Psychologiczne aspekty COVID-19
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-FO-22 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologiczne aspekty COVID-19 |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Fakultety ogólnoakademickie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym rozumienie literatury do przedmiotu. W pierwszej kolejności na zajęcia zapisywane będą osoby z lat III, IV i V. |
Skrócony opis: |
Pandemia COVID-19 rozpoczęła się pod koniec 2019 w Chinach i jak do tej pory przyniosła śmierć ponad 6 milionów ludzi na całym świecie. Poza faktem, że wirus stanowi zagrożenia dla życia i zdrowia człowieka, tak również sytuacja pandemii i wynikające z niej poczucie zagrożenia, w negatywny sposób wpłynęły na zdrowie psychiczne. Pomimo względnego opanowania rozprzestrzeniania się COVID-19, po przebyciu zakażenia u części osób obserwowane są różnego typu powikłania, zaś wiedza na ich temat będzie konieczna m.in. w przyszłej praktyce klinicznej. Zajęcia będą miały formę seminaryjną: pojawią się na nich elementy wykładu, dyskusje, prace w grupach oraz ćwiczenia dotyczące omawianego materiału. Do obowiązków uczestników kursu należeć będzie zapoznanie się z tekstami przypisanymi do określonych zajęć. Ocena wystawiana będzie na podstawie wyników kolokwium przeprowadzonego na ostatnich zajęciach (20% oceny) oraz prezentacji badań przeprowadzonych przez grupę (80% oceny). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza. Student zna podstawowe informacje na temat COVID-19 oraz mechanizmów wpływu zakażenia na Centralny Układ Nerwowy Student opisuje najczęstsze objawy long-COVID Student określa różnego rodzaju czynniki stanowiące zagrożenie dla zdrowia psychicznego wynikające z pandemii Student zna podstawowe kryteria diagnostyczne zaburzeń neuropsychiatrycznych związanych z przebyciem COVID-19 Student opisuje wpływ pandemii zarówno na wybrane grupy zawodowe, jak i na populację osób będących w grupie wysokiego ryzyka ciężkiego przebiegu COVID-19 (m.in. z rozpoznaniem chorób przewlekłych, czy osoby starsze) Umiejętności Student potrafi zaplanować proste badanie korelacyjne, przeprowadzić je, wykonać obliczenia i zinterpretować uzyskane wyniki Student umie krytycznie podchodzić do źródeł naukowych Student potrafi scharakteryzować najczęstsze trudności psychologiczne związane z przebyciem COVID-19 Kompetencje społeczne Student wykazuje wrażliwość wobec trudności doświadczanych przez osoby z różnego rodzaju zaburzeniami psychicznymi Student jest świadom różnych problemów w grupie osób, które przebyły COVID-19 oraz ich wpływu na codzienne funkcjonowanie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.