Edukacja post-covid - warsztat umiejętności e-learningowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-EPC-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja post-covid - warsztat umiejętności e-learningowych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne Przedmioty ogólnouniweryteckie Wydziału Pedagogicznego |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Studenci poznają zasady nauczania wraz z możliwościami ich praktycznego wykorzystania w edukacji zdalnej oraz innowacyjne strategie i metody zwiększające motywację i zaangażowanie nauczycieli oraz uczniów w środowisku cyfrowym. |
Pełny opis: |
W pierwszej części zajęć studenci poznają dziesięć zasad nauczania wraz z możliwościami ich praktycznego wykorzystania w edukacji zdalnej. Zasady te zostały opracowane na podstawie badań nad tym, jak mózg przetwarza informacje oraz badań praktyk szkolnych nauczycieli, których uczniowie osiągają największe postępy edukacyjne. Poznane strategie i metody umieścimy w kontekście edukacji, która wykracza poza tradycyjne nauczanie, a ma miejsce w nowoczesnym społeczeństwie informacyjnym, dotkniętym globalnymi zmianami (np. pandemią). W drugiej części zajęć będziemy pracować nad efektywnością strategii e-learningowych na wszystkich etapach nauczania (od edukacji przedszkolnej do edukacji wyższej). Przygotujemy mini-projekty obejmujące możliwości dostosowania do wymogów pracy edukacyjnej w integralnej rzeczywistości cyfrowej, w której technologie przetwarzające, gromadzące lub przesyłające informacje w formie elektronicznej, będą naturalnym środowiskiem uczenia się. |
Literatura: |
Rosenshine, B (2018). Zasady nauczania. Warszawa: Fundacja Naukowa EI. Pyżalski, J. (red.) (2020). Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele. Warszawa: EduAkcja Buchner, A., Majchrzak, M., Wierzbicka, M. (2020). Edukacja zdalna w czasie pandemii. Raport z badań. Warszawa: Centrum Cyfrowe. |
Efekty uczenia się: |
Wiadomości: - student zna nowoczesne metody uczenia się i wyniki badań potwierdzające ich skuteczność - student zna najnowsze wyniki badań związane z edukacją zdalną - student zna metody i strategie podnoszące motywację do uczenia się e-learningowego Umiejętności - student potrafi dostosować i ocenić efektywność strategii w edukacji e-learningowej na etapach nauczania od edukacji przedszkolnej do edukacji wyższej - student potrafi dobierać odpowiednie metody postępowania edukacyjnego do indywidualnych potrzeb uczniów i celów dydaktycznych - student potrafi przygotować wsparcie dla uczniów w edukacji elearningowej i odpowiedzieć na ich zróżnicowane możliwości edukacyjne Kompetencje społeczne: - student nawiązuje efektywny kontakt z uczniami w trakcie aktywności elearningowych - student jest empatyczny i otwarty na potrzeby uczniów uczestniczących w kształceniu na odległość - student jest etyczny w prowadzeniu zajęć wykorzystujących technologie informacyjne |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody aktywizujące oparte na pracy indywidualnej i grupowej. Ocena na podstawie wykonania kilku ćwiczeń indywidualnych i grupowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.