E-learningowy kurs języka polskiego A2 lektorat zdalny asynchroniczny (prowadzony na platformie, bez połączeń wideo)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3004-POLIA2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.0
|
Nazwa przedmiotu: | E-learningowy kurs języka polskiego A2 lektorat zdalny asynchroniczny (prowadzony na platformie, bez połączeń wideo) |
Jednostka: | Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej Dla Cudzoziemców "Polonicum" |
Grupy: |
Polish language course for foreigners Przedmioty 4EU+ (z oferty jednostek dydaktycznych) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Skrócony opis: |
Kurs jest przeznaczony do samodzielnej nauki. Oznacza to, że na początku każdego tygodnia otwiera się nowy moduł z instrukcjami, ćwiczeniami, nagraniami, filmami wideo itp. i ty decydujesz, ile i kiedy się uczysz. Na końcu każdego modułu znajduje się jednak krótki quiz - obowiązkowy dla wszystkich. Wyniki quizu są uwzględniane w ocenie końcowej. Testy zamykają się automatycznie w określonym czasie. W ramach kursu nie mamy przypisanych zajęć video online (na powiększeniu). W razie potrzeby konsultacja z prowadzącym w ramach dyżurów dla studentów. |
Pełny opis: |
- ludzie (relacje rodzinne, płeć, wiek, narodowość, język, zawód, wygląd, sposoby spędzania wolnego czasu); - dom/mieszkanie (rodzaj, położenie, rodzaje pomieszczeń, wyposażenie); - miejsca (miasta, instytucje publiczne, interesujące miejsca); - życie codzienne (czynności, sklepy, usługi, przedmioty, pieniądze, środki komunikacji, rzeczy codziennego użytku, praca); - jedzenie, picie (dania, potrawy, napoje, lokale); - zdrowie (higiena, samopoczucie, wizyta u lekarza); - środowisko (pogoda, klimat). Funkcje i pojęcia językowe: - nawiązanie kontaktu (przedstawianie się lub kogoś, przywitanie, pożegnanie, składanie życzeń, podziękowanie, przepraszanie, zapraszanie); - rozpoczynanie rozmowy, podtrzymywanie jej, kończenie; - pytanie, proszenie, proponowanie; - składanie oferty zrobienia czegoś; - wyrażanie niepewności, aprobaty, dezaprobaty, negacji; - wyrażanie sympatii, antypatii, nadziei, życzenia, zadowolenia, niezadowolenia. - ogólne reakcje i sposoby wyrażania: właściwości osób, niektórych obiektów; posiadania; relacji przestrzennych; relacji czasowych; możliwości, zdolności, konieczności. Zagadnienia gramatyczne: 1) Fonetyka, ortografia; wymowa głosek polskich, intonacja. 2) a. Fleksja imienna: - wybrane przypadki gramatyczne – narzędnik, biernik, dopełniacz (powtórzenie), miejscownik, mianownik liczby mnogiej, celownik, dopełniacz liczby mnogiej. b. Fleksja werbalna: - czas teraźniejszy, czas przeszły, czas przyszły; wprowadzanie do zagadnienia aspektu, użycie czasowników modalnych, tryb rozkazujący. 3) Składnia: Tworzenie pytań, szyk zdań pojedynczych, zdania złożone. Liczebniki główne i porządkowe dla wyrażania cech i godzin Użycie podstawowych przysłówków. *ze względu na zmiany wprowadzone przez administrację UW, wywołane COVID-19, opis zawarty w sylabusie mógł ulec nieznacznym zmianom. Wykladowcy udzielili Państwu stosownej informacji via USOSmail. |
Literatura: |
materiały online, materiały własne prowadzącego kurs A. Domańska, P.Kajak, K.Kołak, M.Stasieczek-Górna, A. Rabczuk, Zaczynamy. E-book do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie A. Polonicum. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student rozumie i potrafi stosować potoczne wyrażenia i bardzo proste wypowiedzi dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego. Potrafi formułować pytania z zakresu życia prywatnego dotyczące miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna i rzeczy, które posiada oraz odpowiadać na tego typu pytania itp. Potrafi przedstawić siebie i innych. Potrafi prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy. |
Metody i kryteria oceniania: |
- kontrola systematycznej, samodzielnej pracy; - bieżące przygotowywanie, aktywność, testy i zadania w każdym module; - test końcowy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.