Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Doctoral seminar - B

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-SD-ANG-DS-B
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Doctoral seminar - B
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

Celem zajęć jest ćwiczenie kompetencji badawczych potrzebnych do przeprowadzenia badań koniecznych do przygotowania rozprawy doktorskiej. Będziemy ćwiczyć zarówno umiejętności analizy (pojedynczych tekstów) jak i syntezy (tworzenie syntetycznego przeglądu literatury), stawiania ważnych pytań badawczych, operacjonalizacji zmiennych teoretycznych i projektowania sposobu testowania hipotez.

Pełny opis:

Będziemy ćwiczyć zarówno umiejętności analizy (pojedynczych tekstów) jak i syntezy (tworzenie syntetycznego przeglądu literatury), stawiania ważnych pytań badawczych, operacjonalizacji zmiennych teoretycznych i projektowania sposobu testowania hipotez.

Na zajęciach uczestnicy będą przedstawiać wyniki przeglądu literatury i własne pomysły badawcze.

Na listę omawianych zagadnień będą miały wpływ zainteresowania badawcze doktorantów.

Zaczniemy od przeglądu literatury dotyczącej przywództwa (patrz poniżej), analizy procedury eksperymentalnej testującej ryzyka efektywności zespołowej i analizy problemów metodologicznych w badaniach marketingowych.

Literatura:

Burke, C. S., Stagl, K. C., Klein, C., Goodwin, G. F., Salas, E., Halpin, S. M. (2006). What type of leadership behaviors are functional in teams? A meta-analysis. The leadership quarterly, 17, 288-307.

Derue, D. S., Nahrgang, J. D., Wellman, N., Humphrey, S. E. (2011). Trait and behavioral theories of leadership: an integration and meta-analytic test of their relative validity. Personnel Psychology, 64, 7-52.

Diebig, M., Bormann, K. C., Rowold, J. (2016). A double-edged sword: Relationship between full-range leadership behaviors and followers’ hair cortisol level. The Leadership Quarterly, 27(4), 684-696.

D’Innocenzo, L., Mathieu, J. E., Kukenberger, M. R. (2014). A meta-analysis of different forms of shared-leadership-team performance relationships, Journal of Management, 42(7), 1964-1991.

Eagly, A. H., Johannesen-Schmidt, M. C., van Engen, M. L. (2003). Transformational, transactional, and laissez-faire leadership styles: a meta analysis comparing women and men. Psychological Bulletin, 129(4), 569-591.

Emich, K.J. (2014). A social cognitive investigation of intragroup motivation: Transpersonal efficacy, effort allocation, and helping. Group Dynamics: Theory, Research, and Practice, 18, 203-221.

Emich, K.J., & Lu, L. (2017). He thought, she thought: The importance of subjective patterns to understanding team processes. Journal of Organizational Behavior, 38, 152-156.

Judge, T. A., Bono, J. E., Ilies, R. Gerhardt, M. W. (2002). Personality and Leadership: A Qualitative and Quantitative Review. Journal of Applied Psychology, 87(4), 765-780.

McClean, E., Martin, S.R., Emich, K.J., & Woodruff, T. The social consequences of voice: An examination of voice type and gender on leader emergence. Accepted at the Academy of Management Journal.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu student potrafi:

• zrobić syntetyczny przegląd literatury na wybrany temat,

• zidentyfikować słabe i mocne strony wybranego artykułu naukowego,

• zdefiniować problem badawczy dla potrzeb przygotowywanej rozprawy doktorskiej,

• przygotować wstępną koncepcję rozprawy,

• przygotować schemat i plan badań własnych.

Metody i kryteria oceniania:

Procentowy udział (w przybliżeniu) różnych metod dydaktycznych –

100%=60 h (w tym 18h w sali):

samodzielne studiowanie literatury 50%

wykłady (prowadzący) 10%

prezentacje (przygotowane przez uczestników) 20%

filmy 0%

dyskusje (także dłuższe wypowiedzi na platformie e-learningowej) 20%

gry, symulacje, etc… nie

Elementy oceny pracy uczestnika zajęć

kontrola obecności tak

ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) tak

śródsemestralne pisemne testy kontrolne sprawdzające znajomość literatury tak

śródsemestralne ustne testy kontrolne nie

końcowe zaliczenie/egzamin pisemne nie

końcowe zaliczenie/egzamin ustne nie

projekty - prezentacje lub inne oceniane formy tak

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)