Academic Writing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-BM-ACADWR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Academic Writing |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty dla 1 roku, 2 semestr, stacjonarne, Business and Management (BM) |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Kurs pisania akademickiego dotykający tematyki budowy, poprawności stylistycznej tekstu i jego zgodności z wymogami formalnymi |
Pełny opis: |
Program kursu obejmuje następujące zagadnienia: 1. Cechy tekstu akademickiego a. źródła akademickie – rodzaje, sposób wykorzystania b. znaczniki dyskursu c. cytaty i odniesienia d. plagiat w tekście akademickim e. bibliografia 2. Parafraza tekstu źródłowego: a. parafraza artykułu b. parafraza tekstów akademickich c. ćwiczenie parafrazy na zajęciach 3. Streszczenie tekstu źródłowego: a. jednozdaniowe streszczenia b. pisanie streszczeń selektywnych c. pisanie streszczeń globalnych d. ćwiczenie jednozdaniowych streszczeń na zajęciach 4. Porównanie parafrazy i streszczenia tekstu źródłowego 5. Indywidualne konsultacje na temat pisania parafrazy i streszczenia. 6. Styl oficjalny a styl swobodny: a. poprawianie błędów b. redakcja tekstu 7. Esej – porównanie i kontrastowanie/przyczyna i skutek/ raport |
Literatura: |
Cory, Hugh, Advanced Writing with English in Use, OUP 1996. Hogue, Ann First Steps in Academic Writing, Pearson Longman 2008. Jordan, R.R., Academic Writing, Longman 1997. Macpherson, R., Advanced Written English, PWN 2007. |
Efekty uczenia się: |
Celem kursu jest nauczenie pisania parafraz, streszczeń, esejów oraz zapoznanie studentów z cechami pisania akademickiego |
Metody i kryteria oceniania: |
Na podstawie uczestnictwa w zajęciach i wykonania wszystkich zadanych prac pisemnych. Prace te oceniane są biorąc pod uwagę poprawność językową, odpowiedni styl i rejestr, spójność wypowiedzi, dobór argumentów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Muchalska, Adrianna Wajman-Brzostowska | |
Prowadzący grup: | Urszula Muchalska, Adrianna Wajman-Brzostowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Skrócony opis: |
Kurs pisania akademickiego dotykający tematyki budowy, poprawności stylistycznej tekstu i jego zgodności z wymogami formalnymi |
|
Pełny opis: |
Program kursu obejmuje następujące zagadnienia: 1. Cechy tekstu akademickiego a. źródła akademickie – rodzaje, sposób wykorzystania b. znaczniki dyskursu c. cytaty i odniesienia d. plagiat w tekście akademickim e. bibliografia 2. Parafraza tekstu źródłowego: a. parafraza artykułu b. parafraza tekstów akademickich c. ćwiczenie parafrazy na zajęciach 3. Streszczenie tekstu źródłowego: a. jednozdaniowe streszczenia b. pisanie streszczeń selektywnych c. pisanie streszczeń globalnych d. ćwiczenie jednozdaniowych streszczeń na zajęciach 4. Porównanie parafrazy i streszczenia tekstu źródłowego 5. Indywidualne konsultacje na temat pisania parafrazy i streszczenia. 6. Styl oficjalny a styl swobodny: a. poprawianie błędów b. redakcja tekstu 7. Esej – porównanie i kontrastowanie/przyczyna i skutek/ raport |
|
Literatura: |
Cory, Hugh, Advanced Writing with English in Use, OUP 1996. Hogue, Ann First Steps in Academic Writing, Pearson Longman 2008. Jordan, R.R., Academic Writing, Longman 1997. Macpherson, R., Advanced Written English, PWN 2007. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.