Przedsiębiorczość społeczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-PSPOL-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorczość społeczna |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Zarządzania Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Zarządzania realizowane w CENT |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Przedmiot realizowany zdalnie. Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób. |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Konwersatorium daje możliwość zapoznania się z bardzo aktualnym i wzbudzającym zainteresowane zjawiskiem jakim jest przedsiębiorczość społeczna i społeczne start-upy. Daje uczestnikom możliwość przeanalizowania rozwiązań w jaki sposób ważne potrzeby społeczne i problemy społeczne współczesnej gospodarki i społeczeństwa mogą być przetransformowane na ciekawe okazje przedsiębiorcze. Studenci, poprzez zaangażowanie w dyskusję, analizę literatury i aktualnych materiałów ze świata biznesu, organizacji pozarządowych mają możliwość poznania takich rozwiązań, które są najbardziej skuteczne i stosowane na całym świecie |
Pełny opis: |
Celem konwersatorium jest zaprezentowanie aktualnych problemów i współczesnych zagadnień związanych z przedsiębiorczością społeczną studentom zdobywającym wiedzę na kierunkach niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem. W szczególności poruszane są takie zagadnienia jak: uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości społecznej, różnice między przedsiębiorczością społeczną a komercyjną, społeczny start-up i przedsiębiorczość społeczna, czynniki sukcesu biznesu społecznego; oddziaływanie społecznego biznesu na gospodarkę i społeczeństwo; modele biznesu społecznego. Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane praktycznymi przykładami dostosowanymi do potrzeb i specyfiki słuchaczy (studenci kierunków niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem). |
Literatura: |
Literatura podstawowa Materiały dostarczone przez prowadzących zajęcia. Literatura zalecana: Praszkier R., Nowak, A. (2012) „Przedsiębiorczość społeczna. Teoria i praktyka”, Warszawa, Wolters Kluwer Eggers W.D. i Macmillan P., (2014) „Rewolucja rozwiązań”, Wydawnictwo Poltext, Warszawa Osterwalder, A. i Pigneur, Y. (2012) „Tworzenie modeli biznesowych” Warszawa, One Press. (do 65 tys. znaków) |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu Przedmiotu (konwersatorium) osiągnięte zostaną efekty w następujących obszarach: • Wiedza: Zna podstawowe pojęcia z zakresu przedsiębiorczości społecznej Wie, jakie są uwarunkowania przedsiębiorczości społecznej w różnych gospodarkach i społeczeństwach Wie, w jaki sposób potrzeby i problemy społeczne mogą być zamienione na okazje przedsiębiorcze Zna pojęcie innowacji społecznej i identyfikuje różne rodzaje i źródła tejże innowacji Identyfikuje modele biznesu społecznego • Umiejętności: Rozpoznaje jak przekształcać potrzeby społeczne na okazje przedsiębiorcze Potrafi stworzyć model biznesu społecznego Analizuje dostępne źródła informacji dotyczące rozpoczynania i prowadzenia biznesu społecznego • Kompetencje społeczne: Potrafi w świadomy sposób budować społeczne relacje z różnymi interesariuszami z otoczenia społeczno-gospodarczego Doskonali swoje umiejętności pracy w zespole Wyjaśnia jaka jest rola autorefleksji i krytycznego myślenia w rozwijaniu przedsiębiorczości społecznej |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu wymaga aktywnego udziału w zajęciach, krótkich prac indywidualnych, projektu zespołowego wykonywanego w zespołach. Ocena ciągła |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.