Język angielski - poziom zaawansowany, kurs półinternetowy, profil kulturowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4024-ANGPOL-INTC1-CU |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.104
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - poziom zaawansowany, kurs półinternetowy, profil kulturowy |
Jednostka: | Centrum Nauczania Języków Obcych |
Grupy: |
Lektoraty Centrum Nauczania Języków Obcych Lektoraty języka angielskiego Centrum Nauczania Języków Obcych Lektoraty oferowane w rejestracjach żetonowych (akceptowane przez WNE jako lektoraty języków obcych) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
C1 według Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie sprawności językowych na poziomie zaawansowanym. |
Pełny opis: |
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź nawet jeśli jest niedbała i gdy związki wyrazowe nie są wyraźne, lecz domyślne. Bez większego wysiłku rozumie programy TV i filmy. Rozumie długie złożone teksty informacyjno-użytkowe i literackie, potrafi rozróżnić ich styl. Rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet jeśli nie dotyczą one jego dziedziny zainteresowań. Potrafi wyrażać się płynnie i spontanicznie, bez zastanowienia i bez widocznego trudu dobierając słownictwo. Umie posługiwać się językiem elastycznie i skutecznie dla celów towarzyskich i zawodowych. Potrafi precyzyjnie formułować myśli i opinie, uczestniczyć aktywnie w rozmowie będąc równorzędnym partnerem dla rozmówców. Umie przedstawić jasny, szczegółowy opis złożonych tematów, wraz z podtematami, rozwijając poszczególne punkty i wyciągając właściwe wnioski. Potrafi wyczerpująco wyrazić swoje myśli w przejrzystym i poprawnie zbudowanym tekście, przedstawiając dość szeroko swój punkt widzenia/opinię. Potrafi szczegółowo przedstawić istotę złożonych problemów w formie listu, eseju lub sprawozdania, podkreślając najważniejsze według niego sprawy. Potrafi sformułować różne rodzaje tekstu w stylu odpowiednim do adresata. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu, student: (Umiejętności) 1. wypowiada się wyczerpująco, precyzyjnie i spójnie, skutecznie wykorzystując różne rodzaje przekazu ustnego bądź pisemnego w kontaktach towarzyskich, akademickich i sprawach zawodowych dotyczących jego dziedziny. 2. dostosowuje styl przekazu ustnego i pisemnego do potencjalnego odbiorcy, umiejętnie posługując się regułami organizacji wypowiedzi. 3. dokonuje analizy, syntezy oraz interpretacji informacji usłyszanych bądź przeczytanych z szerokiego zakresu dłuższych, złożonych wypowiedzi /tekstów na tematy ogólne i dotyczące jego dziedziny akademickiej. 4. uczestniczy czynnie i spontanicznie w rozmowach, dyskusjach i wykładach prowadzonych przez rodzimych oraz innych użytkowników języka. 5. posługuje się szerokim zasobem leksykalnym, który umożliwia precyzyjne wyrażanie emocji oraz formułowanie myśli i opinii na abstrakcyjne, złożone i nieznane sobie tematy. 6. rozwiązuje nieliczne problemy językowe samodzielnie, korzystając ze słowników lub dopytując o szczegóły rozmówcę. (Wiedza i postawy) 7. wykorzystuje zdobytą na zajęciach wiedzę nt. kultury krajów, których języka uczy się do opisywania różnic pomiędzy nimi a własnym krajem. 8. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i/lub innym zadania. 9. akceptuje różnorodność postaw, opinii i argumentów w kontaktach interpersonalnych. 10. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na zaliczenie lektoratów półinternetowych składają się następujące składowe: 40% - ćwiczenia obowiązkowe na platformie językowej Moodle (Internet) 30% - test końcowy/zaliczeniowy 30% - obecność i aktywność na zajęciach stacjonarnych (odbywających się w klasie) Skala ocen 99 - 100% 5! (celujący) 93 - 98% 5 (bardzo dobry) 87 - 92% 4+ (dobry plus) 77 - 86% 4 (dobry) 71 - 76% 3+ (dostateczny plus) 60 - 70% 3 (dostateczny) Uwaga: Student musi uzyskać minimum 60% punktów za pracę na platformie internetowej Moodle. Liczba dopuszczalnych nieobecności - 2 (bez usprawiedliwienia) w semestrze. Za zaliczenie semestru zajęć (30h pracy przez Internet + 30h pracy w klasie), czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.