Wprowadzenie do Projektowania Doświadczeń (User Experience)
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 3800-KOG-MS2-WPD |
| Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
| Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do Projektowania Doświadczeń (User Experience) |
| Jednostka: | Wydział Filozofii |
| Grupy: |
Przedmioty MS2, kognitywistyka, studia stacjonarne, pierwszego stopnia |
| Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
| Tryb prowadzenia: | zdalnie |
| Skrócony opis: |
Kurs jest kierowany do studentów, którzy chcą zacząć swoją przygodę z projektowaniem doświadczeń (User Experience). Podczas kursu studenci w 2-3 osobowych zespołach realizują indywidualne projekty ze wsparciem prowadzącego. Celem projektów będzie identyfikacja potrzeb użytkowników, postawienie hipotez (znalezienie rozwiązań) oraz ich weryfikacja (zbudowanie i przetestowanie prototypu). Połowa kursu odbywa się w trybie warsztatowym. W trakcie kursu studenci poznają proces projektowy, techniki i narzędzia potrzebne do realizacji projektu. Na zakończenie kursu zespół projektowy prezentuje podsumowanie projekt oraz prototyp. Zajęcia poza wiedzą teoretyczną i warsztatową będą wsparte licznymi przykładami ze świata nowych technologii oraz prezentacją gości. |
| Pełny opis: |
Projektowanie doświadczeń (ang. User Experience Design) to projektowanie produktów cyfrowych (i nie tylko) ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom jak najwięcej pozytywnych doświadczeń. Kurs jest kierowany do studentów, którzy chcą zacząć swoją przygodę z projektowaniem doświadczeń (User Experience). Podczas kursu studenci w 2-3 osobowych zespołach realizują indywidualne projekty ze wsparciem prowadzącego. Celem projektów będzie identyfikacja potrzeb użytkowników, postawienie hipotez (znalezienie rozwiązań) oraz ich weryfikacja (zbudowanie i przetestowanie prototypu). Połowa kursu odbywa się w trybie warsztatowym. W trakcie kursu studenci poznają proces projektowy, techniki i narzędzia potrzebne do realizacji projektu. Na zakończenie kursu zespół projektowy prezentuje podsumowanie projekt oraz prototyp. Zajęcia poza wiedzą teoretyczną i warsztatową będą wsparte licznymi przykładami ze świata nowych technologii oraz prezentacją gości. |
| Literatura: |
1) Donald Norman, The Design of Everyday Things (Język angielski) 2) Steve Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. 3) Kahneman Daniel, Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym 4) Jake Knapp, Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów 5) David Kelley, Tom Kelley, Twórcza odwaga 6) Susan Weinschenk, 100 rzeczy które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach 7) Louis Rosenfeld, Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV 8) Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, Badania jako podstawa projektowania user experience |
| Efekty uczenia się: |
Student: Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu projektowania doświadczeń (User Experience). Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu Architektury Informacji. Zna i rozumie dobre praktyki projektowe. Rozumie proces projektowy oraz zależności między poszczególnymi jego etapami. Rozumie rolę projektanta w procesie tworzenia produktu. Potrafi przeprowadzić podstawowe badania. Potrafi zidentyfikować cele biznesowe i potrzeby użytkowników. Potrafi stworzyć specyfikację techniczną i wymagania. Potrafi zaprojektować makietę cyfrową. Zna i rozumie procesy takie jak Design Thinking czy Design Sprint. Zna podstawowe pojęcia z zakresu metodyk zwinnych i Scrum. Potrafi prezentować wnioski z badań i efekty swojej pracy. |
| Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: udział w dyskusjach, praca zaliczeniowa Liczba dopuszczalnych nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 26 miejsc
|
|
| Koordynatorzy: | Stanisław Eysmont | |
| Prowadzący grup: | Stanisław Eysmont | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
| Uwagi: |
Zajęcia odbywają się wyłącznie w soboty: 30.11 9:00 (na miejscu - sala 108) 7.12 9:00 (zdalnie) 14.12 9:00 (na miejscu - sala 108) 11.01 9:00 (zdalnie 18.01 9:00 (na miejscu - sala 108) Sala zostanie podana później. |
|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
