Proseminar: American Media and Society (Proseminarium: Media amerykańskie i społeczeństwo)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZP015 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Proseminar: American Media and Society (Proseminarium: Media amerykańskie i społeczeństwo) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Proseminaria dla studiów stacjonarnych I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Kurs zbierający i porządkujący wszystkie umiejętności badawcze studentów nabyte w czasie studiów w celu przygotowania przez nich pracy dyplomowej. Przychodząc na kurs, student posiada podstawową wiedzę w zakresie studiów amerykanistycznych oraz nakierunkowanie na dziedzinę specjalizacji. Student potrafi czytać i rozumieć podstawowe teksty akademickie, cytować je i opracowywać. Jest w stanie formułować proste wypowiedzi ustne i pisemne na konkretny temat związany ze studiami amerykanistycznymi na podstawie zebranych źródeł. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs badawczy zorientowany na prowadzenie studenta przez proces powstawania pracy licencjackiej. Preferowany zakres tematyczny to historia mediów tradycyjnych (drukowanych i elektronicznych), regulacje i struktury w mediach, procesy kulturowe w mediach. |
Pełny opis: |
Kurs badawczy zorientowany na prowadzenie studenta przez proces powstawania pracy licencjackiej. Student zbiera, doskonali i stosuje wszystkie poznane metody i techniki badawcze. Zaznajamia się z metodologią studiów nad mediami. Podejmuje zadanie stworzenia swojej pracy licencjackiej na szczegółowy temat w obrębie tej dziedziny. |
Literatura: |
Prace na temat prowadzenia badań, akademickiego pisania w języku angielskim oraz prace dotyczące metodologii badań w dziedzinie media studies. Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students, 3 rd ed. New York: Routledge, 2011. Booth, Wayne C., Gregory G. Colomb and Joseph M. Williams. The Craft of Research, 2nd ed. Chicago: University of Chicago Press, 2003. Harvey, Michael. The Nuts and Bolts of College Writing . Indianapolis: Hackett Publishing, 2003. Kirszner, Laurie G., Stephen R. Mandell. Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide. 12 th ed. Boston: Bedford/St. Martin’s, 2012 Lipson, Charles. How to Write a BA Thesis: A Practical Guide from Your First Ideas to Your Finished Paper. Chicago: University of Chicago Press, 2005. Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Research Papers, Theses and Dissertations, 7th ed. Chicago: University of Chicago Press, 2007. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student: WIEDZA - ma świadomość wymagań stawianych pracom naukowym - umie lokalizować oraz korzystać z odpowiednich źródeł informacji; zna techniki i narzędzia pozyskiwania danych, wie, że proces badawczy rządzi się konkretnymi prawami i działaniami - dostrzega różnice między tekstami/źródłami akademickimi i popularnymi. - zna podstawowe zasady i pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, przede wszystkim dotyczące plagiatu i etyki akademickiej UMIEJĘTNOŚCI - potrafi komunikować się na tematy amerykanistyczne związane ze Stanami Zjednoczonymi z użyciem terminologii w języku angielskim - umie pozyskiwać wiedzę z różnych źródeł amerykanistycznych i dobierać dane, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski, formułować opinię i dokonywać interpretacji - potrafi przygotowywać opracowania pisemne w języku angielskim - uczestniczy pod kierunkiem opiekuna w przygotowaniu projektów badawczych dotyczących USA KOMPETENCJE SPOŁECZNE - jest gotów współdziałać i pracować w parach i w grupie, z szacunkiem wysłuchać i skomentować opinie innych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ostateczna ocena będzie oparta na następujących kryteriach: 1. Udział w zajęciach – zaleca się by studenci przychodzili na wszystkie zajęcia; niemniej jednak, student ma prawo opuścić dwa zajęcia. Za pełną frekwencję student może otrzymać – 5% ostatecznej oceny. 2. Aktywne uczestnictwo w zajęciach – 10% ostatecznej oceny. 3. Portfolio (wszystkie prace wykonywane w klasie i w domu; wszystkie ćwiczenia związane z procesem powstawania pracy dyplomowej: np. streszczenie, parafraza, cytowanie, praca nad sformułowaniem tezy, tworzenie planu pracy, tworzenie bibliografii) – 85% ostatecznej oceny. Szczegółowy skład portfolio sformułowany po identyfikacji potrzeb danej grupy. 4. Prezentacja - 15% Studenci muszą przekroczyć pułap 60% by zaliczyć zajęcia. Jeżeli nie spełnią podstawowych wymogów kursu, nie zaliczą go. Muszą mieć sformułowany i zaakceptowany temat pracy licencjackiej, aby móc kontynuować studia na seminarium licencjackim. Skala ocen: 0-60% – 2 61-77% – 3 78-89% – 4 90-100% – 5 |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 9 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Gajda-Łaszewska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Gajda-Łaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 9 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Gajda-Łaszewska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Gajda-Łaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.