Pogłębiony kurs terapii poznawczo-behawioralnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP308-15 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pogłębiony kurs terapii poznawczo-behawioralnej |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychoterapia |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Kurs dla studentó specjalizacji 308. Kurs dla lat IV-V |
Skrócony opis: |
Kurs w sposób zaawansowany wprowadza studentów w założenia i techniki terapii poznawczo-behawioralnej. |
Efekty uczenia się: |
• Wiedza - posiada pogłębioną wiedzę o klasyfikacji zaburzeń psychicznych i ich obrazie klinicznym, jak również zna różne zaawansowane strategie psychoterapeutyczne (K_W13) • Umiejętności - umie nawiązać kontakt terapeutyczny przy zastosowaniu złożonych technik terapeutycznych (K_U01) - potrafi zaplanować i zrealizować postępowanie diagnostyczne za pomocą wywiadu i obserwacji w sposób zaawansowany (K_U02) - potrafi kompleksowo ocenić od strony etycznej badania z zakresu psychologii klinicznej (K_U07) - zachowuje krytycyzm metod diagnozy i terapii (K_U05) • Kompetencje społeczne - szanuje ludzką odmienność ze względu na stan psychiczny (K_K01) - wykorzystuje posiadaną wiedzę w działaniach na rzecz innych ludzi (K_K03) - widzi potrzebę ciągłej superwizji w procesie terapeutycznym (K_K04) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Urszula Barańczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Kurs będzie dotyczył z jednej strony najważniejszych założeń terapii poznawczo-behawioralnej a z drugiej strony głównych technik terapii poznawczo-behawioralnej w pogłębionej formie. Zajęcia rozpoczną się od krótkiego zaprezentowania podstawowych konstruktów i założeń terapii poznawczo-behawioralnej. W dalszej kolejności zaprezentowane zostaną najczęściej stosowane techniki terapii poznawczo-behawioralnej wraz z możliwymi sposobami ich wykorzystania. |
|
Literatura: |
• Literatura obowiązkowa Beck, J.S. (2005). Terapia poznawcza: Podstawy i zagadnienia szczegółowe. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Popiel, A., i Pragłowska, E. (2008). Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Paradygmat • Literatura dodatkowa Dobson, K.S., i Dozois, D.J.A. (2019). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies. Guilford Press Leahy, R.L. (2017). Cognitive therapy techniques: A practitioner guide. Guilford Publications Wenzel, A., Dobson, K.S., i Hays, P.A. (2016). Cognitive-behavioral therapy techniques and strategies. American Psychological Association |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.