Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Questionnaire Design

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP15-03
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Questionnaire Design
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Założenia (opisowo):

Spec 315

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The primary goal of the course is to develop understanding of methodology and practical skills necessary in order to design your own questionnaire.

Course will consist three main parts

- Rules of question construction

- Adjusting questions to research needs (adaptation, adjusting scales, item selection)

- Question format selection (how to ask your question in order to get answers that corresponds to your theoretical rationale)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mikołaj Winiewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis: (tylko po angielsku)

The primary goal of the course is to develop understanding of methodology and practical skills necessary in order to design your own questionnaire.

The course will include the following themes:

 Asking questions: the logic and rules

 Psychology of asking question

 Item format selection – pros and cons of different item / scale formats

 Adjusting question format to properties of theoretical construct

 Adjusting question format to assumed statistical analysis

 Open-ended questions (pros, cons and methods of quantitative analysis)

 Social desirability (problems and solutions)

 Questionnaire design (question order, form, format, design)

 Adjusting questionnaire to data collection strategy

NOTE: This course will be run bi-weekly. In contrast to courses focusing on standardized methods, this course will focus on designing ad hoc tools.

The course will consist of mini lectures and in-class exercises

Students will be required to read assigned literature and fulfill homework assignments as well as complete a group project

Literatura: (tylko po angielsku)

Main textbook:

Bradburn, N. M., Sudman, S., & Wansink, B. (2004). Asking questions: the definitive guide to questionnaire design--for market research, political polls, and social and health questionnaires. John Wiley & Sons.

Extra reading:

 Converse, J. M., & Presser, S. (1986). Survey questions: Handcrafting the standardized questionnaire. Newbury Park, CA: Sage Publications.

 Brace, I. (2008). Questionnaire design: How to plan, structure and write survey material for effective market research. Kogan Page Publishers.

 Bethlehem, J. (2009). Applied survey methods: A statistical perspective (Vol. 558). John Wiley & Sons.

 De Leeuw, E. D., & Dillman, D. A. (2008). International handbook of survey methodology. Taylor & Francis.

 Vogel, T., & Wanke, M. (2016). Attitudes and attitude change. Psychology Press.

NOTE: We are going to work on the specific projects therefore extra literature (related to the concepts in question) might come up during the process.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)