Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gramatyka jezyka afrykańskiego2S

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3600-7-AF4-GJA2S
Kod Erasmus / ISCED: 09.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literatura i językoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Gramatyka jezyka afrykańskiego2S
Jednostka: Wydział Orientalistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Student zdobędzie wiedzę z zakresu podstaw gramatyki języka suahili.

Skrócony opis:

Praktyczna nauka języka suahili ma na celu zapoznanie studenta z podstawowym materiałem gramatycznym i leksykalnym języka oraz ćwiczenie sprawności językowo-komunikacyjnych (umiejętności czytania, rozumienia tekstu pisanego i mówienia) na poziomie podstawowym.

Pełny opis:

Zajęcia prowadzone w formie ćwiczeń mają na celu zapoznanie studenta ze strukturami gramatycznymi oraz słownictwem języka suahili na poziomie podstawowym. Przerobiony zakres materiału umożliwi płynne porozumiewanie się w sytuacjach codziennych, rozumienie prostych tekstów, notatek prasowych oraz samodzielne formułowanie prostych wypowiedzi, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej.

Literatura:

D. McGrath, L. Marten. 2006. Colloquial Swahili. Routledge.

F. Senkoro. 2003. Tuseme Kiswahili. NALRC Press.

Hinnebusch, T.J., Mirza, S.M. 1998. Kiswahili, msingi wa kusema, kusoma, na kuandika.

E. Zúbková-Bertoncini, M. Toscano. 1998. Kiswahili kwa Furaha, wersja polska, Uniwersytet Warszawski, Warszawa.

Materiały własne wykładowcy (materiały drukowane, multimedia).

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu nauki student nabędzie umiejętność płynnego porozumiewania się w sytuacjach codziennych (powitania, zakupy, wizyta u lekarza, wyjazdy, itp.). Nabędzie umiejętność czytania, rozumienia tekstu pisanego i mówionego na poziomie podstawowym i samodzielnego konstruowania prostych wypowiedzi.

Student po ukończeniu kursu przewidzianego programem nabędzie umiejętności:

Wiedza:

- zna przerobiony materiał w postaci określonego zasobu słówek, kolokacji, wyrażeń, idiomów, przydatnych zdań i innych fragmentów wypowiedzi;

- zna podstawowe pojęcia gramatyki opisowej na poziomie podstawowym w zakresie potrzebnym do praktycznego zastosowania w formułowaniu i rozumieniu komunikatów;

- zna podstawowe formy grzecznościowe języka suahili.

Umiejętności:

- potrafi czytać i pisać w języku suahili;

- potrafi formułować na piśmie krótkie wypowiedzi;

- rozróżnia poszczególne fonemy i słowa w continuum usłyszanej wypowiedzi;

- tłumaczy proste wypowiedzi pisane i mówione;

- stosuje opanowany materiał leksykalny i gramatyczny w wypowiedziach na zadane tematy;

- identyfikuje części mowy i części zdania w usłyszanej lub napisanej wypowiedzi;

- streszcza dłuższą wypowiedź w sposób pozwalający na zachowanie jej zasadniczego przesłania;

- uzasadnia zastosowanie form gramatycznych we własnej wypowiedzi stosownie do kontekstu;

-ocenia adekwatność komunikatu do kontekstu.

Kompetencje:

- rozumie potrzebę uczenia się języków obcych przez całe życie

- rozumie rolę znajomości języka suahili w poznawaniu i rozumieniu świata wschodnioafrykańskiego

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa stanowić będzie średnią wszystkich ocen uzyskanych w ciągu roku. W toku nauczania przeprowadzane będą pisemne testy kontrolne (co najmniej 2 w semestrze) oraz inne oceniane prace pisemne i ustne.

kontrola obecności – dopuszcza do zaliczenia

ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć) 10%

pisemne sprawdziany cząstkowe 90%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)