Literatura brytyjska dla nauczycieli języka II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-IIMLITBRYT |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Literatura brytyjska dla nauczycieli języka II |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru II w CKNJOiEE UW - studia II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Kurs, oparty na podbudowie z programu studiów I stopnia), obejmuje wybrane dzieła literatury angielskiej. Zawiera krótkie prezentacje w PowerPoint, pogłębioną analizę i interpretację wybranych dzieł literatury angielskiej (dramat, powieść, poezja). Analiza skupia się na kontekście historycznoliterackim, retoryce tekstu, stylu oraz omówieniu tematów ważnych w kontekście historii i kultury brytyjskiej. |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Kurs, oparty na podbudowie z programu studiów I stopnia), obejmuje wybrane dzieła literatury angielskiej. Zawiera krótkie prezentacje w PowerPoint, pogłębioną analizę i interpretację wybranych dzieł literatury angielskiej (dramat, powieść, poezja). Analiza skupia się na kontekście historycznoliterackim, retoryce tekstu, stylu oraz omówieniu tematów ważnych w kontekście historii i kultury brytyjskiej. |
Pełny opis: |
Kurs, oparty na podbudowie z programu studiów I stopnia), obejmuje wybrane dzieła literatury angielskiej. Zawiera krótkie prezentacje w PowerPoint, pogłębioną analizę i interpretację wybranych dzieł literatury angielskiej (dramat, powieść, poezja). Analiza skupia się na kontekście historycznoliterackim, retoryce tekstu, stylu oraz omówieniu tematów ważnych w kontekście historii i kultury brytyjskiej. Analiza i interpretacja obejmuje następujące utwory: 1. William Shakespeare, Romeo and Juliet 2. Jane Austen, Pride and Prejudice 3. Robert Browning, Porphyria’s Lover 4. Lewis Carroll, Alice in Wonderland (a fragment) 5. E.M. Forster, A Room With a View 6. John Fowles, The French Lieutenant’s Woman Tydzień 1 Romeo and Juliet (e-book) Tydzień 2 Jane Austen, Pride and Prejudice Tydzień 3 Alfred Tennyson, The Lady of Shalott i Robert Browning, Porphiria's Lover Tydzień 4 Lewis Carroll, Alice in Wonderland: A Mad Tea-Party Tydzień 5: E.M. Forster, A Room With a View (film) Tydzień 6: John Fowles, The French Lieutenant’s Woman Tydzień 7: Cd: John Fowles, The French Lieutenant’s Woman |
Literatura: |
Głównym podręcznikiem jest zaktualizowany e-book: A. Diniejko, Introduction to the Study of Literature and Film in English, 2024. Zalecane lektura (jedna pozycja): Alexander, M. A History of English Literature, Macmillan, 2000 Burgess, A. English Literature, Longman, 1990. Drabble, M. The Oxford Companion to English Literature, Oxford, 1985. Sanders, A. The Short Oxford History of English Literature. Oxford, 2003. Sikorska, L., A Short History of English Literature, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie, 2007. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE K_W01 w pogłębionym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: literaturoznawstwo, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych na trzecim etapie edukacyjnym, nauczania dorosłych i w dydaktyce szkoły wyższej K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: literaturoznawstwo, właściwą dla nauczania języków obcych, K_W04 opartą na badaniach edukacyjnych metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w instytucjach oświatowych, szkołach wyższych i placówkach związanych z nauczaniem języków obcych K_W21 podstawę programową języka angielskiego na trzecim etapie edukacyjnym oraz uwarunkowania kształcenia językowego w szkole wyższej UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów K_U02 samodzielnie planować i realizować, także przy użyciu technik informacyjno- komunikacyjnych, typowe i innowacyjne projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach szkoły licealnej, branżowej, wyższej oraz w kształceniu dorosłych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych K_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania K_U07 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania K_U13 wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez przystosowanie istniejących lub opracowanie nowych metod i narzędzi K_U14 planować tok i program kształcenia językowego dostosowanego do pełnego spektrum odbiorców w otoczeniu społecznym, różnych obszarów dziedzin życia gospodarczego, naukowego i społecznego K_U17 komunikować się na tematy specjalistyczne i argumentować merytorycznie w angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U18 porozumiewać się w języku angielskim, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych K_U20 przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim na temat zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku angielskim, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów K_U25 pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań edukacyjnych, umie kierować pracą zespołu KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO K_K01 uczenia się przez całe życie K_K02 krytycznej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu K_K03 odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role K_K07 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania K_K09 uczestnictwa w życiu kulturalnym i społecznym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa: - obecność i przygotowanie do zajęć - aktywne uczestnictwo w zajęciach - zaliczenie w formie ustnej prezentacji i pracy pisemnej - ocena za prowadzenie zeszytu (STUDENT'S DIGITAL NOTEBOOK) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Diniejko | |
Prowadzący grup: | Andrzej Diniejko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Kurs, oparty na podbudowie z programu studiów I stopnia), obejmuje wybrane dzieła literatury angielskiej. Zawiera krótkie prezentacje w PowerPoint, pogłębioną analizę i interpretację wybranych dzieł literatury angielskiej (dramat, powieść, poezja). Analiza skupia się na kontekście historycznoliterackim, retoryce tekstu, stylu oraz omówieniu tematów ważnych w kontekście historii i kultury brytyjskiej. |
|
Pełny opis: |
Kurs, oparty na podbudowie z programu studiów I stopnia), obejmuje wybrane dzieła literatury angielskiej. Zawiera krótkie prezentacje w PowerPoint, pogłębioną analizę i interpretację wybranych dzieł literatury angielskiej (dramat, powieść, poezja). Analiza skupia się na kontekście historycznoliterackim, retoryce tekstu, stylu oraz omówieniu tematów ważnych w kontekście historii i kultury brytyjskiej. Analiza i interpretacja obejmuje następujące utwory: 1. William Shakespeare, Romeo and Juliet 2. Jane Austen, Pride and Prejudice 3. Robert Browning, Porphyria’s Lover 4. Lewis Carroll, Alice in Wonderland (a fragment) 5. E.M. Forster, A Room With a View 6. John Fowles, The French Lieutenant’s Woman Tydzień 1 Romeo and Juliet (e-book) Tydzień 2 Jane Austen, Pride and Prejudice Tydzień 3 Alfred Tennyson, The Lady of Shalott i Robert Browning, Porphiria's Lover Tydzień 4 Lewis Carroll, Alice in Wonderland: A Mad Tea-Party Tydzień 5: E.M. Forster, A Room With a View (film) Tydzień 6: John Fowles, The French Lieutenant’s Woman Tydzień 7: Cd: John Fowles, The French Lieutenant’s Woman |
|
Literatura: |
Głównym podręcznikiem jest zaktualizowany e-book: A. Diniejko, Introduction to the Study of Literature and Film in English, 2024. Zalecane lektura (jedna pozycja): Alexander, M. A History of English Literature, Macmillan, 2000 Burgess, A. English Literature, Longman, 1990. Drabble, M. The Oxford Companion to English Literature, Oxford, 1985. Sanders, A. The Short Oxford History of English Literature. Oxford, 2003. Sikorska, L., A Short History of English Literature, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie, 2007. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.