Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka przedmiotowa - III etap edukacyjny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4100-IIMDPANG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka przedmiotowa - III etap edukacyjny
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy: Przedmioty obowiązkowe semestru II w CKNJOiEE UW - studia II stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Kurs dedykowany jest studentom, którzy są przygotowani do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego jako obcego na I i II etapie edukacyjnym.

Skrócony opis:

Kurs przygotowuje studentów do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego jako obcego na III etapie edukacyjnym i z uczniami pełnoletnimi.

Pełny opis:

Kurs skupia się na przygotowaniu studentów do planowania i przeprowadzania lekcji języka angielskiego jako obcego w polskich szkołach ponadpodstawowych oraz z uczniami pełnoletnimi. Kurs kładzie nacisk na metody, zasady i techniki nauczania gramatyki, słownictwa, wymowy i rozwijania sprawności językowych w tej grupie wiekowej. Ponadto kurs zwraca uwagę na przygotowanie relewantnych i aktualnych materiałów dydaktycznych z zastosowaniem nowoczesnych technologii w tym generatywnej SI oraz na rolę jaką odgrywa mowa nauczyciela i jego fizyczna obecność w klasie w zarządzaniu klasa językową. Omawiane są techniki prezentacji nowego materiału językowego i sposoby udzielania uczniom konstruktywnej informacji zwrotnej. Podczas kursu studenci zapoznają się rownież z podstawą programową dla III etapu edukacyjnego.

Literatura:

McGregor, D., & Cartwright, L. Exploring language assessment and testing: Language in action. Routledge introductions to applied linguistics. Routledge.

Nunan, D., & Lamb, C. The practice of English language teaching (Fifth edition). Longman handbooks for language teaching. Pearson Longman.

Testing for language teachers (2nd ed.). Cambridge language teaching library. Cambridge University Press.

Metodyka nauczania języków obcych. Wydawnictwa Szkolne i Pedgogiczne.

Open University Press.

The self-directed teacher. Cambridge University Press.

Richards, J. C., & Lockhart, C. (1994). Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press.

Scrivener, J. (2011). Learning Teaching (3., neue Aufl.). Macmillan Books for Teachers. Hueber Verlag.

Stanley, G. (2015). Language learning with technology: Ideas for integrating technology in the language classroom (S. Thornbury, Ed.) [1st ed.], reprinted.). Cambridge University Press.

Thornbury, S. (2015). An A-Z of ELT: A dictionary of terms and concepts used in English Language Teaching [1st ed..]. MacMillan Education.

Ur, P. (2010). Course in Language Teaching. Cambridge Teacher Training and Development. Cambridge University Press.

Walker, A., & White, G. (2013). Technology enhanced language learning: Connecting theory and practice. Oxford handbooks for language teachers. Oxford University Press.

Woodward, T. (2005). Planning lessons and courses: Designing sequences of work for the language classroom (5th print). Cambridge handbooks for language teachers. Cambridge University Press.

Efekty uczenia się:

Wiedza: absolwent zna i rozumie:

K_W21 podstawę programową języka angielskiego na trzecim etapie edukacyjnym

Umiejętności: absolwent potrafi

K_U02 samodzielnie planować i realizować, także przy użyciu technik informacyjno-komunikacyjnych, typowe i innowacyjne projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach szkoły ponadpodstawowej,

K_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia,

K_U04 stosować założenia i wymagania podstawy programowej dla języka angielskiego dla trzeciego etapu edukacyjnego,

K_U07 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania

K_U11 posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzegać i analizować dylematy etyczne; przewidywać skutki konkretnych działań wychowawczych, opiekuńczych i terapeutycznych

K_U24 wykorzystując pogłębione umiejętności organizacyjne planować i realizować zadania związane z nauczaniem języków obcych na trzecim etapie edukacyjnym

K_U28 animować prace nad rozwojem uczestników procesów dydaktycznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie i odpowiedzialnego podejmowania decyzji edukacyjnych i zawodowych

K_K02 krytycznej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:

K_K08 prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu nauczyciela

K_K12 porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej; rozwiązywania konfliktów poprzez dialog i tworzenie dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią

