Badania marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSMz2BM | Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe | ||
Jednostka: | Wydział Zarządzania | ||
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku DSM zaoczne sem. letni |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Pełny opis: |
1. Badania marketingowe – istota, procedura 2. Przegląd rodzajów badań wraz z przykładami pochodzącymi z praktyki badawczej a. Badania jakościowe b. Badania ilościowe c. Badania oparte o dane wtórne d. Badania syndykatowe e. Badania eksperymentalne f. Nowe kierunki w badaniach marketingowych – badania online, neuro, eyetracking, grywalizacja 3. Określenie zasad współpracy z agencją badawczą: stworzenie poprawnego briefu, napisanie oferty badawczej odpowiadającej na brief 4. Ćwiczenie praktycznych umiejętności związanych z planowaniem badań marketingowych: analiza archetypu marki, tworzenie konceptów pozycjonowania, projektowanie kwestionariusza badań ilościowych, scenariusza do FGI 5. Analiza zebranych danych z badań ilościowych 6. Analiza zebranych danych z badań jakościowych |
||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Lutostański, M.J., Łebkowska, A. i Protasiuk, M. (red.) (2021). Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?. Warszawa: PWN. Lutostański, M.J., Galica, M. i Protasiuk, M. (red.) (2018). Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? Warszawa: PWN. Maison, D. i Noga-Bogomilski, A. (red.) (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP. Literatura uzupełniająca: Gorączka, A. i Protasiuk, M. (2020). Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta? Warszawa: PWN. Jemielniak, D. (2012). Badania Jakościowe (tom 1 i 2). Wydawnictwo Naukowe Warszawa: PWN. Stasiuk, K. i Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN. Wójcik, P. (2017). Psychografia Konsumentów. Lublin: Słowa i Myśli. Zaltman, G. (2008). Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku. Poznań: Rebis. Zaltman, G. i Zaltman, L. (2010). Metafora w Marketingu. Jak przeniknąć umysły klientów dzięki metaforom głębokim. Poznań: Rebis. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie w 100% będzie oparte na umiejętnościach praktycznych: poszczególne zadania będą realizowane w formie prac domowych przez cały semestr. Praca grupowa (zespoły 3-4 osobowe): Przygotowanie briefu dla agencji badawczej w oparciu o podany problem marketingowy oraz oferty odpowiadającej na ten brief: max. 30 punktów Przeprowadzenie prostego badania marketingowego, analiza danych i przygotowanie prezentacji: max. 70 punktów Łącznie podczas zajęć będzie można zdobyć 100 punktów, których liczba będzie określała końcową ocenę: 0-50 punktów – ocena 2 51-60 punktów – ocena 3 61-70 punktów – ocena 3,5 71-80 punktów – ocena 4 81-90 punktów – ocena 4,5 91-100 punktów – ocena 5 Dodatkowym warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Po przekroczeniu tego limitu pojawią się dodatkowe, indywidualne zadania do wykonania (opracowanie jakiegoś tematu, napisanie streszczenia artykułu lub książki itp.). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kamil Kociszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.