Kreowanie wizerunku instytucji bezpieczeństwa wewnętrznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2102-BW-L-Z6KWIB-KB |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.1
|
Nazwa przedmiotu: | Kreowanie wizerunku instytucji bezpieczeństwa wewnętrznego |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych |
Grupy: |
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE - ZAOCZNE I STOPNIA 6 semestr 3 rok - przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien dysponować podstawową wiedzą z zakresu socjologii, psychologii społecznej i komunikowania. Pożądana jest również znajomość bieżących spraw z życia społecznego i politycznego.Oczekiwane umiejętności to zdolność samodzielnego wyszukiwania informacji, przekładania wiedzy teoretycznej na praktykę oraz dokonywania samodzielnych analiz. Oczekiwanie kompetencje to zdolność pracy samodzielnej na podstawie wskazówek prowadzącego oraz zdolność do pracy w grupie. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma charakter warsztatowy i skupia się na sposobach i metodach kreowania wizerunku instytucji związanych z bezpieczeństwem wewnętrznym, czyli na sposobach ich komunikowania. Podczas zajęć omawiane są podstawowe koncepcje i sposoby komunikowania i utrzymywania relacji z otoczeniem. Ilustrowane są one bieżącymi przykładami z życia społecznego i politycznego różnych krajów. Podczas warsztatów studenci opracowują projekt strategii i narzędzi kreowania wizerunku polskich wybranych instytucji bezpieczeństwa wewnętrznego. |
Pełny opis: |
Zakres tematyczny warsztatów obejmuje następujące zagadnienia: I. Podstawy komunikacji: • proces komunikowania i jego fazy; • rola komunikatu; • rodzaje komunikacji. II. Analiza stanu wyjściowego: • metody analizy; • rola badań opinii; • udział analizy stanu wyjściowego w procesie kreowania wizerunku III. Problemy doboru właściwych grup docelowych – otoczenie komunikacyjne: • etapy formowania się publiczności; • podział publiczności; • kryteria i metody doboru grup docelowych. IV. Planowanie: • uszczegółowienie celów; • grupy docelowe; • budżet; • dobór narzędzi; • rozplanowanie czasowe akcji. V. Realizacja programu, narzędzia kreowania wizerunku: • sposoby realizacji programu; • systematyzacja narzędzi. VI. Ocena realizacji programu i jej narzędzia: • kontrola programów w trakcie realizacji; • kontrola powykonawcza; • narzędzia kontroli. VII. Działania w sytuacjach kryzysowych: • typy sytuacji kryzysowych; • czynniki sprzyjające narastaniu kryzysu; • etapy sytuacji kryzysowych; • zasady postępowania w sytuacjach kryzysowych; • zarządzanie sytuacją kryzysową. VIII. Organizacja imprez specjalnych (warsztaty): • rodzaje imprez specjalnych; • formy organizacji imprez specjalnych; • zdobywanie niezbędnych warunków technicznych. |
Literatura: |
G. Białopiotrowicz, Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, A. Drzycimski, Sztuka kształtowania wizerunku, Ł. Piasta, Public relations. Istota, techniki, Warszawa 1997 B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002 K. Wojcik, Public relations od A do Z, t. I i II, Warszawa 1997 i nowsze |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: K_W01, K_W02, K_W04 - student ma wiedzę w zakresie mechanizmów kreowania wizerunku; - student zna podstawowe narzędzia komunikacji instytucjonalnej; - student ma wiedzę w zakresie planowania i realizacji projektów komunikacyjnych. Umiejętności: K_U01, K_U05 - student analizuje wizerunek instytucji bezpieczeństwa wewnętrznego; - student potrafi wskazać dobre i złe praktyki w kreowaniu wizerunku takich instytucji; - student formułuje krytyczne opinie o projektach komunikacyjnych; - student opracowuje projekt grupowy; Kompetencje społeczne: K_K02, K_K04, K_K05 - student potrafi współpracować w zespołach przy realizacji projektu; - student potrafi komunikować się z otoczeniem wykorzystaniem nowoczesnych technik; - student ma świadomość konieczności zachowania wysokich standardów etycznych w komunikowaniu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena projektu grupowego, bieżąca ocena aktywności. Ocena dokonania analizy sytuacji wyjściowej wybranej instytucji, jej kompletności i adekwatności, ocena poszczególnych etapów budowy strategii komunikacyjnej, ocena pomysłowości zastosowanych narzędzi, ocena umiejętności stworzenia harmonogramu działań i budżetu. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.