Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauka języka hiszpańskiego (3) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa oraz kultura obszarowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3700-CS1-3a-NHIS-1
Kod Erasmus / ISCED: 09.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literatura i językoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Nauka języka hiszpańskiego (3) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa oraz kultura obszarowa
Jednostka: Wydział "Artes Liberales"
Grupy: Nauczanie języków nowożytnych z wykorzystaniem elementów językoznawstwa
Przedmioty dla III roku programu kulturoznawstwo - cywilizacja śródziemnomorska (od 2019/20)
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Kurs ten jest przeznaczony dla studentów, którzy znają język hiszpański przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (B1).

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Nauka języka nowożytnego - hiszpańskiego na poziomie sprawności językowej B2 (wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). JĘZYK I KULTURA

Pełny opis:

Szczegółowy opis przedmiotu oraz zakres tematów jest podany przez Lektora w aktualnym cyklu dydaktycznym.

Literatura:

Podana przez Wykładowcę w aktualnym cyklu dydaktycznym.

Efekty uczenia się:

Efekty przedmiotowe na poziomie B2 takie jak dla lektoratów UW.

Po ukończeniu przedmiotu

Wiedza: Student zna i rozumie

- kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza – język hiszpański (B2), zgodnie z normą Europejskiego System Opisu Kształcenia Językowego - K_W08, K_W09

- rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jej specjalności.K_W17

-szeroki zakres trudnych, dłuższych tekstów (prasowych, naukowych) - K_W17

Umiejętności: Student potrafi

- samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji /przeczytanego tekstu w języku hiszpańskim

- posługiwać się językiem hiszpańskim na poziomie B2 (rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych odpowiednich do poziomu, aktywne używanie technicznego słownictwa, pisanie tekstów: listy formalne, artykuły, krótkie opowiadania) - K_U11, K_U12, K_U13, K_K10

- porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron, K_U12, K_U13

- formułować przejrzyste wypowiedzi ustne i pisemne w szerokim zakresie tematów, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących

przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.K_U12, K_U13

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do

- pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania K_K04

- zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych - K_K06

- zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji

Śródziemnomorza K_K08

- aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku hiszpańskiego, szanując poglądy partnerów. K_K10

Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się

Student zna i rozumie

W_W08 kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza

K_W09 najważniejszych twórców kultury europejskiej

K_W17 znaczenia kompleksowej natury języka w badaniach filologicznych i kulturoznawczych, zapoznał się z założeniami semiotyki języka i kultury

Student potrafi

K_U11, potrafi: samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w wybranym języku Śródziemnomorza

K_U12, potrafi posługiwać się wybranym językiem Śródziemnomorza na poziomie B2

K_U13 przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów, posługując się podstawowymi narzędziami cyfrowymi oraz przydatnymi do tych celów zasobami Internetu.

Student jest gotów do

K_K04 realizowania planu pracy własnej, będącej wkładem w dane zajęcia, zgodnie z wytycznymi prowadzącego

K_K06, zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych

K_K08, zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza

K_K10 aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin/ Test

Los criterios a tomar en cuenta para la evaluación final son de dos tipos.

1.- Calificación de proceso: 50% de la nota final.

2.- Examen oral: 50% de la nota final.

Praktyki zawodowe:

• La argumentación: acordar y rebatir (expresar acuerdo o desacuerdo). •

Expresar opiniones, sentimientos, gustos y emociones. • Expresión de

consejos y buenos deseos. • Formas que se prestan a confusión y formas

dudosas. • Fraseología, parónimos y homónimos. • Expresiones idiomáticas, modismos y frases hechas. • Estructuras habituales en la correspondencia. • Descripción del carácter y la personalidad. • Costumbres y tradiciones. • Tiempos de subjuntivo: forma, función, uso y significación. • La condición en español: tipología de las oraciones condicionales. • Construcciones oracionales. • Estudio de formas y estructuras gramaticales conflictivas. • Pronombres relativos. • Perífrasis verbales. • El estilo indirecto. • Conectores discursivos. • Textos formales e informales de tipo social.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 90 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marcos Arcaya Pizarro
Prowadzący grup: Marcos Arcaya Pizarro, Begoña Matilla Soloaga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)