K_K13 dostrzegania wagi zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodu nauczyciela, jak również rozwijania jego dorobku i podtrzymywania etosu zawodu nauczyciela

Metody i kryteria oceniania:

Student uzyskuje zaliczenie na podstawie:

1) obecności na zajęciach - limit nieobecności nieusprawiedliwionych wynosi 1,

2) przygotowania i regularnego aktywnego udziału w zajęciach prowadzonych stacjonarnie i w trybie zdalnym asynchronicznym,

3) terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania pisemnych i ustnych zadań na zajęciach i na platformie CKC UW, zgodnie z planem danego semestru,

4) wykonanie "micro-teaching assignment" symulacji części lekcji podczas zajęć stacjonarnych,

Ocena końcowa z przedmiotu jest oceną z "micro-teaching assignment" z uwzględnieniem aktywności na zajęciach stacjonarnych.

Praktyki zawodowe:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Guz
Prowadzący grup: Ewa Guz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podczas zajęć z dydaktyki przedmiotowej III etapu edukacyjnego nacisk położony jest na przygotowanie studentów do pracy nauczyciela na III poziomie edukacyjnym poprzez wyposażenie ich w wiedzę i umiejętności z zakresu przekazywania, aktualizowania i porządkowania wiedzy, umiejętności i kompetencji, adekwatnych do danej szkoły.

Pełny opis:

Kurs skupia się na przygotowaniu studentów do planowania i przeprowadzania lekcji języka angielskiego jako obcego w polskich szkołach ponadpodstawowych oraz z uczniami pełnoletnimi. Kurs kładzie nacisk na metody, zasady i techniki nauczania gramatyki, słownictwa, wymowy i rozwijania sprawności językowych w tej grupie wiekowej. Ponadto kurs zwraca uwagę na przygotowanie relewantnych i aktualnych materiałów dydaktycznych z zastosowaniem nowoczesnych technologii w tym generatywnej SI oraz na rolę jaką odgrywa mowa nauczyciela i jego fizyczna obecność w klasie w zarządzaniu klasa językową. Omawiane są techniki prezentacji nowego materiału językowego i sposoby udzielania uczniom konstruktywnej informacji zwrotnej. Podczas kursu studenci zapoznają się rownież z podstawą programową dla III etapu edukacyjnego.

Literatura:

McGregor, D., & Cartwright, L. Exploring language assessment and testing: Language in action. Routledge introductions to applied linguistics. Routledge.

Nunan, D., & Lamb, C. The practice of English language teaching (Fifth edition). Longman handbooks for language teaching. Pearson Longman.

Testing for language teachers (2nd ed.). Cambridge language teaching library. Cambridge University Press.

Metodyka nauczania języków obcych. Wydawnictwa Szkolne i Pedgogiczne.

Open University Press.

The self-directed teacher. Cambridge University Press.

Richards, J. C., & Lockhart, C. (1994). Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press.

Scrivener, J. (2011). Learning Teaching (3., neue Aufl.). Macmillan Books for Teachers. Hueber Verlag.

Stanley, G. (2015). Language learning with technology: Ideas for integrating technology in the language classroom (S. Thornbury, Ed.) [1st ed.], reprinted.). Cambridge University Press.

Thornbury, S. (2015). An A-Z of ELT: A dictionary of terms and concepts used in English Language Teaching [1st ed., reimp.]. MacMillan Education.

Ur, P. (2010). Course in Language Teaching. Cambridge Teacher Training and Development. Cambridge University Press.

Walker, A., & White, G. (2013). Technology enhanced language learning: Connecting theory and practice. Oxford handbooks for language teachers. Oxford University Press.

Woodward, T. (2005). Planning lessons and courses: Designing sequences of work for the language classroom (5th print). Cambridge handbooks for language teachers. Cambridge University Press.

Uwagi:

W semestrze letnim 2022/2023 zajęcia prowadzone są w trybie mieszanym ("blended learning"):

- 14 godzin zajęć w trybie stacjonarnym (w sali wykładowej zgodnie z planem zajęć),

- 16 godzin zajęć w trybie zdalnym asynchronicznym za pomocą platformy 'Kampus'.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-360daf7b8 (2024-08-28)