University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Resocialisation processes in penal institutions

General data

Course ID: 3401-SEML-ODRz
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Resocialisation processes in penal institutions
Name in Polish: Oddziaływania resocjalizacyjne w instytucjach penalnych
Organizational unit: Institute of Social Prevention and Resocialisation
Course groups: (in Polish) Przedmioty Instytutu Profilaktyki i Resocjalizacji (zaoczne)
Bachelor seminars (weekend program)
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

B.Sc. seminars

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Wspieranie rozwoju umiejętności i kompetencji studentów w dziedzinie przygotowania pracy dyplomowej.

Full description: (in Polish)

Wspieranie uczestników seminarium w wyborze tematu oraz celu badan, zaplanowaniu procedury, organizacji i realizacji badan, opracowaniu wyników badan w formie przewidzianej dla pracy licencjackiej

Wdrażanie uczestników seminarium do poszukiwania, analizowania i krytycznego spożytkowania literatury przedmiotu.

Wdrażanie do prowadzenia badań empirycznych (zwłaszcza terenowych) oraz ich realizacja, weryfikowanie założeń teoretycznych, wyciąganie wniosków naukowych, przedstawienie ich w formie pisemnej, graficznej, statystycznej

Udzielanie wskazówek i pomocy m.in. w (merytorycznym, redakcyjnym, technicznym, edytorskim) przygotowaniu i zaprezentowaniu pracy dyplomowej

Bibliography: (in Polish)

Franciszek Bereźnicki, Prace magisterskie z pedagogiki, Kraków Impuls2008

Literatura uzupełniająca

Skorny Z., Prace magisterskie z psychologii i pedagogiki, Warszawa: WSiP 1984

Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 1997

Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999

Nęcka E., Stocki R., Jak pisać prace naukowe z psychologii, Kraków: Universitas 1993.

Learning outcomes: (in Polish)

Umiejętność samodzielnego wykonania terenowych badań empirycznych, opracowanie materiału badawczego, wyciagnięcie wniosków naukowych, weryfikacja założeń badawczych, zaprezentowanie wyników badań empirycznych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

W semestrze zimowym Uzgodnienie metodologii badań, zamknięcie rozdziału metodologicznego i przeprowadzenie badań pilotażowych. oddanie co najmniej jednego rozdziału z części teoretycznej pracy dyplomowej W semestrze letnim oddanie kolejnych rozdziałów z części badawczej pracy dyplomowej, poprawnie napisanych od strony warsztatowej (przypisy, schematy, tabele itp.) oraz założeń badawczych (jeśli praca jest empiryczna lub uzasadnienie analizy teoretycznej, jeśli praca jest teoretyczna).

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-a1f734a9b (2025-06-25)