Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kryzys klimatyczny w ujęciu społeczno-kulturowym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3700-KON390-AL
Kod Erasmus / ISCED: 14.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Kryzys klimatyczny w ujęciu społeczno-kulturowym
Jednostka: Wydział "Artes Liberales"
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Bardzo dobra znajomość jęz. angielskiego (większość lektur będzie po angielsku)

Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone społeczno-kulturowym aspektom zmian klimatycznych, które czerpać będą przede wszystkim z badań prowadzonych przez socjologów i antropologów społeczno-kulturowych. W czasie seminariów omówimy w jaki sposób zmiany klimatu, takie jak podnoszący się poziom wody czy przegrzewanie, z jednej strony są efektem działań człowieka, a z drugiej wpływają na życie codzienne ludzi w różnych częściach świata. Przyjrzymy się temu, jak nauki społeczne i humanistyczne podchodzą do badania kryzysu klimatycznego, i jakie znaczenie takie badania mogą mieć dla procesu rozumienia zmian klimatu, oraz reagowania na te zmiany, na poziomie jednostkowym i instytucjonalnym.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)