Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język reklamy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3302-2JR1-Z
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język reklamy
Jednostka: Instytut Germanistyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: niemiecki
Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć "Język reklamy" jest zapoznanie studentów 1 roku studiów II stopnia z określonym językiem używanym w promocjach i reklamach.

Pełny opis:

Celem zajęć Język reklamy jest zapoznanie studentów 1 roku studiów II stopnia z określonym językiem używanym w promocjach i reklamach. Obok umiejętności językowych studenci nabywają wiedzę ogólną dotyczącą reklamy używanej przez sklepy internetowe oraz na aukcjach internetowych, jak również promocji i marketingu korporacyjnego. Istotnym elementem kursu jest opanowanie określonego języka używanego w marketingu i środowisku komercyjnym. Zajęcia są również oparte na analizie konkretnych przypadków z obszaru biznesowego BPO (case study).

Punkty ciężkości zajęć to:

1. Reklama w sklepach internetowych

2. Aukcje internetowe

3. Reklama w branży BPO na podstawie Sitel Polska i Acticall Sitel Group.

4. Social Media językiem reklamy – kiedy, co i gdzie, aby uzyskać max. efektywność

Literatura:

- Materiały autorskie

- Wybrane materiały firmowe i korporacyjne

- Wybrane case studies

- Wybrane teksty z podręczników akademickich

- Wybrane teksty prasowe

- Wybrane audycje radiowe

- Wybrane programy telewizyjne

- Wybrane portale internetowe

Efekty uczenia się:

Student potrafi zrozumieć usłyszaną lub przeczytaną wypowiedź opartą o słownictwo specjalistyczne z danej dziedziny. Umie streścić

wypowiedzi pochodzące z różnych źródeł mówionych i pisanych i odtworzyć zawarte w nich informacje. Potrafi dokonać analizy tekstu,

wykresu lub wypowiedzi i wykorzystać pozyskane informacje do utworzenia własnych tekstów. Jest w stanie zinterpretować dane

statystyczne z wybranych dziedzin i porównać usłyszane lub przeczytane wypowiedzi pochodzące z różnych źródeł. Student potrafi

spontanicznie zareagować w rozmowie telefonicznej oraz pisemnie wyrazić treści, promujące dany produkt bądź usługę, wykazuje się przy

tym znajomością słownictwa i różnych odcieni znaczeniowych bądź gry słów, koniecznej do redakcji np. tekstu reklamowego. Posiada

dobrą znajomość wyrażeń potrzebnych do promocji regionu turystycznego, potrafi dokonać selekcji informacji z różnych źródeł i

przetłumaczyć tekst promocyjny z uwzględnieniem różnic kulturowych w danej dziedzinie. Redagując teksty potrafi zastosować środki

stylistyczne i zachować wymagania formalne dla danego rodzaju tekstu. Potrafi w mowie i w piśmie zredagować dłuższą wypowiedź

nastawioną na osiągnięcie określonego celu.

Symbol efektów uczenia: K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_W05, K_W06, K_U01, K_U02, K_K02, K_U03, K_K04

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia semestru jest spełnienie wszystkich wymogów stawianych przez prowadzącego, w tym w szczególności zaliczenie zadań pisemnych i ustnych realizowanych na zajęciach w trakcie trwania semestru. Ponadto warunkiem zaliczenia semestru jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ireneusz Gaworski
Prowadzący grup: Birgit Sekulski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)