Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Writing in Area Studies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2100-4EU-AWAS-OG
Kod Erasmus / ISCED: 14.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic Writing in Area Studies
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych
Grupy: Przedmioty 4EU+ (z oferty jednostek dydaktycznych)
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Założenia (opisowo):

(tylko po angielsku) Students willing to join the course should also sign up for Culture, Democracy, International Affairs through the lens of Area Studies.

Although this is not a formal requirement, working on the same topics and reading materials will allow for better coherence.

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Pełny opis: (tylko po angielsku)

This joint course is a part of the 4eu+ educational project Framework for Area Studies. The

aim of the course is to gradually improve academic writing and research skills and equip

students with tools which can be used in their future academic careers, including writing

dissertations. During the course students learn how to write well-structured academic essays

based on sources on the topic of Area Studies. The sources are provided by the lecturers

teaching on the Culture, Democracy, International Affairs through the lens of Area Studies

course. The writing skills are not limited to essays only and can be easily transferred to other

types of academic writing across various disciplines. The course provides a solid basis for

further and more confident practice in academic writing and research skills necessary in the

university context.

The course focuses on developing critical thinking skills and engages students in critical

evaluation of a variety of sources that lead to a better understanding of diversity of cultural

heritage. It also provides opportunities to analyse and use structure and organisation of

academic texts. Apart from that, students gain a better understanding of what plagiarism is

and how to avoid it. Finally, the course helps to expand academic language resources for

more precise expression of ideas.

Main topics

1. Criticality in academic reading and writing in Area Studies

2. Structure and organisation of academic texts

3. Avoiding plagiarism

4. Expanding academic language resources in Area Studies

Literatura: (tylko po angielsku)

All materials are provided by the teacher via Google Classroom. The materials include sample essays, academic articles and worksheets.

Some reading materials will be provided by lecturers on the course in Culture, Democracy, International Affairs through the lens of Area Studies.

Most materials on the topic of Academic Writing are based on the following:

Caplan, N. (2019). Grammar Choices for Graduate and Professional Writers (2nd ed.). The University of Michigan Press.

Cottrell, S. (2011). Critical thinking skills (2nd ed.). Palgrave.

Hartley, J. (2010). Academic Writing and Publishing. Routledge.

Jegede, J., Hargreaves, C., Smith, K., Hodgson, P., Todd, M. and Waldman, J., (2020). Writing successful undergraduate dissertations in social sciences. 2nd ed.

Paterson, K., & Wedge, R. (2014). Oxford Grammar for EAP. Oxford University Press.

Read, S. (2019). Academic Writing Skills for International Students (1st ed.). Bloomsbury Publishing PLC.

Roselle, L., Spray, S., & Shelton, J.T. (2019). Research and Writing in International Relations (3rd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429446733

Wallwork, A. (2013). English for Academic Research: Writing Exercises. Springer US.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

By the end of the course, students will:

- Have a better understanding of criticality and argumentation

- Be able to identify and use appropriate style and register in academic writing

- Be able to write a well-structured academic essay showing a clear position supported with evidence from sources

- Have practised ways of avoiding plagiarism (summarising, paraphrasing and referencing)

- Expanded their range of academic vocabulary and structures

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

The teaching approach focuses on the students and their active participation in class (action-oriented approach). Students often work in pairs and groups. The course is partly based on the flipped classroom method where students read materials before synchronous classes. This method allows for more efficient interaction during live classes.

Building general academic vocabulary and discipline-specific vocabulary is a significant element of the course and each student will complete an individual project which will help them expand the range of useful language for reading and writing in the academic context.

There are three components of the final grade:

1. Final paper (an essay or a research proposal) – 50%

2. Individual Academic Vocabulary Project – 35%

3. Attendance and active participation - 15%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)