Nowe technologie w nauczaniu języka portugalskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3305-NTNP-U |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.0
|
Nazwa przedmiotu: | Nowe technologie w nauczaniu języka portugalskiego |
Jednostka: | Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich |
Grupy: |
Plan specjalności brazylijskiej 1 rok 2 stopnia Plan specjalności brazylijskiej 2 rok 2 stopnia Plan specjalności portugalskiej 1 rok 2 stopnia Plan specjalności portugalskiej 2 rok 2 stopnia Przedmioty do wyboru dla specjalności portugalskiej studiów 2 stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | portugalski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Język Portugalski (poziom A2/B1). Informatyka (poziom podstawowy). |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Nowe Technologie w Nauczaniu Języka Portugalskiego (NTNJP) ma na celu nakreślenie studentom dalszego rozwoju związanego z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych i ich zastosowanie w działaniach związanych z językiem portugalskim. |
Pełny opis: |
Nowe Technologie w Nauczaniu Języka Portugalskiego (NTNJP) ma jako główne cele: Przekazywanie aktualnych szkoleń w zakresie wykorzystania oprogramowania do celów edukacyjnych lub pokrewnych. Poznania przez studentów narzędzi technologicznych dostępnych w celu wsparcia działalności dydaktycznej portugalskiej Pracę nad Gramatyką Portugalską (składnia, ortografia, interpunkcja, środków stylistyczne) w wielu portugalskich kontekstach nauczania. Praktykę procesów tworzenia (testy, karty pracy, tabele, prezentacje, itp.), korekta naukowa tekstów z wykorzystaniem technologii informacyjnych.. Ćwiczenia samodzielną i zespołową proces pisania. Poprawa poziomu zrozumienia i tworzenia w języku portugalskim Ostatecznym celem jest rozwijanie umiejętności w języku portugalskim w zakresie działalności edukacyjnej, odwołując się do takich zasobów technologicznych i opracowania niestandardowych metod i technik podejścia do nauczania języka portugalskiego. Program: 1 Pojęcia Wstępne 1.1 Cechy 1.2 Podstawowe Pojęcia 1.3 Obszary Zastosowań ICT w Edukacji 1.4 Działanie Komputera (podstawy) 1.5 Systemy Operacyjne 1.6 Bezpieczeństwo Komputerów 2 Słowo Tworzenie 2.1 Podstawowe Pojęcia 2.2 Tworzenie Dokumentu 2.3 Edycja Oraz Formatowanie Dokumentu 2.4 Funkcje Zaawansowane (makra) 3 Przedstawienia 3.1 Podstawowe Pojęcia 3.2 Tworzenie Prezentacji 3.3 Pokaz Slajdów 4 Arkusz 4.1 Podstawowe Pojęcia 4.2 Tworzenie Arkusza Kalkulacyjnego 4.3 Arkusz Kalkulacyjny Jako Narzędzia Ewaluacyjna 4.4 Wykresy Oraz Listy 5 Internet 5.1 Podstawowe Pojęcia 5.2 Netykieta 5.3 Web 2.0 5.4 Komunikacja I Informacja w Internecie 6 Oprogramowanie Do Nauczania Języka 6.1 e-Learning Oraz Blended Learning 6.2 e-Learning Oraz Personal Learning Environment (PLE) 6.3 Zasoby Online Dla Nauczania Języków 7 Inne Funkcje Audiowizualny |
Literatura: |
Microsoft Word 2010 : wersja polska / Joyce Cox, Joan Lambert ; [tł. Ewa Hadała-Mikołajczuk].Warszawa : Wydawnictwo RM, cop. 2012. Excel 2013 PL / John Walkenbach ; [tł. Piotr Ćieślak].Gliwice : Helion, cop. 2014. Microsoft PowerPoint 2010 : wersja polska / Joyce Cox, Joan Lambert ; [tł. Anna Puziewicz].Warszawa : Wydawnictwo RM, cop. 2012. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie - miejsce i znaczenie nauk humanistycznych w systemie nauk oraz ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną (K_W01); - metodologię badań w dyscyplinach, w których prowadzony jest kierunek studiów (K_W03); - zasady dotyczące wiedzy językowej niezbędnej w profesjonalnej analizie i interpretacji tekstów reprezentujących różne rejestry i style funkcjonalne języka kierunkowego (portugalski) (K_W05); Umiejętności: absolwent potrafi - z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów - wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje (K_U01); - posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla dyscyplin, w których prowadzony jest kierunek studiów, w typowych sytuacjach profesjonalnych (K_U04); Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do - podnoszenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych w zakresie języka portugalskiego, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności (K_K02). |
Metody i kryteria oceniania: |
Homologacji: obecność i aktywny udział. Pod koniec semestru - Praca/Test kontrolne - Maksymalnie 100 punktów: od 94 punktów - 5 (bardzo dobra) od 88 punktów - 4+ (dobry +) od 82 punktów - 4 (dobry) od 76 punktów – 3+ (dostateczny +) od 70 punktów – 3 (dostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.