Questionnaire Design
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP15-03 | Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Questionnaire Design | ||
Jednostka: | Wydział Psychologii | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) The primary goal of the course is to develop understanding of methodology and practical skills necessary in order to design your own questionnaire. Course will consist three main parts - Rules of question construction - Adjusting questions to research needs (adaptation, adjusting scales, item selection) - Question format selection (how to ask your question in order to get answers that corresponds to your theoretical rationale) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mikołaj Winiewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) Main textbook: Bradburn, N. M., Sudman, S., & Wansink, B. (2004). Asking questions: the definitive guide to questionnaire design--for market research, political polls, and social and health questionnaires. John Wiley & Sons. Extra reading: Converse, J. M., & Presser, S. (1986). Survey questions: Handcrafting the standardized questionnaire. Newbury Park, CA: Sage Publications. Brace, I. (2008). Questionnaire design: How to plan, structure and write survey material for effective market research. Kogan Page Publishers. Bethlehem, J. (2009). Applied survey methods: A statistical perspective (Vol. 558). John Wiley & Sons. De Leeuw, E. D., & Dillman, D. A. (2008). International handbook of survey methodology. Taylor & Francis. Vogel, T., & Wanke, M. (2016). Attitudes and attitude change. Psychology Press. NOTE: We are going to work on the specific projects therefore extra literature might come up due to process. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.