Consumers’ preferences and choices
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-SU2TS63 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Consumers’ preferences and choices |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu przygotowanie przez każdego z uczestników pracy magisterskiej poświęconej tematyce modelowania preferencji konsumentów lub wyceny dóbr nierynkowych. Przeznaczone są dla ambitnych, zmotywowanych i samodzielnych studentów; także tych, którzy planują kontynuowanie pracy naukowej w ramach doktoratu. Uwaga – jeśli wyczerpany został limit miejsc na seminarium, a jesteś zdolnym, ambitnym i pracowitym studentem, który chciałby przygotować pracę pod moim kierunkiem – skontaktuj się ze mną w celu dopisania do grupy. |
Pełny opis: |
Zajęcia przeznaczone są dla ambitnych, zmotywowanych i samodzielnych studentów; także tych, którzy planują kontynuowanie pracy naukowej w ramach doktoratu. W ramach zajęć studenci zostaną zapoznani z następującymi zagadnieniami: - zasady przygotowania, składania i oceniania prac - źródła danych i literatury - narzędzia i zasady edycji prac - hipotezy badawcze i ich weryfikacja - planowanie prac badawczych - struktura prac dyplomowych W zależności od zainteresowań i tematyki prac uczestników seminarium omówione zostaną zagadnienia dotyczące założeń preferencji konsumentów, modelowania w oparciu o metody discrete choice experiment, contingent valuation, travel cost, hedonic price, metody ekonometryczne związane z modelowaniem wyborów dyskretnych, analiza preferencji i opinii respondentów, metody ekonometryczne związane z ordered choice i analizą czynnikową, ekonomia eksperymentalna. Uwaga – jeśli wyczerpany został limit miejsc na seminarium, a jesteś zdolnym, ambitnym i pracowitym studentem, który chciałby przygotować pracę pod moim kierunkiem – skontaktuj się ze mną w celu dopisania do grupy. |
Literatura: |
Materiały powielone i dostępne w internecie. Podręczniki dobrane stosownie do tematyki pracy i zainteresowań studenta. |
Efekty uczenia się: |
Zajęcia mają na celu przygotowanie przez każdego z uczestników pracy magisterskiej poświęconej tematyce modelowania preferencji lub wyceny dóbr nierynkowych. Studenci nauczą się w jaki sposób formułować hipotezy badawcze i je weryfikować oraz przygotowywać opracowania naukowe i raporty. KW01, KW02, KW03, KU01, KU02, KU03, KK01, KK02, KK03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wyznaczona zostanie na podstawie postępów w przygotowaniu pracy magisterskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.