Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja post-covid - warsztat umiejętności e-learningowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-EPC-OG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacja post-covid - warsztat umiejętności e-learningowych
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Przedmioty ogólnouniweryteckie Wydziału Pedagogicznego
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Studenci poznają zasady nauczania wraz z możliwościami ich praktycznego wykorzystania w edukacji zdalnej oraz innowacyjne strategie i metody zwiększające motywację i zaangażowanie nauczycieli oraz uczniów w środowisku cyfrowym.

Pełny opis:

W pierwszej części zajęć studenci poznają dziesięć zasad nauczania wraz z możliwościami ich praktycznego wykorzystania w edukacji zdalnej. Zasady te zostały opracowane na podstawie badań nad tym, jak mózg przetwarza informacje oraz badań praktyk szkolnych nauczycieli, których uczniowie osiągają największe postępy edukacyjne. Poznane strategie i metody umieścimy w kontekście edukacji, która wykracza poza tradycyjne nauczanie, a ma miejsce w nowoczesnym społeczeństwie informacyjnym, dotkniętym globalnymi zmianami (np. pandemią).

W drugiej części zajęć będziemy pracować nad efektywnością strategii e-learningowych na wszystkich etapach nauczania (od edukacji przedszkolnej do edukacji wyższej). Przygotujemy mini-projekty obejmujące możliwości dostosowania do wymogów pracy edukacyjnej w integralnej rzeczywistości cyfrowej, w której technologie przetwarzające, gromadzące lub przesyłające informacje w formie elektronicznej, będą naturalnym środowiskiem uczenia się.

Literatura:

Rosenshine, B (2018). Zasady nauczania. Warszawa: Fundacja Naukowa EI.

Pyżalski, J. (red.) (2020). Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele. Warszawa: EduAkcja

Buchner, A., Majchrzak, M., Wierzbicka, M. (2020). Edukacja zdalna w czasie pandemii. Raport z badań. Warszawa: Centrum Cyfrowe.

Efekty uczenia się:

Wiadomości:

- student zna nowoczesne metody uczenia się i wyniki badań potwierdzające ich skuteczność

- student zna najnowsze wyniki badań związane z edukacją zdalną

- student zna metody i strategie podnoszące motywację do uczenia się e-learningowego

Umiejętności

- student potrafi dostosować i ocenić efektywność strategii w edukacji e-learningowej na etapach nauczania od edukacji przedszkolnej do edukacji wyższej

- student potrafi dobierać odpowiednie metody postępowania edukacyjnego do indywidualnych potrzeb uczniów i celów dydaktycznych

- student potrafi przygotować wsparcie dla uczniów w edukacji elearningowej i odpowiedzieć na ich zróżnicowane możliwości edukacyjne

Kompetencje społeczne:

- student nawiązuje efektywny kontakt z uczniami w trakcie aktywności elearningowych

- student jest empatyczny i otwarty na potrzeby uczniów uczestniczących w kształceniu na odległość

- student jest etyczny w prowadzeniu zajęć wykorzystujących technologie informacyjne

Metody i kryteria oceniania:

Metody aktywizujące oparte na pracy indywidualnej i grupowej.

Ocena na podstawie wykonania kilku ćwiczeń indywidualnych i grupowych.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)