Does It Pay to Invest In Human Capital? Theory and Empirical Evidence
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZEWW754 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Does It Pay to Invest In Human Capital? Theory and Empirical Evidence |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Anglojęzyczna oferta zajęć WNE UW Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich EM Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich FIM Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich FPiP Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich MSEM |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Skrócony opis: |
Konwersatorium przeznaczone jest dla studentów studiów licencjackich i magisterskich zainteresowanych zagadnieniami z obszaru ekonomii edukacji, w tym uwarunkowaniami decyzji edukacyjnych oraz wpływem kształcenia się na sytuację jednostki na rynku pracy. Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych, które dotyczą efektów inwestowania w kompetencje, w tym ich wpływu na aktywność zawodową, rozwój kariery zawodowej, awans płacowy. |
Pełny opis: |
Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych, które dotyczą efektów inwestowania w kompetencje, w tym ich wpływu na aktywność zawodową, rozwój kariery zawodowej, awans płacowy. Zajęcia będą miały formę wykładu połączonego z dyskusją na następujące tematy: 1) Kapitał ludzki – czym jest, jak powstaje i jak można go mierzyć? 2) Podstawy teoretyczne funkcjonowania rynku pracy w kontekście inwestowania w kapitał ludzki. 3) Podstawowe metody pomiaru efektów inwestowania w kompetencje. 4) Inwestycje rodziców i otoczenia w umiejętności dziecka. 5) Inwestycje w kompetencje poprzez kształcenie formalne. 6) Kształcenie za granicą jako inwestycja w kapitał ludzki. 7) Inwestycje w kompetencje poprzez kształcenie pozaformalne i nieformalne. 8) Inwestycje w kompetencje poprzez pracę zawodową. 9 )Inwestycje w zdrowie. 10) Migracje zarobkowe jako forma inwestycji w kapitał ludzki. Ponadto w trakcie zajęć studenci bądą prezentowali referaty dotyczące omawianego w danych tygodniu tematu. Każdy uczestnik konwersatorium opracuje w tym celu jeden referat dotyczący interesującego go zagadnienia (teoretycznego lub empirycznego). Udział w konwersatorium może stanowić dobre wprowadzenie do seminarium licencjackiego lub magisterskiego poświęconego omawianej tematyce. Szacunkowy nakład pracy studenta: 3ECTS x 25h = 75h (K) - godziny kontaktowe (S) - godziny pracy samodzielnej konwersatorium (zajęcia): 30h (K) 0h (S) konsultacje: 10h (K) 0h (S) przygotowanie do konwersatorium: 0h (K) 35h (S) Razem: 40h (K) + 35h (S) = 75h |
Literatura: |
Na pierwszych zajęciach studenci otrzymają bibliografię do każdego z omawianych tematów. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student: 1) jest dobrze zaznajomiony z podstawowymi teoriami ekonomicznymi dotyczącymi inwestowania w kapitał ludzki, 2) zna podstawowe metody badania efektów inwestowania w kapitał ludzki dla sytuacji jednostki na rynku pracy, 3) jest zaznajomiony z wynikami kluczowych badań empirycznych dotyczących tematyki konwersatorium SU05, SU06, SK01, SK03, SU04, SU03, SU02, SU01, SW03, SW02, SW01, SW04, SW05, SK02, SK04 |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia na ocenę będzie referat dotyczący wybranego zagadnienia dotyczącego inwestowania w kapitał ludzki lub efektów takich inwestycji dla sytuacji jednostki na rynku pracy (100%). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Liwiński | |
Prowadzący grup: | Jacek Liwiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Liwiński | |
Prowadzący grup: | Jacek Liwiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Konwersatorium przeznaczone jest dla studentów studiów licencjackich i magisterskich zainteresowanych zagadnieniami z obszaru ekonomii edukacji, w tym uwarunkowaniami decyzji edukacyjnych oraz wpływem kształcenia się na sytuację jednostki na rynku pracy. Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych, które dotyczą efektów inwestowania w kompetencje, w tym ich wpływu na aktywność zawodową, rozwój kariery zawodowej, awans płacowy. |
|
Pełny opis: |
Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych, które dotyczą efektów inwestowania w kompetencje, w tym ich wpływu na aktywność zawodową, rozwój kariery zawodowej, awans płacowy. Zajęcia będą miały formę wykładu połączonego z dyskusją na następujące tematy: 1) Kapitał ludzki – czym jest, jak powstaje i jak można go mierzyć? 2) Podstawy teoretyczne funkcjonowania rynku pracy w kontekście inwestowania w kapitał ludzki. 3) Podstawowe metody pomiaru efektów inwestowania w kompetencje. 4) Inwestycje rodziców i otoczenia w umiejętności dziecka. 5) Inwestycje w kompetencje poprzez kształcenie formalne. 6) Kształcenie za granicą jako inwestycja w kapitał ludzki. 7) Inwestycje w kompetencje poprzez kształcenie pozaformalne i nieformalne. 8) Inwestycje w kompetencje poprzez pracę zawodową. 9) Inwestycje w zdrowie. 10) Migracje zarobkowe jako forma inwestycji w kapitał ludzki. Od studentów oczekuje się przygotowania i przedstawienia przed grupą prezentacji wyników wybranego badania empirycznego dotyczącego jednego z powyższych tematów. Udział w konwersatorium może stanowić dobre wprowadzenie do seminarium licencjackiego lub magisterskiego poświęconego omawianej tematyce. Szacunkowy nakład pracy studenta: 3ECTS x 25h = 75h (K) - godziny kontaktowe (S) - godziny pracy samodzielnej konwersatorium (zajęcia): 30h (K) 0h (S) konsultacje: 10h (K) 0h (S) przygotowanie do konwersatorium: 0h (K) 35h (S) Razem: 40h (K) + 35h (S) = 75h |
|
Literatura: |
Artykuły naukowe oraz raporty z badań na temat determinantów oraz efektów kształcenia. Ich wykaz zostanie podany w trakcie zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.