Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauka języka angielskiego specjalistycznego 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4100-IIMNJASP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nauka języka angielskiego specjalistycznego 2
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy: Przedmioty obowiązkowe semestru II w CKNJOiEE UW - studia II stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Oczekuje się, że uczniowie osiągną wysoki poziom znajomości języka angielskiego na poziomie C1 / C2; mieć świadomość wagi samodzielnej nauki i przygotowania przed zajęciami; chętni do entuzjastycznego - ale krytycznego - zaangażowania się w materiały i do wyrażania (i przyjmowania) konstruktywnej krytyki swojej pracy.

Skrócony opis:

Podczas kursu studenci zostaną wprowadzeni w podstawową wiedzę na temat rozwoju i różnych kontekstów ESP. W szczególności skupią się na języku angielskim i jego praktycznym zastosowaniu w świecie podróży i turystyki; współczesne zagadnienia edukacyjne i uczenie się STEM. Będą również mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności receptywnych i produktywnych na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich.

Pełny opis:

Umiejętności recepcyjne

• Notowanie ze słuchania

• Rozszerzone umiejętności słuchania

• Czytanie do celów przemówień / prezentacji

• Korzystanie z multimediów w celu skupienia się na współczesnych zagadnieniach dotyczących poszczególnych tematów ESP

• Rozwój praktycznych umiejętności językowych / akademickich na poziomie C1 / C2

• Poszukiwanie źródeł w świecie ESP: czasopisma, raporty, media internetowe

Lexis

• Rejestr akademicki / styl / słownictwo

• Zwięzłość

• Zaawansowane kolokacje

• Niuanse i wiele znaczeń

• Negocjacje i podział władzy

• Język pieniędzy i finansów, zdrowie i dobre samopoczucie, prawniczy angielski i terminy metodologiczne

Umiejętności produktywne

• Rozwijanie biegłości w prezentacjach: argumentacja, spekulacja, formułowanie wniosków

• Projektowanie w programie PowerPoint

• Płynność mówiona: wymowa, intonacja i akcent

• Używanie notatek do rozszerzonych zadań związanych z mówieniem / pisaniem

Literatura:

Do ogłoszenia na początku semestru

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu student będzie:

umieć krytycznie ocenić artykuł naukowy (K_W01, K_W07, K_U01)

umieć krytycznie ocenić stan badań na określony temat w ESP (K_W01, K_W02, K_W06, K_W08, K_K02)

umieć dokładnie zrozumieć wybrany artykuł (K_W07, K_W08)

potrafić jasno wyrażać swoje opinie, zarówno ustnie, jak i pisemnie (K_U06, K_U08, K_U09)

umieć konstruktywnie dyskutować z własnymi i cudzymi opiniami

umieć napisać recenzję artykułu (K_U06, K_U09)

umieć napisać esej dyskursywny, naukowy (K_U06, K_U08, K_U09)

wzbudzili zaufanie w podejściu i analizie literatury naukowej (K_K01, K_K02)

Metody i kryteria oceniania:

Semestr 6

Zaliczenie na koniec semestru odbywa się na podstawie:

Frekwencja i aktywne uczestnictwo (30 pkt.)

Esej: składa się z odpowiedzi na serię podastów dotyczących ostatnich kryzysów finansowych (30 pkt.)

Krótka prezentacja: składa się z odpowiedzi na materiał wideo online na temat ostatnich zmian w ustawodawstwie Wielkiej Brytanii oraz dodatkowych badań przeprowadzonych przez każdego ucznia na temat podobnego ustawodawstwa wybranego przez nich kraju europejskiego - prezentacja jest prowadzona w czasie zajęć (40 pkt)

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Graham Carr
Prowadzący grup: Graham Carr
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

języki obce

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Podczas kursu studenci zostaną wprowadzeni w podstawową wiedzę na temat rozwoju i różnych kontekstów ESP. Dokładniej, skupią się na języku angielskim i jego praktycznym zastosowaniu w świecie współczesnej edukacji. Będą również mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności receptywnych i produktywnych na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich.

Pełny opis:

Umiejętności recepcyjne

• Notowanie ze słuchania

• Rozszerzone umiejętności słuchania

• Czytanie do celów przemówień / prezentacji

• Wykorzystanie multimediów do skupienia się na współczesnych problemach w edukacji

• Rozwój praktycznych umiejętności językowych / akademickich na poziomie C1 / C2

• Poszukiwanie źródeł w świecie akademickim: czasopisma, raporty, media internetowe

Lexis

• Rejestr akademicki / styl / słownictwo

• Zwięzłość

• Zaawansowane kolokacje

• Nuance i wiele znaczeń

• Negocjacje i podział władzy

• Język nauczania

Umiejętności produktywne

• Rozwijanie biegłości w prezentacjach: argumentacja, spekulacja, formułowanie wniosków

• Projektowanie w programie PowerPoint

• Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent

• Używanie notatek do rozszerzonych zadań związanych z mówieniem / pisaniem

Literatura:

Ahrens, S. (2017). How to take smart notes. Createspace.

Cohen, L. (2017). Research methods in education. Routledge.

Chandler, Kate et al. (2013). Pearson test of English academic practice tests plus. Pearson Longman.

Chitty, C. (2014). Educational policy in Britain. Contemporary Political Studies.

Dudley-Evans. (1998). Developments in English for specific purposes Cambridge.

McMahon, M. (2010). Contemporary issues in learning and teaching.

Mroz, Anne (ed). The times educational supplement. TES Global.

Paltridge, B. (2014). Handbook of English for special purposes. John Wiley.

Quigley, A. (2018). Closing the vocabulary gap. Fulton.

IELTS materials (academic profile)

Lecturer’s own materials

Uwagi:

Kurs jest zarówno synchroniczny, jak i asynchroniczny.

Sesje synchroniczne prowadzone są na platformie ZOOM / Google Meet. Terminy są dostępne w rozkładzie zajęć Centrum dla grupy. Obecność na każdej sesji jest obowiązkowa.

Nauczanie asynchroniczne: materiały i zadania będą dostarczane na platformie KAMPUS.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)