Badania w projektowaniu doświadczeń użytkownika
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3102-LBUE |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.7
|
Nazwa przedmiotu: | Badania w projektowaniu doświadczeń użytkownika |
Jednostka: | Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej |
Grupy: |
Przedmioty etnograficzne do wyboru |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Założenia (opisowo): | • Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatów i będą wymagały przygotowania do każdych zajęć, wykonywania na bieżąco prac domowych i przygotowania projektu grupowego na zaliczenie. • Wymagana jest znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym czytanie tekstów naukowych i branżowych. |
Skrócony opis: |
Badacz-etnolog ma umiejętności idealne do projektowania i badania doświadczeń użytkownika i tworzenia produktów cyfrowych. Podczas tych zajęć będzie miał okazję poznać podstawy projektowania i badań User Experience i nauczy się jak swoje umiejętności wykorzystać w praktyce biznesowej. |
Pełny opis: |
W ramach przedmiotu studenci uzyskają wiedzę na temat procesów projektowania doświadczeń użytkownika przy projektowaniu produktów cyfrowych i usług (User Centered Design, Service Design, Design Thinking). Poznają etapy procesu i narzędzia stosowane na każdym z nich. Szczególny nacisk będzie położony na narzędzia i techniki badawcze. Po zajęciach student będzie potrafił zaprojektować badanie doświadczeń użytkownika (tworzenie planu badawczego, kryteriów rekrutacji, scenariusza, kwestionariusza ankiety, harmonogramu), przeprowadzić je (wywiad pogłębiony i kontekstowy, testy użyteczności, desk research, analiza konkurencji), przeanalizować wyniki i zaprezentować je w sposób dostosowany do odbiorców (raport z badań, mapa empatii, persona, user journey). Elementem zajęć będzie również nauka opisu własnych projektów w portfolio badawczym i CV oraz przygotowanie do szukania pracy jako badacz doświadczeń użytkownika (UX Researcher) |
Literatura: |
Stickdorn M., Hormes M., Lawrence A., Schneider J., This is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World : a Practitioner's Handbook Stickdorn M., Schneider J., This is Service Design Thinking: Basics, Tools, Cases Merholtz P., Skinner K., Org Design for Design Orgs. Building and managing in-house design teams. Gunn W., Otto T., Smith R. C., Design Anthropology. Theory and practice Goodwin K., Designing for the digital age Cooper A., Reimann R., Cronin D., Noessel C., About face 4 Mościchowska I., Rogoś-Turek B., Badania jako podstawa projektowania user experience Rubin J., Chisnell D., Handbook of Usability Testing, Second Edition: How to Plan, Design, and Conduct Effective Tests |
Efekty uczenia się: |
Osoba kończąca przedmiot: • Zna podstawowe pojęcia z obszaru Human-Computer Interaction i Design Anthropology • Zna procesy projektowania zorientowanego na użytkownika i narzędzia w nich stosowane (User Centered Design, Service Design, Design Thinking) • Potrafi stosować narzędzia badawcze stosowane w praktyce biznesowej projektowania doświadczeń użytkownika: wywiad indywidualny i kontekstowy, test użyteczności, desk research, analizę konkurencji • Potrafi przeanalizować wyniki badania i je prezentować (raport, mapa empatii, persona, user journey) • Potrafi zaprezentować swoje umiejętności i doświadczenie pracodawcy |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena składa się z: • Aktywnej pracy na zajęciach (omawiane teksty i wykonywane ćwiczenia) • Prac domowych • Projektu na zaliczenie w grupach (realizacja badania w użytkownikami i prezentacja wyników) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.