Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Internet Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-MSdz2IMen
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Internet Marketing
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Konwersatoria English dla MSM i MSZFR dzienne
Przedmioty 4EU+ (z oferty jednostek dydaktycznych)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Rosnący zasięg Internetu wymaga dostosowania działań marketingowych przedsiębiorstwa do zmieniających się warunków otoczenia. Kurs z zakresu marketingu internetowego adresowany jest do studentów, dla których omawiane zagadnienia są rozszerzeniem dotychczas zdobytej wiedzy i niezbędnym elementem kompetencji zawodowych. Kurs ma na celu zdobycie przez studentów aktualnej wiedzy z zakresu e-marketingu ze szczególnym naciskiem na zagadnienia z zakresu promocji online i wykorzystania mediów społecznościowych w działaniach marketingowych. Program obejmuje m.in. omówienie specyfiki marketingu w Internecie, form promocji online, procesu definiowania strategii promocji online oraz pomiaru wyników. Zagadnienia teoretyczne są ilustrowane przykładami z praktyki. Kurs stawia nacisk na aktywność studentów i zdobycie zarówno aktualnej wiedzy teoretycznej jak i praktycznych umiejętności przydatnych w przyszłej pracy zawodowej.

Pełny opis:

1. Nabywca w Internecie

2. Pojęcie i specyfika marketingu w Internecie

3. Mieszanka marketingowa w Internecie

4. Specyfika promocji online

5. Cele promocji online

6. Formy promocji online:

• Strona internetowa

• Search Engine Marketing (SEM)

• E-mail marketing

• Reklama online

• Social media marketing

• Mobile marketing

• Online partnerstwo

• Online Public Relations

7. Podejście omnichannel

8. Pomiar efektywności

• Google Analytics

• Social media analytics

• Web listening

• E-mail marketing i reklama online

9. Tworzenie strategii promocji online

Osiągnięcie zdefiniowanych dla przedmiotu efektów uczenia się wymaga około 50-60 godzin pracy studenta.

Literatura:

1. Chaffey, D. i Ellis-Chadwick, F. (2012). Digital marketing: strategy, implementation and practice. Harlow: Pearson Education Limited.

2. Mazurek, G. (red.) (2018). E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext

3. Tuten, T. (2021). Social Media Marketing. Los Angeles: SAGE

4. Bianchi, A. (2021). Driving Consumer Engagement in Social Media: Influencing Electronic Word of Mouth. New York, London: Routledge

Efekty uczenia się:

WIEDZA

• Przedstawia wpływ Internetu na działania marketingowe i wybrane elementy mieszanki marketingowej

• Opisuje zmiany zachowań konsumenckich na podstawie modelu ZMOT

• Wyjaśnia pojęcie e-marketing

• Opisuje różnice pomiędzy marketingiem tradycyjnym a marketingiem internetowym

• Wymienia wady i zalety wybranych form promocji online

• Przedstawia charakterystykę wybranych mediów społecznościowych i możliwości ich zastosowania w działaniach marketingowych

• Wymienia i opisuje kryteria targetowania reklamy online

• Podaje kryteria wyboru influencerów

• Wymienia i opisuje wskaźniki efektywności promocji online

UMIEJĘTNOŚCI

• Dostosowuje wybór form promocji online do celów promocji

• Opracowuje elementy strony internetowej w zależności od charakterystyki odbiorców i celów przedsiębiorstwa

• Dostosowuje komunikację w poszczególnych mediach społecznościowych do ich charakterystyki

• Dokonuje wyboru influencerów stosując odpowiednie kryteria

• Opracowuje plan promocji online zmierzający do osiągnięcia założonych celów przedsiębiorstwa

• Analizuje ruch na stronie internetowej z wykorzystaniem Google Analytics

• Analizuje wpisy dotyczące marki, produktu, usługi czy przedsiębiorstwa z wykorzystaniem narzędzi web listening

• Operacjonalizuje cele promocji online

• Opracuje narzędzia pomiaru kampanii online

POSTAWY

• Dokonuje krytycznej analizy działań e-marketingowych w celu doskonalenia swojego warsztatu

• Wykazuje otwartość na samodzielnie aktualizowanie i poszerzanie swojej wiedzy

Metody i kryteria oceniania:

• Test na platformie eNauka: max. 29 punktów

• Obecność i aktywność na zajęciach: max. 21 punktów

Aby zaliczyć przedmiot zależy zdobyć min. 15 punktów za test i w sumie min. 26 punktów.

Obecność weryfikowana poprzez zapisanie listy uczestników na platformie Zoom w wybranym momencie zajęć. Aktywność uczestników odbywa się w formie wypowiedzi ustnych i za pośrednictwem funkcji chat.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)