Redakcja tekstów naukowych w języku portugalskim III (B)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3305-RTNB3-2U |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.3
|
Nazwa przedmiotu: | Redakcja tekstów naukowych w języku portugalskim III (B) |
Jednostka: | Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich |
Grupy: |
Plan specjalności brazylijskiej 2 rok 2 stopnia Plan specjalności portugalskiej 2 rok 2 stopnia Przedmioty podstawowe dla 2 roku studiów 2 stopnia, specjalność brazylijska Przedmioty podstawowe dla 2 roku studiów 2 stopnia, specjaność portugalska |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | portugalski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | (tylko po angielsku) Conhecimento de português ao nível C1 (QECR) |
Tryb prowadzenia: | lektura monograficzna |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu na celu rozwinięcie umiejętności dokładnego pisania pracy pod koniec kursu w języku portugalskim, rozwinięcie umiejętności tworzenia wysokiej jakości tekstów akademickich i naukowych oraz pomoc uczniom w uzyskaniu większej niezależności w zakresie strategii doskonalenia pismo. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zachęcenie do refleksji nad procesem uniwersyteckim; wykonuj ćwiczenia praktyczne w klasie i poza klasą. Tematy objęte w trakcie roku akademickiego (pierwszy i drugi semestr): - Pogłębienie tematów końca pracy oczywiście. - Charakterystyka dyskursu akademickiego: tekstalizacja, argumentacja - Aspekty opracowania i edycji tekstów naukowych - Gatunki tekstowe: monografia, artykuł, streszczenie, recenzja, esej - Czytanie tekstów literackich i naukowych z zakresu nauk o języku, literatury, historii oraz kulturoznawstwa i religioznawstwa - Produkcja tekstów akademickie i naukowych Wykorzystane zostaną teksty naukowe i prace końcowe wybrane przez wykładawca. |
Literatura: |
Barzotto, Valdir Heitor. Leitura e produção de textos: limites e relações intersubjetivas. In: CALIL, E.. (Org.). Trilhas da Escrita- Autoria, leitura e ensino. 1ed.São Paulo: Cortez, 2007, v. 1, p. 159-170. Birkenstein, Cathy, and Gerald Graff. They Say/I Say: The Moves That Matter in Academic Writing. WW Norton & Company, 2017. Marcuschi, Luiz Antônio. Produção textual, análise de gêneros e compreensão. São Paulo: Parábola, 2008. Vieira, Francisco Eduardo e Carlos Alberto Faraco. "Escrever na universidade: fundamentos. São Paulo: Parábola, 2019. Dla każdego tematu podczas zajęć zostaną podane inne szczegółowe odniesienia bibliograficzne. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - Student rozpoznaje strukturalne cechy tekstu naukowego i akademickiego oraz otrzymuje zauktualizowaną wiedzę dot. użycia software’u wspierającego pracę badawczą (K_W01, S1K_ W01, S2K_ W01, S3K_ W01, S4K_ W01); - Student (roz)poznaje podstawowe koncepty i reguły z zakresu własności intelektualnej i ochrony praw autorskich jak i konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej (K_W01 e K_W03, S1K_ W01, S2K_ W01, S3K_ W01, S4K_ W01); - Student poznaje terminologię, teorię i metodologię używaną w polach badawczych i dyscyplinach naukowych odpowiednich do badań iberyjskich, biorąc pod uwagę relacje między etyką a pracą naukową (K_W01, S1K_ W01, S2K_ W01, S3K_ W01, S4K_ W01). KOMPETENCJE - Student potrafi zrozumieć i tworzyć prace akademickie i naukowe po portugalsku (K_U01, K_U05, S1K_ U05, S1K_U06, S2K_ W03, S2K_ W05, S3K_ U04, S3K_ U05, S4K_ W01,S4K_ W03); - Student potrafi używać strategii retorycznych aby podsumować, analizować i przekonywać z naciskiem na specyfikę tekstów akademickich (K_U02, S2K_ U02, S3K_ U02, S4K_ U02); - Student potrafi pracować z gramatyką j. Portugalskiego (dostosowanie stylistyki, poprawna ortografia, interpunkcja i środki stylistyczne) ) (K_U03, K_U04, S2K_ U03, S2K_ U04, S3K_ U03, S4K_ U03, S4K_ U04); - Student potrafi wykorzystywać różne procesy tworzenia (tekstów, bibliografii, etc), sprawdzać (samodzielnie) i poprawiać tekst naukowy z zastosowaniem technologii informacyjnych (K_U01, K_U05, S1K_ U05, S1K_U06, S2K_ W03, S2K_ W05, S3K_ U04, S3K_ U05, S4K_ W01,S4K_ W03). KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Student (współ)tworzy teksty (K_K01, S2K_ K01, S3K_ K01, S4K_ K01); - Student poprawia swój performance z zakresu: - produkcji tekstów akademickich (poprzez dyskusję technik analizy krytycznej), - recenzji i zastosowania norm dot. procesu tworzenia tekstu naukowego -badań aukowych prezentowanych w formie referatu (K_K02, K02 S2K_, K02 S3K_, K02 S4K_). |
Metody i kryteria oceniania: |
Rozważone zostaną następujące metody oceny: - frekwencja - 40% - zadania pisemne (nie mniej niż 3) - 60% Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć. |
Praktyki zawodowe: |
- |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Samuel Figueira Cardoso | |
Prowadzący grup: | Samuel Figueira Cardoso | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia: | lektura monograficzna |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zachęcenie do refleksji nad procesem uniwersyteckim; wykonuj ćwiczenia praktyczne w klasie i poza klasą. Tematy objęte w trakcie roku akademickiego (pierwszy i drugi semestr): - Pogłębienie tematów końca pracy oczywiście. - Charakterystyka dyskursu akademickiego: tekstalizacja, argumentacja - Aspekty opracowania i edycji tekstów naukowych - Gatunki tekstowe: monografia, artykuł, streszczenie, recenzja, esej - Czytanie tekstów literackich i naukowych z zakresu nauk o języku, literatury, historii oraz kulturoznawstwa i religioznawstwa - Produkcja tekstów akademickie i naukowych Wykorzystane zostaną teksty naukowe i prace końcowe wybrane przez wykładawca. |
|
Literatura: |
Birkenstein, Cathy, and Gerald Graff. They Say/I Say: The Moves That Matter in Academic Writing. WW Norton & Company, 2017. Marcuschi, Luiz Antônio. Produção textual, análise de gêneros e compreensão. São Paulo: Parábola, 2008. Vieira, Francisco Eduardo e Carlos Alberto Faraco. "Escrever na universidade: fundamentos. São Paulo: Parábola, 2019. Dla każdego tematu podczas zajęć zostaną podane inne szczegółowe odniesienia bibliograficzne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.