Jak się uczyć (nie tylko) języków obcych?
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3005-LU9UCZY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Jak się uczyć (nie tylko) języków obcych? |
Jednostka: | Instytut Slawistyki Zachodniej i Południowej |
Grupy: |
Zajęcia fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć zostaną omówione zagadnienia związane z procesem efektywnego uczenia się. Poruszona zostanie tematyka dotycząca stylów uczenia się, planowania i organizacji własnej nauki, działania pamięci oraz technik ułatwiających naukę. Praktyczny trening technik efektywnego uczenia się pozwoli studentom łatwiej organizować naukę własną oraz aktywniej uczestniczyć w zajęciach uniwersyteckich. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć zostaną poruszone następujące zagadnienia: • rozpoznawanie swoich preferencji związanych z nauką • ustanawianie celów związanych z nauką • motywowanie się do nauki • zarządzanie sobą w czasie w kontekście nauki (planowanie nauki, zestawienie zadań i ustalanie priorytetów) • strategie uczenia się • sztuka zdawania egzaminów (przygotowanie, walka ze stresem, sposoby prezentacji siebie i swojej wiedzy). |
Literatura: |
Wybrane fragmenty z poniższych lektur: - Czerniawska E., Ledzińska M., Jak się uczyć, Bielsko-Biała 2008 - Plewka, C., Taraszkiewicz M., Uczymy się uczyć, Szczecin 2010 - Rudniański Jarosław, Jak się uczyć ?, Warszawa 1987. - Spitzer M., Jak uczy się mózg, Warszawa 2012 - Włodarski Z., Psychologia uczenia się, Warszawa 1998 - Żylińska M., Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń 2013 |
Efekty uczenia się: |
Student/ka zna i rozumie: - podstawowe koncepcje dotyczące uczenia się - podstawowe techniki ułatwiające uczenie się i zapamiętywanie w podstawowym zakresie – rodzaje pamięci i sposoby jej funkcjonowania - procesy związane z powstawaniem motywacji i utrzymywania jej. Student/ka potrafi: - łączyć wiedzę na temat uczenia się i działania pamięci z innymi aspektami funkcjonowania - określić swój styl uczenia się - wyznaczać swoje cele związane z nauką, ustalić priorytety i zaplanować proces uczenia się. Student/ka jest gotowa/gotów do: - wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów z uczeniem się. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na zaliczenie zajęć składają się: - aktywność i przygotowanie do zajęć - praca zaliczeniowa - sporządzenie planu własnej nauki - test końcowy. Dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność musi być zaliczona w sposób uzgodniony wcześniej z prowadzącym. Sposób wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji w pracach pisemnych i prezentacjach zaliczeniowych określają zapisy § 3 i 4 uchwały nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 roku. Szacowany rozkład pracy studenta: uczestniczenie w zajęciach: 30 h – 1 ECTS praca własna studenta i przygotowanie pracy zaliczeniowej: 60 h – 2 ECTS przygotowanie do zaliczenia: 60 h – 2 ECTS łącznie: 5 ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Jakubowska | |
Prowadzący grup: | Anna Jakubowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Jakubowska | |
Prowadzący grup: | Anna Jakubowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.