New approaches to leadership in business
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSz3NALBen |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | New approaches to leadership in business |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Konwersatoria English dla DSM i DSZFR zaoczne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Z biegiem czasu przywództwo zyskało coraz większe zapotrzebowanie z różnych powodów. Istnieje ciągłe zapotrzebowanie na silnych liderów zarówno ze strony podmiotów zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Menedżerowie muszą poruszać się wśród niezgodnych i sprzecznych wymagań, zamiast realizować własne, spersonalizowane rozwiązania. Oczekiwania zorientowane na relacje i wewnętrzna wydajność zorientowana na zadania mogą być sprzeczne z oczekiwaniami pracowników i ładu korporacyjnego. Aby pozostać konkurencyjnymi, organizacje muszą stosować określone zachowania zachęcające do innowacji i rozwoju. Co więcej, kierowanie start-upem różni się od kierowania firmą o ugruntowanej pozycji lub organizacją sektora publicznego. W szczególności kwestionowanie czegoś jest działaniem, które przynosi rozwój i innowacje, a ostatecznie skuteczne przywództwo w konkurencyjnym środowisku. |
Pełny opis: |
Głównym celem kursu jest rozwinięcie zdolności analitycznych studentów w celu zrozumienia wielowymiarowej roli liderów, a w szczególności umożliwienie im zrozumienia zadania zmiany i rozwoju. Kurs będzie integrował teorię i praktykę, ponieważ główne teorie przywództwa będą pokryte wraz z przywództwem i efektywnością menedżerską w organizacjach. 1) Natura przywództwa, główne typy teorii przywództwa. Główne perspektywy w teorii przywództwa, kluczowe zmienne w teoriach przywództwa. 2) Różne podejścia do przywództwa, tj. podejście oparte na cechach, podejście oparte na zachowaniu, podejście oparte na władzy i wpływie, podejście sytuacyjne, podejście oparte na wartościach. 3) Współczesne podejścia do przywództwa: Przywództwo transakcyjne i Przywództwo transformacyjne, Przywództwo służebne, Przywództwo charyzmatyczne, Przywództwo autentyczne. 4) Sytuacja przywódcza i przywództwo adaptacyjne, Model Stewarta determinantów sytuacyjnych. Samoocena umiejętności przywódczych. 5) Podejmowanie decyzji i upełnomocnienie przez liderów, Przywództwo partycypacyjne, Normatywny model decyzji, Upełnomocnienie psychologiczne. 6) Przywództwo charyzmatyczne i transformacyjne, Przewodzenie zmianom i innowacjom. |
Literatura: |
Reference Book Yukl, G. A., & Gardner III, W. L. (2020). Leadership in organizations. Global edition. utg. Essex: Pearson. Reference Research Papers Schedlitzki, D., & Edwards, G. (2021). Studying leadership: Traditional and critical approaches. Sage. Grint, K. (1997). Leadership: Classical, contemporary, and critical approaches. Oxford University Press. Voegtlin, C., Patzer, M., & Scherer, A. G. (2012). Responsible leadership in global business: A new approach to leadership and its multi-level outcomes. Journal of business ethics, 105(1), 1-16. Cinnioğlu, H. (2020). A Review of Modern Leadership Styles in Perspective of Industry 4.01. Agile Business Leadership Methods for Industry 4.0. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Identyfikuje kluczowe aspekty teoretyczne i praktyczne perspektywy przywództwa, opisuje, jak działa skuteczny lider. Znajomość nowoczesnych podejść do przywództwa i sposobów ich wdrażania w miejscu pracy. Rozumie rolę skutecznego przywództwa w strategii organizacyjnej. Umiejętności Skutecznie komunikuje się z innymi w sposób werbalny i niewerbalny. Potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role. Poprawa umiejętności społecznych w kontaktach z różnymi ludźmi. Poprawa w zakresie podejmowania decyzji i wzmacniania pozycji. Kompetencje Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz skutecznego wpływania na innych. Odpowiedzialność za podejmowane działania i ich wpływ na innych. Stosuje koncepcje i techniki przywództwa w miejscu pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (10%) Udział w zajęciach (20%) Projekt, praca w grupach (70%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Dziewanowska, Muhammad Kamran | |
Prowadzący grup: | Muhammad Kamran | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.