International Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-IBP-IM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | International Marketing |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty dla 2 roku, 2 sem., stacjonarne, IBP |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem kursu jest przedstawienie i omówienie decyzji związanych z internacjonalizacją na poziomie strategicznym i taktycznym, biorąc pod uwagę specyfikę małych i średnich przedsiębiorstw. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs stanowi wprowadzenie do obszaru marketingu międzynarodowego, oferując studentom podstawy z zakresu zasad, strategii i praktyk niezbędnych do odniesienia sukcesu na globalnym rynku. Połączenie koncepcji teoretycznych i elementów praktycznych, pozwala na zgłębienie kluczowych zagadnień, takich jak strategie internacjonalizacji, wybór rynku, strategie wejścia, budowanie przewagi konkurencyjnej oraz dostosowania działań marketingowych do międzynarodowych rynków. Pod koniec kursu studenci zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności do radzenia sobie z złożonościami międzynarodowego marketingu, co pozwoli im opracowywać efektywne strategie rozwoju przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej. |
Pełny opis: |
Kurs stanowi wprowadzenie do obszaru marketingu międzynarodowego, oferując studentom podstawy z zakresu zasad, strategii i praktyk niezbędnych do odniesienia sukcesu na globalnym rynku. Połączenie koncepcji teoretycznych i elementów praktycznych, pozwala na zgłębienie kluczowych zagadnień, takich jak strategie internacjonalizacji, wybór rynku, strategie wejścia, budowanie przewagi konkurencyjnej oraz dostosowania działań marketingowych do międzynarodowych rynków. Pod koniec kursu studenci zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności do radzenia sobie z złożonościami międzynarodowego marketingu, co pozwoli im opracowywać efektywne strategie rozwoju przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej. Szczegółowe tematy obejmują: • Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego • Ogólne strategie małych i średnich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych • Decyzje związane z umiędzynarodowieniem: motywy i korzyści • Orientacje przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych • Selekcja rynku docelowego oraz produktu do sprzedaży na rynku zagranicznym • Strategie wejścia na rynki zagraniczne • Segmentacja i pozycjonowanie oferty na rynkach zagranicznych • Programowanie działań marketingowych (standaryzacja/adaptacja) w ramach decyzji produktowych, dystrybucyjnych, cenowych i promocyjnych. |
Literatura: |
Hollensen S., Essentials of Global Marketing, Pearson, 2nd ed., Harlow 2012 (literatura podstawowa) |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student/studentka: W zakresie wiedzy: • Zna i rozumie złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji i całej gospodarki w kontekście międzynarodowym, w tym zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego (K_W05) W zakresie umiejętności: • Potrafi prawidłowo interpretować złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji i całości gospodarki, w tym w kontekście globalnym, stosując właściwy dobór źródeł (K_U02) • Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie C1 Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego oraz specjalistyczną terminologią w zakresie marketingu międzynarodowego (K_U04) • Posiada zdolność do samokształcenia się, podnoszenia zdobytych kwalifikacji i wspierania innych w tym zakresie (K_U06) W zakresie kompetencji: • Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do złożonych sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji, sektora i całej gospodarki, w tym w kontekście globalnym (K_K01) • Gotów jest do przestrzegania i rozwijania zawodowych standardów etycznych (K_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt, egzamin, ocena ciągła 40% projekt, 40% egzamin, 20% ocena ciągła Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie 50% punktów. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.