Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Market Research

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-0550211006
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Market Research
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty dla 1 roku, 2 sem., wieczorowe uzup. IBP
Przedmioty dla 1 roku, 1 sem., stacjonarne, IBP
Przedmioty dla 1 roku, 2 sem., stacjonarne, IBP (Nowy Program ważny od 2022/2023)
Przedmioty dla 2 roku, 3 sem., stacjonarne, IBP (Nowy Program ważny od 2022/2023)
Przedmioty dla studentów ERSAMUS na Wydziale Zarządzania UW w semestrze zimowym
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Rola danych pochodzących z badań marketingowych w podejmowaniu decyzji marketingingowych. Proces badań marketingowych. Definicja problemu, formułowanie celów, gromadzenie danych. Badania ilościowe, jakościowe i eksperymentalne. Dane wtórne, syndykatowe i podstawowe. Konstruowanie narzędzi badań marketingowych. Analiza i interpretacja danych. Raportowanie wyników.

Pełny opis:

Celem tego kursu jest nauczanie nowoczesnego podejścia do badań marketingowych. Nauczyciel jest praktykiem i pracował dla wielu agencji badań rynkowych. Podczas kursu studenci poznają różne rodzaje badań marketingowych: metody i techniki. Omówione zostaną wszystkie ważne obszary badań: marka, komunikacja, innowacja, CX (doświadczenie klienta), eksploracja i U&A (użycie i postawy). Podczas kursu zaplanowano wiele praktycznych zadań, a także ocena jest zaprojektowana w taki sposób – studenci będą musieli zaplanować, przeprowadzić i zgłosić badanie marketingowe.

Literatura:

Belk, R., Fisher, E. & Kozinets, R.V. (2012). Qualitative Consumer and Marketing Research. Sage Publishing.

Burns, A.C., Veeck, A. F. & Bush, R.F. (2017). Marketing Research 8th edition. Pearson.

Maison, D. (2018). Qualitative Marketing Research. Understanding Consumer Behaviour. Routledge.

Efekty uczenia się:

Student/Studentka po ukończeniu kursu:

W zakresie wiedzy:

• Zna i rozumie terminologię i podstawowe modele teoretyczne w zakresie badań marketingowych (K_W01)

• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące prowadzenia badań marketingowych (K_W02).

• Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na interpretację wyników badań marketingowych (K_W05)

• Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form badań marketingowych (K_W06)

W zakresie umiejętności:

• Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu badań marketingowych do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych funkcjonowaniem organizacji na rynku (K¬_U01)

• Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na interpretację wyników badań marketingowych (K_U02)

• Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty z przeprowadzonych badań marketingowych oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03)

• Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową w ramach badań marketingowych (K_U05)

• Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji w zakresie badań marketingowych (K_U06)

W zakresie postaw:

• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z prowadzeniem badań marketingowych (K_K01)

• Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w zakresie prowadzenia badań marketingowych (K_K02)

• Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z prowadzeniem badań marketingowych (K_K03)

Metody i kryteria oceniania:

Projekt badawczy (badania jakościowe i ilościowe – przygotowanie, badanie i raportowanie) – 70%

Analiza wybranej marki – 30%

Wszystkie szczegóły zostaną przedstawione podczas pierwszego spotkania.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Ścibor-Rylski
Prowadzący grup: Michał Ścibor-Rylski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Egzamin lub zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-319af3e59 (2024-10-23)