Internet Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSdz2IMen |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Internet Marketing |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Konwersatoria English dla MSM i MSZFR dzienne Przedmioty 4EU+ (z oferty jednostek dydaktycznych) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Rosnący zasięg Internetu wymaga dostosowania działań marketingowych przedsiębiorstwa do zmieniających się warunków otoczenia. Kurs z zakresu marketingu internetowego adresowany jest do studentów, dla których omawiane zagadnienia są rozszerzeniem dotychczas zdobytej wiedzy i niezbędnym elementem kompetencji zawodowych. Kurs ma na celu zdobycie przez studentów aktualnej wiedzy z zakresu e-marketingu ze szczególnym naciskiem na zagadnienia z zakresu promocji online i wykorzystania mediów społecznościowych w działaniach marketingowych. Program obejmuje m.in. omówienie specyfiki marketingu w Internecie, form promocji online, procesu definiowania strategii promocji online oraz pomiaru wyników. Zagadnienia teoretyczne są ilustrowane przykładami z praktyki. Kurs stawia nacisk na aktywność studentów i zdobycie zarówno aktualnej wiedzy teoretycznej jak i praktycznych umiejętności przydatnych w przyszłej pracy zawodowej. |
Pełny opis: |
1. Nabywca w Internecie 2. Pojęcie i specyfika marketingu w Internecie 3. Mieszanka marketingowa w Internecie 4. Specyfika promocji online 5. Cele promocji online 6. Formy promocji online: • Strona internetowa • Search Engine Marketing (SEM) • E-mail marketing • Reklama online • Social media marketing • Mobile marketing • Online partnerstwo • Online Public Relations 7. Podejście omnichannel 8. Pomiar efektywności • Google Analytics • Social media analytics • Web listening • E-mail marketing i reklama online 9. Tworzenie strategii promocji online Osiągnięcie zdefiniowanych dla przedmiotu efektów uczenia się wymaga około 50-60 godzin pracy studenta. |
Literatura: |
1. Chaffey, D. i Ellis-Chadwick, F. (2012). Digital marketing: strategy, implementation and practice. Harlow: Pearson Education Limited. 2. Mazurek, G. (red.) (2018). E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext 3. Tuten, T. (2021). Social Media Marketing. Los Angeles: SAGE 4. Bianchi, A. (2021). Driving Consumer Engagement in Social Media: Influencing Electronic Word of Mouth. New York, London: Routledge |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA • Przedstawia wpływ Internetu na działania marketingowe i wybrane elementy mieszanki marketingowej • Opisuje zmiany zachowań konsumenckich na podstawie modelu ZMOT • Wyjaśnia pojęcie e-marketing • Opisuje różnice pomiędzy marketingiem tradycyjnym a marketingiem internetowym • Wymienia wady i zalety wybranych form promocji online • Przedstawia charakterystykę wybranych mediów społecznościowych i możliwości ich zastosowania w działaniach marketingowych • Wymienia i opisuje kryteria targetowania reklamy online • Podaje kryteria wyboru influencerów • Wymienia i opisuje wskaźniki efektywności promocji online UMIEJĘTNOŚCI • Dostosowuje wybór form promocji online do celów promocji • Opracowuje elementy strony internetowej w zależności od charakterystyki odbiorców i celów przedsiębiorstwa • Dostosowuje komunikację w poszczególnych mediach społecznościowych do ich charakterystyki • Dokonuje wyboru influencerów stosując odpowiednie kryteria • Opracowuje plan promocji online zmierzający do osiągnięcia założonych celów przedsiębiorstwa • Analizuje ruch na stronie internetowej z wykorzystaniem Google Analytics • Analizuje wpisy dotyczące marki, produktu, usługi czy przedsiębiorstwa z wykorzystaniem narzędzi web listening • Operacjonalizuje cele promocji online • Opracuje narzędzia pomiaru kampanii online POSTAWY • Dokonuje krytycznej analizy działań e-marketingowych w celu doskonalenia swojego warsztatu • Wykazuje otwartość na samodzielnie aktualizowanie i poszerzanie swojej wiedzy |
Metody i kryteria oceniania: |
• Test na platformie eNauka: max. 29 punktów • Obecność i aktywność na zajęciach: max. 21 punktów Aby zaliczyć przedmiot zależy zdobyć min. 15 punktów za test i w sumie min. 26 punktów. Obecność weryfikowana poprzez zapisanie listy uczestników na platformie Zoom w wybranym momencie zajęć. Aktywność uczestników odbywa się w formie wypowiedzi ustnych i za pośrednictwem funkcji chat. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.