Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-learningowy kurs języka polskiego A2 lektorat zdalny asynchroniczny (prowadzony na platformie, bez połączeń wideo)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3004-POLIA2
Kod Erasmus / ISCED: 08.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: E-learningowy kurs języka polskiego A2 lektorat zdalny asynchroniczny (prowadzony na platformie, bez połączeń wideo)
Jednostka: Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej Dla Cudzoziemców "Polonicum"
Grupy: Polish language course for foreigners
Przedmioty 4EU+ (z oferty jednostek dydaktycznych)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

języki obce

Skrócony opis:

Kurs jest przeznaczony do samodzielnej nauki. Oznacza to, że na początku każdego tygodnia otwiera się nowy moduł z instrukcjami, ćwiczeniami, nagraniami, filmami wideo itp. i ty decydujesz, ile i kiedy się uczysz. Na końcu każdego modułu znajduje się jednak krótki quiz - obowiązkowy dla wszystkich. Wyniki quizu są uwzględniane w ocenie końcowej. Testy zamykają się automatycznie w określonym czasie.

W ramach kursu nie mamy przypisanych zajęć video online (na powiększeniu).

W razie potrzeby konsultacja z prowadzącym w ramach dyżurów dla studentów.

Pełny opis:

- ludzie (relacje rodzinne, płeć, wiek, narodowość, język, zawód, wygląd, sposoby spędzania wolnego czasu);

- dom/mieszkanie (rodzaj, położenie, rodzaje pomieszczeń, wyposażenie);

- miejsca (miasta, instytucje publiczne, interesujące miejsca);

- życie codzienne (czynności, sklepy, usługi, przedmioty, pieniądze, środki komunikacji, rzeczy codziennego użytku, praca);

- jedzenie, picie (dania, potrawy, napoje, lokale);

- zdrowie (higiena, samopoczucie, wizyta u lekarza);

- środowisko (pogoda, klimat).

Funkcje i pojęcia językowe:

- nawiązanie kontaktu (przedstawianie się lub kogoś, przywitanie, pożegnanie, składanie życzeń, podziękowanie, przepraszanie, zapraszanie);

- rozpoczynanie rozmowy, podtrzymywanie jej, kończenie;

- pytanie, proszenie, proponowanie;

- składanie oferty zrobienia czegoś;

- wyrażanie niepewności, aprobaty, dezaprobaty, negacji;

- wyrażanie sympatii, antypatii, nadziei, życzenia, zadowolenia, niezadowolenia.

- ogólne reakcje i sposoby wyrażania: właściwości osób, niektórych obiektów; posiadania; relacji przestrzennych; relacji czasowych; możliwości, zdolności, konieczności.

Zagadnienia gramatyczne:

1) Fonetyka, ortografia; wymowa głosek polskich, intonacja.

2) a. Fleksja imienna:

- wybrane przypadki gramatyczne – narzędnik, biernik, dopełniacz (powtórzenie), miejscownik, mianownik liczby mnogiej, celownik, dopełniacz liczby mnogiej.

b. Fleksja werbalna:

- czas teraźniejszy, czas przeszły, czas przyszły; wprowadzanie do zagadnienia aspektu, użycie czasowników modalnych, tryb rozkazujący.

3) Składnia:

Tworzenie pytań, szyk zdań pojedynczych, zdania złożone. Liczebniki główne i porządkowe dla wyrażania cech i godzin

Użycie podstawowych przysłówków.

*ze względu na zmiany wprowadzone przez administrację UW, wywołane COVID-19, opis zawarty w sylabusie mógł ulec nieznacznym zmianom. Wykladowcy udzielili Państwu stosownej informacji via USOSmail.

Literatura:

materiały online, materiały własne prowadzącego kurs

A. Domańska, P.Kajak, K.Kołak, M.Stasieczek-Górna, A. Rabczuk, Zaczynamy. E-book do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie A. Polonicum.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student rozumie i potrafi stosować potoczne wyrażenia i bardzo proste wypowiedzi dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego. Potrafi formułować pytania z zakresu życia prywatnego dotyczące miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna i rzeczy, które posiada oraz odpowiadać na tego typu pytania itp. Potrafi przedstawić siebie i innych. Potrafi prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.

Metody i kryteria oceniania:

- kontrola systematycznej, samodzielnej pracy;

- bieżące przygotowywanie, aktywność, testy i zadania w każdym module;

- test końcowy.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)