PROBAD: Badania rynkowe w praktyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3502-PROBAD-10 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.2
|
Nazwa przedmiotu: | PROBAD: Badania rynkowe w praktyce |
Jednostka: | Wydział Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | - zainteresowanie zagadnieniem marketingu i badań rynku; znajomość podstaw metodologii badań społecznych; gotowość zaangażowania się w realizację badań oraz akceptacja niestandardowego tryby pracy (szkolenie z moderowania, pilotaże mogą wymagać dodatkowych spotkań) Wymagania formalne - studenci studiów II stopnia lub II roku studiów licencjackich (po ukończeniu co najmniej 1 semestru zajęć z metodologii) |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Zapoznanie się z głównymi podstawowymi pojęciami, wskaźnikami i technikami badawczymi w dziedzinie badań rynku (marketingowych), a następnie zaplanowanie i przeprowadzenie jakościowego badania marketingowego. |
Pełny opis: |
Badania rynku stanowią specyficzną, odrębną dziedzinę badań, ściśle związaną z potrzebami marketingu. W ich obrębie wypracowane zostało wiele pojęć i wskaźników – takich jak np. udział w rynku, repeat purchase, penetration, share of mind, brand awareness – a także specyficzne techniki i narzędzia badawcze (jak np. Price Sensitivity Meter, Brand-Price trade Off, symulowane testy rynku itp.). Znajomość podstaw marketingu, oraz specyficznych „celów poznawczych” prowadzonych badań jest niezbędnym warunkiem ich skutecznego prowadzenia. |
Literatura: |
Anna Giza (2017), Uczeń czarnoksiężnika czyli społeczna historia marketingu, WUW Dominika Maison (2010), Jakościowe metody badań marketinowych, PWN |
Efekty uczenia się: |
K_W07 posiada pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod i technik badań społecznych, ich ograniczeń, specyfiki i obszarów zastosowania K_W08 jest świadomy znaczenia refleksyjnego i krytycznego podejścia do wyników badań społecznych, analiz i procedur badawczych K_W09 wie jak zaplanować i zrealizować złożone ilościowe i jakościowe badania empiryczne; ma świadomość konsekwencji metodologicznych wyborów K_U01 potrafi zidentyfikować przyczyny i przewidzieć potencjalne skutki przeszłych i bieżących wydarzeń społecznych. Potrafi formułować krytyczne sądy na temat bieżących i przeszłych wydarzeń społecznych K_U02 potrafi krytycznie selekcjonować informacje i materiały niezbędne do pracy naukowej, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) oraz posługując się nowoczesnymi technologiami K_U03 potrafi samodzielnie formułować i weryfikować sądy na temat przyczyn wybranych procesów i zjawisk społecznych K_U04 potrafi posługiwać się kategoriami teoretycznymi oraz metodami badawczymi do opisu i analizy zmian społecznych i kulturowych we współczesnych społeczeństwach oraz ich konsekwencji K_U05 potrafi zaplanować i zrealizować badanie społeczne przy użyciu zaawansowanych ilościowych i jakościowych metod i technik badań socjologicznych K_U10 potrafi przygotować prezentację wybranego zagadnienia lub badania w języku polskim i w języku obcym K_K01 potrafi inicjować, planować, organizować i zarządzać pracą zespołu zadaniowego K_K03 potrafi gromadzić, wyszukiwać, syntetyzować, a także krytycznie oceniać informacje na temat zjawisk społecznych K_K04 potrafi argumentować stawiane tezy posługując się dowodami naukowymi K_K05 potrafi podejmować samodzielną działalność w interesie publicznym lub własnym K_K06 poszukuje nowych metod i źródeł w celu uzupełnienia swojej wiedzy i doskonalenia umiejętności zawodowych K_K08 jest świadomy istnienia dylematów etycznych związanych z pracą socjologa K_K09 jest otwarty na różne perspektywy teoretyczne i metodologiczne badań społecznych K_K10 bierze odpowiedzialność za projektowane i wykonywane zadania |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena bieżąca, na podstawie wykonywania kolejnych zadań oraz raport na zakończenie seminarium |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.