Academic writing and speaking
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3800-KOG-AWS |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Academic writing and speaking |
Jednostka: | Wydział Filozofii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe, kognitywistyka, studia stacjonarne, pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest przygotowanie studentów do naukowych wystąpień publicznych w języku angielskim oraz nauka pisania podstawowych tekstów naukowych (i.a. abstrakt, raport z badań, recenzja) w języku angielskim. |
Pełny opis: |
Course topics: Academic presentations Students learn how to structure and successfully deliver an academic presentation. Giving credit to others Students learn to distinguish between different kinds of input others might have into their work and give those people appropriate credit (proportional to the input they provided). Style Students learn about the most important stylistic requirements for writing an academic paper: formality, efficiency, modesty, clarity, coherence. Paragraph as the basic unit of composition Students discover the structure of paragraphs and gain knowledge of how to interconnect them. This is the further exploration of the requirement of coherence. Writing an abstract Students learn how to compose an academic abstract. Writing an article review. Students learn how to write an article review. Writing a research report. Students learn how to communicate the results or findings of a research project via a research report. The structure of an argumentative essay. Students discover the structure of an argumentative essay. Designing a research poster. Students learn how to design a concise and attractive poster to help publicize their research. |
Literatura: |
D. Bell, Passport to Academic Presentations, Reading, Garnet Education 2008 L. J. Zwier, Building Academic Vocabulary, Ann Arbor, Michigan, University of Michigan Press 2002 A.P. Martinich, Philosophical Writing: An Introduction, Third Edition, Padstow, Cornwall, Blackwell Publishing 2005 E. Van Geyte, Writing, Learn to Write Better Academic Essays, London, Collins 2013 A. Stillman, Grammatically Correct: The Writer’s Essential Guide to Punctuation, Spelling, Style, Usage and Grammar, Cincinnati, Ohio, Writer’s Digest Books 1997 Komitet Etyki w Nauce Polskiej Akademii Nauki, Dobre obyczaje w nauce. Zbiór zasad i wytycznych, trzecie wydanie, 19 października 2000 |
Efekty uczenia się: |
Nabyta wiedza: - wie, jak należy cytować źródła informacji, stosując trafne parafrazy i nie popełniając plagiatu [K_W19] - zna różnice między językiem pisanym a mówionym oraz między potocznym a naukowym [K_W10] Nabyte umiejętności: - umie przygotować jasne i zwięzłe prezentacje [K_U19, K_U20, K_U21, K_U22, K_U23] - potrafi parafrazować i podsumowywać w języku obcym [K_U11, K_U21, K_U22, K_U23] - potrafi przeprowadzić argumentację w języku obcym [K_U05, K_U06, K_U23] - umie przedstawić w języku obcym wyniki badań [K_U20, K_U23] Nabyte kompetencje społeczne: - umie podjąć dyskusję w języku obcym [K_K10, K_K11] - sprawnie funkcjonuje w sytuacji ekspozycji społecznej [K_K09] - jasno, zrozumiale dla innych i przekonywająco formułuje swoje wypowiedzi w języku obcym [K_K02, K_K07] - potrafi pracować w grupie, posługując się językiem angielskim [K_K03, K_K04, K_K08] |
Metody i kryteria oceniania: |
- Metody weryfikacji efektów uczenia się: Ocena wystawiana na podstawie testów z tematyki kursu, prac pisemnych, wygłoszonej na zajęciach prezentacji oraz aktywnego udziału w zajęciach. - Składowe oceny końcowej i ich waga: 30% testy z tematyki kursu, 40% prace pisemne, 30% prezentacja oraz aktywny udział w zajęciach. - Semestralna liczba dopuszczalnych nieobecności zajęciach oraz w wypadkach, których to dotyczy, sposoby ich zaliczania: 2 - Skala ocen: 5 (bdb.) – od 92%, 4+ (db. plus) – od 84%, 4 (db.) – od 76%, 3+ (dst. plus) - od 68%, 3 – (dst.) od 60%, 2 – (ndst.) mniej niż 60% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 45 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Iwanowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Iwanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.