Serwisy internetowe Uniwersytetu Warszawskiego Nie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Badania marketingowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-DSMz2BM Kod Erasmus / ISCED: 04.7 / (0414) Marketing i reklama
Nazwa przedmiotu: Badania marketingowe
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku DSM zaoczne sem. letni
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

1. Badania marketingowe – istota, procedura

2. Przegląd rodzajów badań wraz z przykładami pochodzącymi z praktyki badawczej

a. Badania jakościowe

b. Badania ilościowe

c. Badania oparte o dane wtórne

d. Badania syndykatowe

e. Badania eksperymentalne

f. Nowe kierunki w badaniach marketingowych – badania online, neuro, eyetracking, grywalizacja

3. Określenie zasad współpracy z agencją badawczą: stworzenie poprawnego briefu, napisanie oferty badawczej odpowiadającej na brief

4. Ćwiczenie praktycznych umiejętności związanych z planowaniem badań marketingowych: analiza archetypu marki, tworzenie konceptów pozycjonowania, projektowanie kwestionariusza badań ilościowych, scenariusza do FGI

5. Analiza zebranych danych z badań ilościowych

6. Analiza zebranych danych z badań jakościowych

Literatura:

Literatura podstawowa:

Lutostański, M.J., Łebkowska, A. i Protasiuk, M. (red.) (2021). Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?. Warszawa: PWN.

Lutostański, M.J., Galica, M. i Protasiuk, M. (red.) (2018). Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? Warszawa: PWN.

Maison, D. i Noga-Bogomilski, A. (red.) (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP.

Literatura uzupełniająca:

Gorączka, A. i Protasiuk, M. (2020). Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta? Warszawa: PWN.

Jemielniak, D. (2012). Badania Jakościowe (tom 1 i 2). Wydawnictwo Naukowe Warszawa: PWN.

Stasiuk, K. i Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN.

Wójcik, P. (2017). Psychografia Konsumentów. Lublin: Słowa i Myśli.

Zaltman, G. (2008). Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku. Poznań: Rebis.

Zaltman, G. i Zaltman, L. (2010). Metafora w Marketingu. Jak przeniknąć umysły klientów dzięki metaforom głębokim. Poznań: Rebis.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie w 100% będzie oparte na umiejętnościach praktycznych: poszczególne zadania będą realizowane w formie prac domowych przez cały semestr.

Praca grupowa (zespoły 3-4 osobowe):

 Przygotowanie briefu dla agencji badawczej w oparciu o podany problem marketingowy oraz oferty odpowiadającej na ten brief: max. 30 punktów

 Przeprowadzenie prostego badania marketingowego, analiza danych i przygotowanie prezentacji: max. 70 punktów

Łącznie podczas zajęć będzie można zdobyć 100 punktów, których liczba będzie określała końcową ocenę:

0-50 punktów – ocena 2

51-60 punktów – ocena 3

61-70 punktów – ocena 3,5

71-80 punktów – ocena 4

81-90 punktów – ocena 4,5

91-100 punktów – ocena 5

Dodatkowym warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Po przekroczeniu tego limitu pojawią się dodatkowe, indywidualne zadania do wykonania (opracowanie jakiegoś tematu, napisanie streszczenia artykułu lub książki itp.).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-06-15
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Kamil Kociszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.