Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do Projektowania Doświadczeń (User Experience)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3800-KOG-MS2-WPD
Kod Erasmus / ISCED: 08.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0223) Filozofia i etyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wprowadzenie do Projektowania Doświadczeń (User Experience)
Jednostka: Wydział Filozofii
Grupy: Przedmioty MS2, kognitywistyka, studia stacjonarne, pierwszego stopnia
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Kurs jest kierowany do studentów, którzy chcą zacząć swoją przygodę z projektowaniem doświadczeń (User Experience). Podczas kursu studenci w 2-3 osobowych zespołach realizują indywidualne projekty ze wsparciem prowadzącego. Celem projektów będzie identyfikacja potrzeb użytkowników, postawienie hipotez (znalezienie rozwiązań) oraz ich weryfikacja (zbudowanie i przetestowanie prototypu). Połowa kursu odbywa się w trybie warsztatowym. W trakcie kursu studenci poznają proces projektowy, techniki i narzędzia potrzebne do realizacji projektu. Na zakończenie kursu zespół projektowy prezentuje podsumowanie projekt oraz prototyp. Zajęcia poza wiedzą teoretyczną i warsztatową będą wsparte licznymi przykładami ze świata nowych technologii oraz prezentacją gości.

Pełny opis:

Projektowanie doświadczeń (ang. User Experience Design) to projektowanie produktów cyfrowych (i nie tylko) ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom jak najwięcej pozytywnych doświadczeń.

Kurs jest kierowany do studentów, którzy chcą zacząć swoją przygodę z projektowaniem doświadczeń (User Experience). Podczas kursu studenci w 2-3 osobowych zespołach realizują indywidualne projekty ze wsparciem prowadzącego. Celem projektów będzie identyfikacja potrzeb użytkowników, postawienie hipotez (znalezienie rozwiązań) oraz ich weryfikacja (zbudowanie i przetestowanie prototypu). Połowa kursu odbywa się w trybie warsztatowym. W trakcie kursu studenci poznają proces projektowy, techniki i narzędzia potrzebne do realizacji projektu. Na zakończenie kursu zespół projektowy prezentuje podsumowanie projekt oraz prototyp. Zajęcia poza wiedzą teoretyczną i warsztatową będą wsparte licznymi przykładami ze świata nowych technologii oraz prezentacją gości.

Literatura:

1) Donald Norman, The Design of Everyday Things (Język angielski)

2) Steve Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych.

3) Kahneman Daniel, Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym

4) Jake Knapp, Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów

5) David Kelley, Tom Kelley, Twórcza odwaga

6) Susan Weinschenk, 100 rzeczy które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach

7) Louis Rosenfeld, Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV

8) Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, Badania jako podstawa projektowania user experience

Efekty uczenia się:

Student:

Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu projektowania doświadczeń (User Experience).

Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu Architektury Informacji.

Zna i rozumie dobre praktyki projektowe.

Rozumie proces projektowy oraz zależności między poszczególnymi jego etapami.

Rozumie rolę projektanta w procesie tworzenia produktu.

Potrafi przeprowadzić podstawowe badania.

Potrafi zidentyfikować cele biznesowe i potrzeby użytkowników.

Potrafi stworzyć specyfikację techniczną i wymagania.

Potrafi zaprojektować makietę cyfrową.

Zna i rozumie procesy takie jak Design Thinking czy Design Sprint.

Zna podstawowe pojęcia z zakresu metodyk zwinnych i Scrum.

Potrafi prezentować wnioski z badań i efekty swojej pracy.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia: udział w dyskusjach, praca zaliczeniowa

Liczba dopuszczalnych nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Stanisław Eysmont
Prowadzący grup: Stanisław Eysmont
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Uwagi:

Zajęcia będą się odbywać w godz. 9:00 - 13:30, w trybie hybrydowym, w następujących terminach:

9.12 - stacjonarnie

10.12 - online

16.12 - online

13.01 - online

20.01 - stacjonarne

Zajęcia stacjonarne w terminach 9.12 oraz 20.01 będą się odbywały w sali 108.

Miejsce zajęć stacjonarnych zostanie podane w późniejszym terminie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin, 26 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Stanisław Eysmont
Prowadzący grup: Stanisław Eysmont
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Uwagi:

Zajęcia będą się odbywać w godz. 9:00 - 13:30, w trybie hybrydowym, w następujących terminach:

9.03 - sobota (zdalnie)

10.03 - niedziela (zdalnie)

16.03 - sobota (stacjonarnie, s. 108 WFZ)

6.04 - sobota (zdalnie)

20.04 - sobota (stacjonarnie, s. 108 WFZ)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-895557ea9 (2024-09-26)