Nauka języka angielskiego specjalistycznego 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-IIMNJASP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka angielskiego specjalistycznego 2 |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru II w CKNJOiEE UW - studia II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Oczekuje się, że uczniowie osiągną wysoki poziom znajomości języka angielskiego na poziomie C1 / C2; mieć świadomość wagi samodzielnej nauki i przygotowania przed zajęciami; chętni do entuzjastycznego - ale krytycznego - zaangażowania się w materiały i do wyrażania (i przyjmowania) konstruktywnej krytyki swojej pracy. |
Skrócony opis: |
Podczas kursu studenci zostaną wprowadzeni w podstawową wiedzę na temat rozwoju i różnych kontekstów ESP. W szczególności skupią się na języku angielskim i jego praktycznym zastosowaniu w świecie podróży i turystyki; współczesne zagadnienia edukacyjne i uczenie się STEM. Będą również mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności receptywnych i produktywnych na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich. |
Pełny opis: |
Umiejętności recepcyjne • Notowanie ze słuchania • Rozszerzone umiejętności słuchania • Czytanie do celów przemówień / prezentacji • Korzystanie z multimediów w celu skupienia się na współczesnych zagadnieniach dotyczących poszczególnych tematów ESP • Rozwój praktycznych umiejętności językowych / akademickich na poziomie C1 / C2 • Poszukiwanie źródeł w świecie ESP: czasopisma, raporty, media internetowe Lexis • Rejestr akademicki / styl / słownictwo • Zwięzłość • Zaawansowane kolokacje • Niuanse i wiele znaczeń • Negocjacje i podział władzy • Język pieniędzy i finansów, zdrowie i dobre samopoczucie, prawniczy angielski i terminy metodologiczne Umiejętności produktywne • Rozwijanie biegłości w prezentacjach: argumentacja, spekulacja, formułowanie wniosków • Projektowanie w programie PowerPoint • Płynność mówiona: wymowa, intonacja i akcent • Używanie notatek do rozszerzonych zadań związanych z mówieniem / pisaniem |
Literatura: |
Do ogłoszenia na początku semestru |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student będzie: umieć krytycznie ocenić artykuł naukowy (K_W01, K_W07, K_U01) umieć krytycznie ocenić stan badań na określony temat w ESP (K_W01, K_W02, K_W06, K_W08, K_K02) umieć dokładnie zrozumieć wybrany artykuł (K_W07, K_W08) potrafić jasno wyrażać swoje opinie, zarówno ustnie, jak i pisemnie (K_U06, K_U08, K_U09) umieć konstruktywnie dyskutować z własnymi i cudzymi opiniami umieć napisać recenzję artykułu (K_U06, K_U09) umieć napisać esej dyskursywny, naukowy (K_U06, K_U08, K_U09) wzbudzili zaufanie w podejściu i analizie literatury naukowej (K_K01, K_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr 6 Zaliczenie na koniec semestru odbywa się na podstawie: Frekwencja i aktywne uczestnictwo (30 pkt.) Esej: składa się z odpowiedzi na serię podastów dotyczących ostatnich kryzysów finansowych (30 pkt.) Krótka prezentacja: składa się z odpowiedzi na materiał wideo online na temat ostatnich zmian w ustawodawstwie Wielkiej Brytanii oraz dodatkowych badań przeprowadzonych przez każdego ucznia na temat podobnego ustawodawstwa wybranego przez nich kraju europejskiego - prezentacja jest prowadzona w czasie zajęć (40 pkt) |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczny |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Graham Carr | |
Prowadzący grup: | Graham Carr | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
|
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Podczas kursu studenci zostaną wprowadzeni w podstawową wiedzę na temat rozwoju i różnych kontekstów ESP. Dokładniej, skupią się na języku angielskim i jego praktycznym zastosowaniu w świecie współczesnej edukacji. Będą również mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności receptywnych i produktywnych na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich. |
|
Pełny opis: |
Umiejętności recepcyjne • Notowanie ze słuchania • Rozszerzone umiejętności słuchania • Czytanie do celów przemówień / prezentacji • Wykorzystanie multimediów do skupienia się na współczesnych problemach w edukacji • Rozwój praktycznych umiejętności językowych / akademickich na poziomie C1 / C2 • Poszukiwanie źródeł w świecie akademickim: czasopisma, raporty, media internetowe Lexis • Rejestr akademicki / styl / słownictwo • Zwięzłość • Zaawansowane kolokacje • Nuance i wiele znaczeń • Negocjacje i podział władzy • Język nauczania Umiejętności produktywne • Rozwijanie biegłości w prezentacjach: argumentacja, spekulacja, formułowanie wniosków • Projektowanie w programie PowerPoint • Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent • Używanie notatek do rozszerzonych zadań związanych z mówieniem / pisaniem |
|
Literatura: |
Ahrens, S. (2017). How to take smart notes. Createspace. Cohen, L. (2017). Research methods in education. Routledge. Chandler, Kate et al. (2013). Pearson test of English academic practice tests plus. Pearson Longman. Chitty, C. (2014). Educational policy in Britain. Contemporary Political Studies. Dudley-Evans. (1998). Developments in English for specific purposes Cambridge. McMahon, M. (2010). Contemporary issues in learning and teaching. Mroz, Anne (ed). The times educational supplement. TES Global. Paltridge, B. (2014). Handbook of English for special purposes. John Wiley. Quigley, A. (2018). Closing the vocabulary gap. Fulton. IELTS materials (academic profile) Lecturer’s own materials |
|
Uwagi: |
Kurs jest zarówno synchroniczny, jak i asynchroniczny. Sesje synchroniczne prowadzone są na platformie ZOOM / Google Meet. Terminy są dostępne w rozkładzie zajęć Centrum dla grupy. Obecność na każdej sesji jest obowiązkowa. Nauczanie asynchroniczne: materiały i zadania będą dostarczane na platformie KAMPUS. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.