BA Seminar: Envisioning the Future. Media Science Fiction in the United States
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZS011 | Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | BA Seminar: Envisioning the Future. Media Science Fiction in the United States | ||
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich | ||
Grupy: |
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok Seminaria licencjackie |
||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Skrócony opis: |
Seminarium licencjackie poświęcone jest szeroko rozumianej science fiction w jej formach medialnych (film, telewizja, gry wideo, komiksy i inne formy cyfrowe) oraz sposobom, w jakie - przy użyciu idiomu i strategii gatunku - odzwierciedla ona i komentuje praktycznie wszystkie problemy i zagadnienia współczesnych Stanów Zjednoczonych. Znajdują się wśród nich między innymi polityka, płeć, rasa, etniczność, seksualność, ekologia, ekonomia i inne. Typowa praca licencjacka napisana w ramach naszego seminarium będzie zawierać dogłębną analizę jednego wybranego tekst sf, w którym fantastyczne tropy, tematy i ikonu służą do iluminacji i krytyki amerykańskiej współczesności. |
||
Pełny opis: |
Seminarium licencjackie poświęcone jest szeroko rozumianej science fiction w jej formach medialnych (film, telewizja, gry wideo, komiksy i inne formy cyfrowe) oraz sposobom, w jakie - przy użyciu idiomu i strategii gatunku - odzwierciedla ona i komentuje praktycznie wszystkie problemy i zagadnienia współczesnych Stanów Zjednoczonych. Znajdują się wśród nich między innymi polityka, płeć, rasa, etniczność, seksualność, ekologia, ekonomia i inne. Typowa praca licencjacka napisana w ramach naszego seminarium będzie zawierać dogłębną analizę jednego wybranego tekst sf, w którym fantastyczne tropy, tematy i ikonu służą do iluminacji i krytyki amerykańskiej współczesności. Semestr rozpocznie się analizą kilku przykładów krytycznej analizy tekstów skupionej na polityce. W ciągu semestru studenci i studentki zaplanują swoje prace licencjackie, znajdą i ocenią źródła, przygotują szczegółowy plan, zaprezentują swoje tezy i wnioski oraz napiszą prace licencjackie. |
||
Literatura: |
Lektury zostaną wybrane na podstawie zainteresowań badawczych osób zapisanych na zajęcia. |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: * studenci i studentki posiadają wiedzę dotyczącą wybranych metodologii stosowanych w kulturoznawstwie i medioznawstwie. * studenci i studentki mają dogłębną wiedzę na temat wybranych aspektów amerykańskiej kultury popularnej, szczególnie tych dotyczących reprezentacji szeroko pojętej polityki . * studenci i studentki mają głęboką wiedzę na temat obszaru swoich indywidualnych badań. Umiejętności: * studenci i studentki potrafią zaplanować i przeprowadzić badania niezbędne do napisania pracy licencjackiej. * studentki i studenci potrafią sformułować swoje tezy i wnioski na piśmie. * studentki i studenci potrafią ocenić jakość i odpowiedniość źródeł i udokumentować swoją pracę. Kompetencje: * studentki i studenci potrafią zaprezentować swoją pracę kolegom i koleżankom. * studentki i studenci potrafią konstruktywnie i grzecznie skomentować prace innych osób. * studentki i studenci potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące ich projektów, ocenić komentarze innych osób oraz wykorzystać cenne komentarze w swojej pracy. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ZAL/NZAL zależna od złożenia w terminie pracy licencjackiej. |
| |||||
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.