Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Market Research

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-ERSM1MR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Market Research
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty dla studentów ERSAMUS na Wydziale Zarządzania UW w semestrze letnim
Przedmioty dla studentów ERSAMUS na Wydziale Zarządzania UW w semestrze zimowym
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Role of marketing research data in the marketing-mix decisions-making. Marketing research process. Problem definition, formulating objectives, gathering data. Quantitative, qualitative, and experimental research. Secondary, Syndicated, and primary data. Constructing marketing Research tools. Analysis and interpretation of data. Reporting the results.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

1 Introduction to Marketing Research

The Role of Marketing Research

Conducting Marketing Research or Buying Market Research Data

The Human Side of Marketing Research: Organizational and Ethical Issues

Polish and international market research companies

2 Consumer’s psychology

Decision making and cognitive biases

Role of cognitive processes and emotions

Needs and motivation

Use of trends in marketing research

3 The Marketing Research Process

Different stages of the research process

Brief for the research agency

Research offer

Research output

Activation workshops

4 Qualitative Research

Reasons for doing qualitative research

Recruitment for qual

Qualitative research methods

Projective techniques

5 Qualitative Research examples

Exploration

Brand research (positioning, image)

Advertisment research

6 Ethnography in marketing research

Role of ethnography

Fields of use

Techniques

Examples

7 Online qual research

Online research techniques

Supporting platforms (Miro, Mural, Mentimeter)

Online communities

8 Quantitative research

Sampling Designs and Sampling Procedures

Types of Sampling

Planning the Questionnaire

Questionnaire Design

Questioning and Types of Questions

Research examples

Statistical methods in quant

9 Segmentation research

Role of the segmentation in building and managing brands

Types of segmentation research and examples

10 Syndicate and desk research research

Primary and secondary research data

Examples and methodology of desk research

Examples of big syndicate research

11 Beyond consumers’ declarations

Neuromarketing research

Other non-direct research methods

12 Gamification in the marketing research

Role and functions of gamification

Examples of gamified research tools

Current research results on the role of gamification

Literatura: (tylko po angielsku)

Belk, R., Fisher, E. & Kozinets, R.V. (2012). Qualitative Consumer and Marketing Research. Sage Publishing.

Burns, A.C., Veeck, A. F. & Bush, R.F. (2017). Marketing Research 8th edition. Pearson.

Maison, D. (2018). Qualitative Marketing Research. Understanding Consumer Behaviour. Routledge.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Skills in preparing and conducting simple marketing research project, ability of practical applications of different marketing research techniques (e.g. surveys, observation, focus group interviews). Know-how in cooperation with marketing research agencies.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Mixed methods research project (qual+quant research – setup, fieldwork and reporting) – 70%

Brand research analysis – 30%

All the details will be provided during the first meeting.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Ścibor-Rylski
Prowadzący grup: Michał Ścibor-Rylski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)