Pisanie tekstów matematycznych po angielsku
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 1000-139WME |
| Kod Erasmus / ISCED: |
11.101
|
| Nazwa przedmiotu: | Pisanie tekstów matematycznych po angielsku |
| Jednostka: | Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki |
| Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla studiów 2 stopnia na matematyce |
| Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
| Język prowadzenia: | angielski |
| Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
| Skrócony opis: |
Językiem współczesnej matematyki jest język angielski i każdy matematyk musi umieć sprawnie komunikować się w nim. Dlatego też znajomość angielskiej terminologii matematycznej to podstawowa umiejętność każdego absolwenta studiów matematycznych.Celem zajęć jest przygotowanie studentów do czytania i pisania tekstów matematycznych w języku angielskim |
| Pełny opis: |
Zajęcia obejmują cotygodniowe spotkania o charakterze warsztatów, których tematyką będą różne zagadnienia związane z czytaniem i pisaniem tekstów matematycznych po angielsku.Studenci w ramach warsztatów będą czytali anglojęzyczne teksty matematyczne i prezentowali je (również w języku angielskim) na forum grupy. Warunkiem zaliczenia zajęć jest przedstawienie, pod koniec semestru, krótkiego eseju (do 5 stron) w języku angielskim, którego temat będzie zbieżny z tematem planowanej pracy magisterskiej. Ocena merytoryczna matematycznej treści należy do promotora pracy (esej, przed złożeniem, ma być przez promotora zaakceptowany), ocenie koordynatora przedmiotu podlega forma prezentacji i warstwa językowa eseju. Ocena eseju, wraz z punktacją za aktywność na warsztatach, składają się na ocenę końcową z przedmiotu. |
| Literatura: |
P. R. Halmos. How to write mathematics. Enseignement Math. (2), 16:123–152,1970.[4] S. G. Krantz. A Primer of Mathematical Writing. American Mathematical Society,1998. P. Boas. Can We Make Mathematics Intelligible? Amer. Math.Monthly,88(10):727–731, 1981 J. Trzeciak.Writing mathematical papers in English: a practical guide. EuropeanMathematical Society, second revised edition, 1995. J. E. Littlewood. A mathematician’s miscellany. Methuen, London, 1953 |
| Efekty uczenia się: |
Student - używa terminologii matematycznej w języku angielskim zarówno w sposób bierny (czytając), jak i czynny (pisząc teksty i prezentując wyniki), - umie napisać artykuł matematyczny w języku angielskim, - jest w stanie porozumieć się w języku angielskim z szeroką publicznością. |
| Metody i kryteria oceniania: |
Jak wspomniano w opisie kursu, studenci będą zobowiązani do czytania tekstów w języku angielskim i prezentowania ich w języku angielskim na cotygodniowych warsztatach, a na koniec semestru przedłożenia krótkiego eseju (do 5 stron) ztematem zbieżnym do tematu planowanej pracy magisterskiej. Ocena z zajęć będzie oparta na frekwencji i jakości prezentacji Praca nadesłana pod koniec semestru będzie oceniana z treści matematycznych przez opiekuna pracy oraz oceniana z formy prezentacji i warstwy językowej przez koordynatora przedmiotu. Ocena końcowa będzie oparta na dwóch ocenach opisanych powyżej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | John Noble | |
| Prowadzący grup: | John Noble | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-02-16 - 2026-06-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Jacopo Schino | |
| Prowadzący grup: | Jacopo Schino | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
