Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Writing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-BM-ACADWR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Academic Writing
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty dla 1 roku, 2 semestr, stacjonarne, Business and Management (BM)
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Kurs pisania akademickiego dotykający tematyki budowy, poprawności stylistycznej tekstu i jego zgodności z wymogami formalnymi

Pełny opis:

Program kursu obejmuje następujące zagadnienia:

1. Cechy tekstu akademickiego

a. źródła akademickie – rodzaje, sposób wykorzystania

b. znaczniki dyskursu

c. cytaty i odniesienia

d. plagiat w tekście akademickim

e. bibliografia

2. Parafraza tekstu źródłowego:

a. parafraza artykułu

b. parafraza tekstów akademickich

c. ćwiczenie parafrazy na zajęciach

3. Streszczenie tekstu źródłowego:

a. jednozdaniowe streszczenia

b. pisanie streszczeń selektywnych

c. pisanie streszczeń globalnych

d. ćwiczenie jednozdaniowych streszczeń na zajęciach

4. Porównanie parafrazy i streszczenia tekstu źródłowego

5. Indywidualne konsultacje na temat pisania parafrazy i streszczenia.

6. Styl oficjalny a styl swobodny:

a. poprawianie błędów

b. redakcja tekstu

7. Esej – porównanie i kontrastowanie/przyczyna i skutek/ raport

Literatura:

Cory, Hugh, Advanced Writing with English in Use, OUP 1996.

Hogue, Ann First Steps in Academic Writing, Pearson Longman 2008.

Jordan, R.R., Academic Writing, Longman 1997.

Macpherson, R., Advanced Written English, PWN 2007.

Efekty uczenia się:

Celem kursu jest nauczenie pisania parafraz, streszczeń, esejów oraz zapoznanie studentów z cechami pisania akademickiego

Metody i kryteria oceniania:

Na podstawie uczestnictwa w zajęciach i wykonania wszystkich zadanych prac pisemnych. Prace te oceniane są biorąc pod uwagę poprawność językową, odpowiedni styl i rejestr, spójność wypowiedzi, dobór argumentów.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Muchalska, Adrianna Wajman-Brzostowska
Prowadzący grup: Urszula Muchalska, Adrianna Wajman-Brzostowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Skrócony opis:

Kurs pisania akademickiego dotykający tematyki budowy, poprawności stylistycznej tekstu i jego zgodności z wymogami formalnymi

Pełny opis:

Program kursu obejmuje następujące zagadnienia:

1. Cechy tekstu akademickiego

a. źródła akademickie – rodzaje, sposób wykorzystania

b. znaczniki dyskursu

c. cytaty i odniesienia

d. plagiat w tekście akademickim

e. bibliografia

2. Parafraza tekstu źródłowego:

a. parafraza artykułu

b. parafraza tekstów akademickich

c. ćwiczenie parafrazy na zajęciach

3. Streszczenie tekstu źródłowego:

a. jednozdaniowe streszczenia

b. pisanie streszczeń selektywnych

c. pisanie streszczeń globalnych

d. ćwiczenie jednozdaniowych streszczeń na zajęciach

4. Porównanie parafrazy i streszczenia tekstu źródłowego

5. Indywidualne konsultacje na temat pisania parafrazy i streszczenia.

6. Styl oficjalny a styl swobodny:

a. poprawianie błędów

b. redakcja tekstu

7. Esej – porównanie i kontrastowanie/przyczyna i skutek/ raport

Literatura:

Cory, Hugh, Advanced Writing with English in Use, OUP 1996.

Hogue, Ann First Steps in Academic Writing, Pearson Longman 2008.

Jordan, R.R., Academic Writing, Longman 1997.

Macpherson, R., Advanced Written English, PWN 2007.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-f5f652ca3 (2025-07-15)