Społeczne konteksty muzyki popularnej (moduł VI)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3106-SKMP-W |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.2
|
Nazwa przedmiotu: | Społeczne konteksty muzyki popularnej (moduł VI) |
Jednostka: | Instytut Muzykologii |
Grupy: |
III rok I st. Muzykologia Przedmioty modułowe dla III r. (moduł VI) |
Punkty ECTS i inne: |
1.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Przedmiot poświęcony jest społecznemu funkcjonowaniu muzyki popularnej. Aspekty czysto muzykologiczne (forma, styl, harmonia, melodyka, etc.) ustępują tu miejsca szerokiej sieci zagadnień społeczno-kulturowych, w które ujęta jest muzyka popularna. |
Skrócony opis: |
Przedmiot poświęcony jest społecznemu funkcjonowaniu muzyki popularnej. Aspekty czysto muzykologiczne (forma, styl, harmonia, melodyka, etc.) ustępują tu miejsca szerokiej sieci zagadnień społeczno-kulturowych, w które ujęta jest muzyka popularna. |
Pełny opis: |
Zajęcia "Społeczne konteksty muzyki popularnej (moduł 6)" koncentrują się na pozamuzycznych (a więc nieczęsto podejmowanych przez tradycyjną muzykologię) zagadnieniach muzyki popularnej. Główne obszary, które zostaną omówione na wybranych przykładach to: Muzyka popularna a polityka Muzyka popularna a religia Muzyka popularna a prawa obywatelskie Muzyka popularna a gender Muzyka popularna a rynek muzyczny |
Literatura: |
Gino Castaldo, "Ziemia obiecana: kultura rocka 1945-1994", Wyd. Znak, Kraków 1997 Paul Friedlander "Rock And Roll: A Social History" Westview Press 2006 Mirosław Pęczak, "Mały słownik subkultur młodzieżowych", Wyd. Semper, Warszawa 1992 Steve Turner "Głód niebios: rock & roll w poszukiwaniu zbawienia", wyd. Znak, Krakrów 1997 |
Efekty uczenia się: |
Znajomość kluczowych kontekstów społecznych mzuyki popularnej. Rozumienie procesów kształtujących klasycznego rocka, jego kontekstu socjologicznych i filozoficznych. Wskazanie symbolicznych elementów kultury rockowej: bunt, niezależność, gitara, włosy, LSD, grupa rockowa, muzyka jako wehikuł, koncert rockowy jako rytuał, wpływ filozofii wschodniej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca na zajęciach obejmuje: lektury, dyskusje i referaty. Na ocenę końcową składać się będą: frekwencja, ocena z pracy pisemnej. |
Praktyki zawodowe: |
ND |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Gradowski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Gradowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Gradowski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Gradowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.