopism, teksty z Internetu, nagrania z radia i telewizji Materiały własne |
Efekty uczenia się: |
Pogłębienie wiedzy studentów na temat gramatyki języka węgierskiego, a także rozbudowa słownictwa, które umożliwi im komunikowanie się w codziennych sytuacjach życiowych. im komunikowanie się w codziennych sytuacjach życiowych. Poziom A2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Po ukończeniu ćwiczeń student: - rozumie główny sens wypowiedzi na tematy mu znane, związane z pracą, szkołą, zainteresowaniami, czasem wolnym - radzi sobie w większości sytuacji codziennych, potrafi na nie zareagować - potrafi uczestniczyć w rozmowach dotyczących tematów znanych mu z życia codziennego jak np. rodzina, praca, zainteresowania, szkoła, przyszła kariera - potrafi ustnie wyrazić swoje opinie, marzenia, ambicje - potrafi sformułować swoje opinie i plany na przyszłość w prosty sposób - potrafi wychwycić najważniejsze informacje z rozmów, z audycji, z przeczytanych tekstów - rozumie najważniejsze informacje w programach radiowych i telewizyjnych dotyczących tematów znanych mu z życia codziennego STUDENT - ma podstawową wiedzę z zakresu językoznawstwa ogólnego oraz gramatyki, stylistyki, historii języka kierunkowego/węgierskiego (K_W02) - ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego, społecznego i międzykulturowego (K_W10) - potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami z zakresu hungarystyki w języku polskim i węgierskim (K_U07) - posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i węgierskim dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł (K_U08) - posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i węgierskim z zakresu problematyki hungarystycznej i problemów z nią związanych (K_U09) - posiada kompetencję językową czynną i bierną w zakresie języka węgierskiego na poziomie B2 w języku pisanym i mówionym. Potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź, napisać tekst w podstawowych stylach funkcjonalnych i gatunkach (list), Potrafi konstruować różne rodzaje tekstu zgodnie z regułami pragmatyki komunikacji językowej (K _U10) - jest gotów do samodzielnego podnoszenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych w zakresie języka węgierskiego rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, śledzi procesy zachodzące w języku (K_K01) - jest gotów do wykorzystania swoich kompetencji społecznych i językowych w zakresie komunikacji w języku węgierskim, potrafi je wykorzystać we współdziałaniu i pracy w zespole i przyjmować w niej różne role (K_K04) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na koniec obu semestrów oraz egzamin ustny i pisemny na koniec roku akademickiego. Warunkiem podejścia do egzaminu jest zaliczenie obu semestrów u wszystkich prowadzących ćwiczenia z tego przedmiotu. Zaliczenie semestru na podstawie: - Kontroli obecności - Oceny ciągłej (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) - Kolokwiów - ze wszystkich należy otrzymać pozytywne oceny i zaliczyć je do sesji - Prac pisemnych (domowych) podsumowujących tematy - Śródsemestralne pisemne prace domowe - przentacji na dany temat Ze wszystkich kolokwiów i prac pisemnych należy otrzymać pozytywne oceny. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Eszter Biegelbauer | |
Prowadzący grup: | Eszter Biegelbauer | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Eszter Biegelbauer | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.