Badania marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSMdz2BM |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku DSM dzienne sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Na zajęciach zostaną omówione kluczowe aspekty prowadzenia badań marketingowych: od sformułowania problemu marketingowego i przeformułowania go na problem badawczy po finalną prezentację wyników. |
Pełny opis: |
1. Badania marketingowe – istota, procedura 2. Przegląd rodzajów badań a. Badania jakościowe b. Badania ilościowe c. Badania oparte o dane wtórne d. Badania syndykatowe e. Badania eksperymentalne 3. Przegląd obszarów, które się bada: marka, komunikacja, innowacje, CX (customer experience), UX (user experience) 4. Określenie zasad współpracy z agencją badawczą: nauka pisania poprawnego briefu oraz oferty badawczej odpowiadającej na brief 5. Ćwiczenie praktycznych umiejętności związanych z planowaniem badań marketingowych: analiza archetypu marki, tworzenie konceptów pozycjonowania, projektowanie kwestionariusza badań ilościowych, scenariusza do FGI 6. Analiza i interpretacja zebranych danych 7. Raport końcowy i prezentacja wyników |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Lutostański, M.J., Łebkowska, A. i Protasiuk, M. (red.) (2021). Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?. Warszawa: PWN. Lutostański, M.J., Galica, M. i Protasiuk, M. (red.) (2018). Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? Warszawa: PWN. Maison, D. i Noga-Bogomilski, A. (red.) (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP. Literatura uzupełniająca: Jemielniak, D. (2012). Badania Jakościowe (tom 1 i 2). Wydawnictwo Naukowe Warszawa: PWN. Stasiuk, K. i Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN. Wójcik, P. (2017). Psychografia Konsumentów. Lublin: Słowa i Myśli. Zaltman, G. (2008). Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku. Poznań: Rebis. Zaltman, G. i Zaltman, L. (2010). Metafora w Marketingu. Jak przeniknąć umysły klientów dzięki metaforom głębokim. Poznań: Rebis. |
Efekty uczenia się: |
Student/Studentka po ukończeniu kursu: W zakresie wiedzy: •Zna i rozumie terminologię i podstawowe modele teoretyczne w zakresie badań marketingowych (K_W01) •Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące prowadzenia badań marketingowych (K_W02). •Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na interpretację wyników badań marketingowych (K_W05) •Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form badań marketingowych (K_W06) W zakresie umiejętności: •Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu badań marketingowych do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych funkcjonowaniem organizacji na rynku (K¬_U01) •Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na interpretację wyników badań marketingowych (K_U02) •Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty z przeprowadzonych badań marketingowych oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03) •Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową w ramach badań marketingowych (K_U05) •Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji w zakresie badań marketingowych (K_U06) W zakresie postaw: •Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z prowadzeniem badań marketingowych (K_K01) •Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w zakresie prowadzenia badań marketingowych (K_K02) •Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z prowadzeniem badań marketingowych (K_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie będzie oparte na umiejętnościach praktycznych i pracy zespołowej: Praca grupowa (zespoły 2-4 osobowe): - Przygotowanie analizy danych wtórnych (np. analiza archetypu marki w danej kategorii): max. 30 punktów -Przeprowadzenie prostego badania marketingowego, analiza danych i przygotowanie prezentacji: max. 70 punktów Dodatkowym warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Po przekroczeniu tego limitu pojawią się dodatkowe, indywidualne zadania do wykonania (opracowanie jakiegoś tematu, napisanie streszczenia artykułu lub książki itp.). Łącznie podczas zajęć będzie można zdobyć 100 punktów, których liczba będzie określała końcową ocenę: 0-50 punktów – ocena 2 51-60 punktów – ocena 3 61-70 punktów – ocena 3,5 71-80 punktów – ocena 4 81-90 punktów – ocena 4,5 91-100 punktów – ocena 5 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
CW
CW
CW
ŚR CZ CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Bianchi, Natalia Gmerek, Kamil Kociszewski, Michał Ścibor-Rylski, Paweł Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.