Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aplikacje web 2.0 dla studentów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4100-WEB20S-OG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Aplikacje web 2.0 dla studentów
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie CKNJOiEE UW
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Kurs skierowany jest do osób zainteresowanych twórczym wykorzystaniem Internetu drugiej generacji (Web2.0) w realizacji swoich pasji, zainteresowań oraz wyzwań akademickich. Ze względu na jego koncepcyjny i multimedialny charakter będzie on również przystępnym wprowadzeniem do zasad alfabetyzmu wizualnego.

Pełny opis:

Kurs ten jest wprowadzeniem do wykorzystania technologii i aplikacji Web2.0 w środowisku akademickim.

Internet Web2.0 rozumiany jest jako przestrzeń, w której konsumenci informacji stają się jednocześnie aktywnymi twórcami - publikującymi, współpracującymi ze sobą i dzielącymi się swoją wiedzą. Oprócz mediów społecznościowych do serwisów webowych drugiej generacji zalicza wszelkie ogólnodostępne aplikacje w tzw. chmurze, nie wymagające instalacji ze strony użytkownika, a jedynie rejestracji, co pozwala na korzystanie z nich powszechnie i na równych zasadach.

Usługi Web 2.0 cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem ze względu na łatwość obsługi, ich różnorodność, dostępność oraz możliwość personalizacji. Za ich pomocą można tworzyć interaktywne witryny internetowe, prezentacje multimedialne, blogi, podcasty, videocasty (vodcasty), mapy mentalne, tradycyjne dokumenty biurowe (teksty, arkusze kalkulacyjne, prezentacje), multimedia, gry, fiszki, testy. Zapewniają także przestrzeń do publikowania i zarządzania serwisami internetowymi, projektami zespołowymi oraz ułatwiają współtworzenie oraz współdzielenie treści. Bogactwo narzędzi i usług sieciowych pozwala na znaczną autonomię użytkownika w budowaniu własnej wiedzy i umiejętności, co sprzyja samokształceniu oraz rozwijaniu indywidualnych pasji i zainteresowań.

Podczas kursu każdy z uczestników będzie miał możliwość stworzenia własnej interaktywnej witryny internetowej, tematycznych prezentacji - bez użycia PowerPointa, reklamy, mapy mentalnej, podcastu, videocastu (vodcastu) , tradycyjnych dokumentów biurowych - bez użycia Worda i Excela, udźwiękowionego awatara, publicznego quizu lub dyskusji oraz e-plakatu. Dzięki temu pozna metody twórczej pracy w sieci, wspierające zarówno autonomię uczącego się, jak i pracę z wykorzystaniem inteligencji zespołowej. Całość zostanie zrealizowana na platformie Moodle.

Literatura:

Bartlett, J. and Umiński, K., 2019. Ludzie Przeciw Technologii. Katowice: Post Factum - Wydawnictwo Sonia Draga.

Ford, M. and Łuniewska, K., 2017. Świt Robotów. Warszawa: CDP.

Orliński, W., 2013. Internet. Czas Się Bać. Warszawa: Agora SA.

Efekty uczenia się:

Po pomyślnym ukończeniu kursu studentka / student osiąga następujące efekty kształcenia zakresie:

a. wiedzy:

- ma wiedzę z zakresu zaawansowanych funkcji aplikacji Web2.0 niezbędnych w pracy akademickiej (K_W01)

b.umiejętności

- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje zawarte w Internecie w zakresie wykorzystania aplikacji Web2.0 (K_U01)

- umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z wykorzystaniem aplikacji webowych (K_U02)

- samodzielnie planuje i realizuje typowe projekty związane z wykorzystaniem internetowych narzędzi do współpracy (K_U03)

c.kompetencje społeczne

- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_KO1)

- potrafi współdziałać i pracować w grupie, planując i realizując wspólne projekty dzięki wykorzystaniu webowych narzędzi do pracy grupowej (K_K02)

- selekcjonować i użytkować informacje zawarte w Internecie w zakresie wykorzystania aplikacji Web2.0 (K_U01)

- umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z wykorzystaniem aplikacji webowych (K_U02)

- samodzielnie planuje i realizuje typowe projekty związane z wykorzystaniem internetowych narzędzi do współpracy (K_U03)

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia podzielone są na sesje tematyczne. Każda sesja zakłada realizację określonego zadania / projektu. Większość z nich realizowana jest z wykorzystaniem narzędzi do pracy grupowej. Podstawą oceniania poszczególnych zadań cząstkowych jest ich oryginalność, rzetelność oraz odpowiedni poziom akademicki. Za każde zadanie można otrzymać maksymalnie 6 punktów.

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdobycie ponad 60% punktów za projekty terminowo umieszczane na platformie oraz za projekty wykonywane podczas zajęć stacjonarnych.

Kryteria oceny końcowej (w procentach):

Poniżej 60 - 2,0

60-68 - 3,0

69-78 - 3,5

79-88 - 4,0

89-96 – 4,5

Powyżej 97 – 5,0

Praktyki zawodowe:

brak

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)