Projektowanie interfejsów IoT
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-API-D4PI |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie interfejsów IoT |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
API-DZIENNE II STOPNIA - 4 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwinięcie kompetencji studentów w zakresie projektowania interfejsów użytkownika (UI) dla urządzeń Internetu rzeczy (IoT). Studenci będą mieli okazję pracy z narzędziem Figma i tworzenia w nim makiet produktów cyfrowych na różne nośniki. Zajęcia mają charakter praktycznych ćwiczeń - studiów przypadków w zakresie projektowania interfejsów. Aby przystąpić do zajęć wymagana jest znajomość programu Figma przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym. |
Pełny opis: |
Zagadnienia: 1. Projektowanie interfejsów na urządzenia Internetu rzeczy (IoT) m.in. wearables, smart home 2. Spacial design 3. Skeumorfizm, flat design, neumorfizm 4. Case studies: projektowanie komponentów 5. Unified interfaces 6. Interaktywne prototypy 7. Wprowadzenie do UX i Interakcji człowiek-komputer W trakcie przedmiotu realizowane będą praktyczne ćwiczenia oparte na rzeczywistych przykładach implementacji. |
Literatura: |
Eyal, N. (2014). Hooked: How to Build Habit-Forming Products. Penguin Books Krug, S. (2014). Nie każ mi myśleć! Helion Kuang, C., Fabricant, R. (2022). User Friendly. Karakter McEwen, A., Cassimally, H (2014). Designing the Internet of Things. Wiley John&Sons Rowland, C., Goodman, E., Charlier, M. (2015). Designing Connected Products. Helion. Winston, S. (2023). User Experience and User Interface. Designing Intuitive Experiences. Empowering Users in the IoT Era. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: · koncepcje i zasady projektowania interfejsów użytkownika · funkcje i narzędzia dostępne w programie Figma do projektowania UI · znaczenia hierarchii, układu, kolorów, typografii w tworzeniu interfejsów Absolwent potrafi: · tworzyć spójne projekty makiet i interaktywne prototypy w programie Figma · efektywnie korzystać z różnych narzędzi, w tym warstw, komponentów i efektów dostępnych w Figma · Projektować interfejsy na różne nośniki, w tym urządzania IoT · Korzystać z wytycznych projektowych dostawców systemów operacyjnych i wdrażać je do swoich projektów |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt, aktywność na zajęciach |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Gil | |
Prowadzący grup: | Andrzej Gil | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Gil | |
Prowadzący grup: | Andrzej Gil | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.