Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Responsible management concepts

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-DSz3RMCen
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Responsible management concepts
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Konwersatoria English dla DSM i DSZFR zaoczne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z procesem odpowiedzialnego zarządzania. Do zasadnicznych zagadnień analizowanych w trakcie konwersatorium należą

1. Kluczowe wyzwania w otoczeniu organizacji determinujące odpowiedzialne zarządzanie

2. Filary odpowiedzialnego zarządzania

a. Odpowiedzialność

b. Zrównoważoność

c. Etyka

3. Edukacja odpowiedzialnego zarządzania, kompetencje odpowiedzialnego menedżera

4. Proces odpowiedzialnego zarządzania: od planowania do kontroli

5. Odpowiedzialna organizacja

6. Uwarunkowania odpowiedzialnego zarządzania

7. Odpowiedzialna przedsiębiorczość

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z procesem odpowiedzialnego zarządzania. Do zasadnicznych zagadnień analizowanych w trakcie konwersatorium należą

1. Kluczowe wyzwania w otoczeniu organizacji determinujące odpowiedzialne zarządzanie; czym odpowiedzialne zarządzanie różni się od CSR?

2. Filary odpowiedzialnego zarządzania

a. Odpowiedzialność – analiza interesariuszy i otoczenia

b. Zrównoważoność: zrównoważony rozwój, potrójny wynik firmy, cele zrównoważonego rozwoju

c. Etyka – jak rozwijać etyczne zachowania i praktyki w organizacji?

3. Edukacja odpowiedzialnego zarządzania, kompetencje odpowiedzialnego menedżera

4. Proces odpowiedzialnego zarządzania: od planowania do kontroli

5. Odpowiedzialna organizacja

6. Uwarunkowania odpowiedzialnego zarządzania – nowe trendy w otoczeniu

7. Odpowiedzialna przedsiębiorczość – studia przypadku

Literatura:

Laasch O., Conaway R.N. (2015) Principles of Responsible Management: Global Sustainability, Responsibility, and Ethics, CENGAGE

Uzupełniające pozycje:

Eggers W.D. i Macmillan P., (2014) „Rewolucja rozwiązań”, Wydawnictwo Poltext, Warszawa

Other reading recommended by the lecturer

Efekty uczenia się:

STUDENT(KA)

• Wiedza:

Zna podstawowe pojęcia z zakresu odpowiedzialnego zarządzania

Wie, jakie są uwarunkowania odpowiedzialnego zarządzania

Identyfikuje filary rozwoju zachowań i praktyk odpowiedzialnych w organizacji

• Umiejętności:

Rozpoznaje jak można wdrażać praktyki odpowiedzialnych zachowań w organizacji

Potrafi przeanalizować organizację w jej otoczeniu i rozpoznać niedociągnięcia w zakresie nieodpowiedzialnych zachowań i praktyk

Analizuje dostępne źródła informacji dotyczące inicjowania odpowiedzialnych zachowań i praktyk w organizacji

• Kompetencje społeczne:

Potrafi w świadomy sposób budować społeczne relacje z różnymi aktorami z otoczenia społeczno-gospodarczego

Doskonali swoje umiejętności pracy w zespole

Wyjaśnia jaka jest rola autorefleksji i krytycznego myślenia w rozwijaniu odpowiedzialnych zachowań i praktyk w organizacji

Metody i kryteria oceniania:

Praca kursowa zespołowa (80%), class activity (20%)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Dziewanowska, Marzena Starnawska
Prowadzący grup: Marzena Starnawska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)